InfoNu.nl > Financieel > Geld > Spaarrente AKbank tot 5,98%

Spaarrente AKbank tot 5,98%

Spaarrente AKbank tot 5,98% De Nederlander van vandaag wil veilig sparen. Maar bij welke bank is je geld nog veilig? Icesave kunnen we wegstrepen. Het is tegenwoordig schijnbaar beter om het gewoon in Nederland zelf te zoeken. Een bank die een mooie rente biedt is daarbij de AKBank. Je kunt hier veilig sparen omdat de bank gewoon onder het depositogarantiestelsel valt. Lees hier onder meer over de diverse spaarproducten.

De AK Internet Spaarrekening met 5,20% rente

Met de AK Internet Spaarrekening spaar je veilig tegen een rentepercentage van 5,2%. De rekening is zowel te openen als te beheren via het internet. Er is dus weinig rompslomp en je kan dag en nacht via je eigen persoonlijk pagina bekijken hoe je geld ervoor staat. Als je gebruik wil maken van Internet Sparen moet je wel een rekening hebben bij de AKBank, maar ook dit is heel makkelijk. Het inschrijfformulier is via de website te downloaden. Het Customer Service Center is de hele dag bereikbaar en kan aanvullende informatie geven indien gewenst.

De voordelen van de AK Internet Spaarrekening zijn:
  • Een hoge rente
  • Een vrij opneembaar saldo
  • 24 uur per dag beschikbaar voor transacties
  • Geen bijkomende kosten
  • Geen minimum saldo

De AK Internet Plus Spaarrekening met 5,0% rente

Deze rekening heeft iets te bieden dat niet iedere bank heeft: maandelijkse rentebijschrijvingen. De genoemde 5,0% rente is dan ook een nominale rente. Dit betekent dat de maandelijkse rente lager is, maar omdat je rente-over-rente ontvangt komt het totaal wel op 5,0%. Stel je hebt 1000 euro op de rekening staan, dan ontvang je na de eerste maand niet 5:12 = 0.4166% rente, maar iets minder zodat het totaal aan het einde van het jaar neerkomt op 1050 euro. Zou je wel iedere maand 0.4166% ontvangen dan zou je na rente-over-rente veel hoger uitkomen. Dit betekent dus dat je altijd tussentijds geld kunt opnemen, maar dat zorgt dan uiteraard voor een verlaging van de uiteindelijke rente. Doe je dit pas in de 11e maand dan valt dit verschil maar klein uit, omdat je de voorgaande maanden wel rente over het gehele bedrag hebt ontvangen.

De voordelen van de AK Internet Plus Spaarrekening zijn:
  • Een hoge rentevergoeding
  • Maandelijkse in plaats van jaarlijkse rentebijschrijving
  • Online te beheren rekening
  • Geen extra kosten
  • Geen minimum saldo

AK Spaardeposito met 5,80% rente

Bij een spaardeposito leg je een bepaald bedrag in dat je voor langere tijd kunt missen om het aan het einde van de looptijd met een flinke rente er boven op weer terug te krijgen. In het geval van deze rekening is de minimum inleg 2000 euro. Houdt er wel rekening mee dat van dit bedrag jaarlijks slecht 10% vrij opneembaar is. Wil je meer opnemen voor een onverwachte maar noodzakelijke uitgave, dan kan dit maar hier zijn kosten aan verbonden.

De voordelen van het AK Spaardeposito zijn:
  • Een zeer hoge rente
  • 10 % per depositojaar vrij opneembaar
  • Rentebijschrijving naar keuze per kwartaal of per jaar
  • Vaste rente tijdens gehele looptijd
  • Ruime keuze in looptijden

AK Plus Spaardeposito met 5,984% rente

Het AK Plus Spaardeposito wordt persoonlijk voor je samengesteld en je kunt je eigen keuzes maken voor meerdere belangrijke aspecten van de rekening. Zo kun je de spaarrente naar keuze om de 4, 6, of 12 bij laten schrijven en kun je voor wat betreft de looptijd kiezen voor 2, 3, 4 of 5 jaar. De minimum inleg bij dit deposito is 5.000 euro.

De voordelen van het AK Plus Spaardeposito zijn:
  • Zekerheid en transparantie
  • Op een persoonlijke manier samengesteld
  • Tot 0,5% bonusopslag (gegarandeerd) bovenop het ECB EURIBOR percentage
  • Rentebetaling naar keuze per kwartaal, per half jaar of per jaar
  • 10% van de inleg per depositojaar boetevrij opneembaar
  • Ruime keuze uit looptijden

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.akbank.nl

Reageer op het artikel "Spaarrente AKbank tot 5,98%"

Reactie

Leovlegels, 28-02-2013 22:01 #1
Ik ben een Nederlander in Istanbul, bij welke AKbank kan ik mij het beste aanmelden?
Is er in Turkije ook een depositogarantiestelsel?
Leo

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 11-10-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Sparen
Reacties: 1
Schrijf mee!