InfoNu.nl > Financieel > Geld > Private Banking voor advocaten bij Van Lanschot

Private Banking voor advocaten bij Van Lanschot

Private Banking voor advocaten bij Van Lanschot Van Lanschot is niet zomaar een bank. Zo specialiseren ze zich onder meer in de financiële en zakelijke behoeften van advocaten. Van Lanschot heeft zo onder meer een vrij uniek type rekening ontwikkeld speciaal voor advocaten. Ideaal wanneer je bijvoorbeeld partner wordt in een advocatenkantoor en hiervoor de toetredingsfinanciering rond moet krijgen.

Van Lanschot voor advocaten

Wat heeft Van Lanschot de advocaat te bieden?

Van Lanschot heeft zich verdiept in alle fasen die een advocaat in zijn of haar carrière doormaakt. Om een voorbeeld te noemen: je staat op het punt om partner in een kantoor te worden. Dat kost niet niks. Van Lanschot kan in dat geval een handje helpen bij de toetredingsfinanciëring. Ook wil je uiteraard alle mogelijk risico's afgedekt hebben. Je zou bijvoorbeeld kunnen denken aan arbeidsongeschiktheid, aansprakelijkheid of overlijden. Ze hebben op dit gebied een goede reputatie opgebouwd. Maar als je reeds seniorpartner bent dan denk je juist weer mee na over je pensioen of het compliance-beleggen. Compliance ziet toe op de handel in effecten door insiders. Voorkomen dient te worden dat zij misbruik maken van beschikbare informatie.

Compliance-beleggen is een service van Van Lanschot Bankiers waarbij in samenwerking met een topadviseur wordt gekeken naar de beste manier om je vermogen ondanks de bestaande beperkingen toch zo gunstig mogelijk in te richten. Op een verantwoorde wijze haal je zo het optimale uit je vermogen. Van Lanschot Bankiers heeft hiervoor een speciale Compliance Desk ingericht die een gigantische expertise heeft op dit vlak.

Treedt u uit, dan wilt u uw financiën goed op orde hebben. Maatwerk afgestemd op de bestaande regelingen binnen een kantoor is een vanzelfsprekendheid. Een persoonlijk adviseur van Van Lanschot Bankiers kan u hier perfect een helpende hand toereiken en precies kijken wat de wensen zijn en hoe deze zo goed mogelijk vervuld kunnen worden binnen de bestaande mogelijkheden.

De Stand van de Advocatuur

Van Lanschot Bankiers is geen onbekende naam binnen de advocatuur. Dit komt bijvoorbeeld door hun sponsoring van De Stand van de Advocatuur. Tijdens dit evenement dat in het WTC in Amsterdam gehouden werd, werden per vakgebied de Gouden Zandlopers uitgereikt voor de beste advocaten en de beste kantoren. Enkele winnaars zijn Ruud van der Velde van Lovells als beste jonge advocaat, Frank Graaf van Clifford Chance als het gaat om Bank en Effectrecht, Rogier Duk van De Brauw Blackstone Westbroek op het gebied van arbeidsrecht en Rob Abendroth op het gebied van insolventie.

Bijeenkomsten 'De ondernemende advocaat'

Velen willen graag op de hoogte blijven van wat zich afspeelt binnen hun beroepsgroep. Wat heeft het ondernemerschap voor status binnen de advocatuur, wat gebeurd er op het gebied van flexibilisering en wat zijn in het algemeen de nieuwe trends? Omdat deze vragen spelen is Van Lanschot Bankiers begonnen met het organiseren van bijeenkomsten op lokale kantoren onder de titel 'De ondernemende advocaat'. Tijdens deze bijeenkomsten waar volop tijd is voor de beantwoording van brandende vragen spreken de auteurs van de boeken 'De ondernemende advocaat' en 'De lastige partner', te weten Monique van de Griendt en Christ'l Dulleart. Zij zijn tevens columnisten van het magazine 'Mr.' en de website 'Advocatie'. Geen onbekende dus binnen de juridische wereld!

Voor meer informatie kunt u altijd telefonisch of via de website contact opnemen met een medewerker van Van Lanschot Bankiers. Zij staan altijd klaar om u te helpen!

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Geralt, Pixabay
  • https://www.vanlanschot.nl/partners-advocatenkantoren

Reageer op het artikel "Private Banking voor advocaten bij Van Lanschot"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 06-12-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Sparen
Schrijf mee!