InfoNu.nl > Financieel > Geld > De hoogste spaarrente bij NIBC Direct: tot 6,0%

De hoogste spaarrente bij NIBC Direct: tot 6,0%

De hoogste spaarrente bij NIBC Direct: tot 6,0% Veilig sparen bij NIBC kan. NIBC Direct biedt nu de hoogste spaarrente. Het is onrustig op de finaciële markt, bijna niets is meer zeker. Wat nog wel zeker is, is dat er diverse banken met stunttarieven komen voor wat betreft de spaarrente, momenteel gaan ze door het plafond! Twee toppers op dit gebied zijn NIBC en Icesave met 5,25% rente. De hoogste rente die NIBC te bieden heeft is maarliefst 6,0%. Wat zijn dit voor aanbiedingen? Terwijl heel Nederland zich in wanhoop afvraagt 'Welke bank is veilig?', 'Bij welke bank kan ik veilig sparen?' en 'Bij welke bank zet ik mijn geld veilig een paar jaar weg?' dient het antwoord zich aan. Geld is veilig bij NIBC. Uiteraard vallen zij onder het depositogarantiestelsel. Gaat de bank failliet? Dan is je geld tot 100.000 euro gegarandeerd. Maar NIBC bevindt zich nog niet eens in de gevarenzone, dus er zijn nog geen zorgen. NIBC is echt nog een veilige bank.

De NIBC Direct Internetspaarrekening

De meest genoemde spaarrekening met een erg hoog rentepercentage is waarschijnlijk wel de NIBC Direct Internetspaarrekening. 5,25% rente hebben ze je te bieden. Wat zijn de voordelen van deze rekening?
  • Vrij opneembare euro's
  • Een gegarandeerd een toprente
  • Geen sprake van een minimale dan wel maximale inleg
  • Online overzicht
  • Een gelijke rente voor iedereen

Een rekening is simpel te openen via internet. Dit kan via het simpele systeem van aanvragen, versturen, activeren. Het is ook mogelijk een NIBC Direct Internetspaarrekening voor een minderjarige. Zo kun je bijvoorbeeld mooi geld wegzetten voor de studie van de kids. Uiteraard valt dit alles onder het depositogarantiestelsel, waardoor de Nederlandse Bank garant staat voor geldbedragen tot 38.000 euro.

De NIBC Direct ZekerMeer rekeningen

NIBC biedt ook de Direct ZekerMeer rekeningen. Als je je spaargeld snel wil laten groeien is dot een mooie kans. Je kunt het nu voor een door jou zelf te bepalen periode vast zetten via NIBC Direct Termijndeposito. Dit kan al vanaf een inleg van 1.000. De termijn kies je vervolgens zelf uit de onderaan genoemde mogelijkheden.
Kort op een rijtje zijn dit de voordelen van de NIBC Direct ZekerMeer rekening:
  • Een gegarandeerd een toprente
  • Een door jou uit diverse mogelijkheden te kiezen termijn
  • Een vast rentepercentage
  • Een handig online overzicht
  • Een minimale inleg van maar 1.000
Een minpunt van een dergelijke rekening is natuurlijk dat je tussentijds niet bij je geld kunt. Je moet dus van tevoren goed nadenken of je je geld wel een tijdje kunt missen. Is de termijn verlopen dan volgt de beloning.

De rentepercentages van de NIBC Direct ZekerMeer rekeningen

Een NIBC Direct Termijndeposito kun je meermaals afsluiten. Zo Op die manier kun je bijvoorbeeld een x bedrag dat je niet denkt snel nodig te hebben voor 5 jaar vast zetten, terwijl je dat bedrag waarvan je volgend jaar toch echt die nieuwe wasmachine wil kopen gewoon voor 12 maanden vastzetten. Hierbij is het wel zo dat je tussentijds niet bij je geld kunt. Dit betekent natuurlijk niet dat er hier geen uitzonderingen op kunnen zijn, flexibiliteit staat voorop. Voor de voorwaarden dien je contact op te nemen met NIBC. Heb je al een internetspaarrekening lopen bij NIBC dan gaat het nog simpeler. Een rekening openen kan uiteraard ook in dit geval weer via internet. De volgende rentepercentages zijn van toepassing op de volgende termijnen:
  • NIBC Direct ZekerMeer 3 en 6 maanden 5,5%
  • NIBC Direct ZekerMeer 9 maanden 5,7%
  • NIBC Direct ZekerMeer 1 jaar 5,7%
  • NIBC Direct ZekerMeer 2 t/m 4 jaar 5,9%
  • NIBC Direct ZekerMeer 5 t/m 10 jaar 6,0 %

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarrente NIBC DirectSpaarrente NIBC DirectNIBC Direct is een bekende online bank met een relatief hoge rente ten opzichte van de grootbanken. Deze hogere spaarren…
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2019 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…
Overstappen: een nieuwe betaalrekening zonder voorwaardenOverstappen: een nieuwe betaalrekening zonder voorwaardenU wilt overstappen en een nieuwe betaalrekening in 2019, bij een andere bank dan u gewend bent en zo sparen tegen de hoo…
Spaargeld naar kleine bankenSpaargeld naar kleine bankenU kunt gerust sparen bij de kleine banken in 2019. Gaat u ook overstappen naar een andere bank voor een relatief hoge re…

Reageer op het artikel "De hoogste spaarrente bij NIBC Direct: tot 6,0%"

Reacties

Joost, 23-09-2010 16:37 #4
Ik ben ook bij de NIBC en heb een termijndeposito. Mijn ervaringen zijn positief. De rente wordt netjes op tijd betaald en de service is goed.

Lucas, 05-11-2008 21:30 #3
Ik heb sinds juli een spaarrekening bij NIBC en een deel daarvan op een 9-maands deposito staan en mijn ervaringen zijn dat dit een snelwerkende en goed bereikbare bank is. Daarbij valt 'ie volledig onder het nederlandse depositogarantiestelsel dus is tot 100.000 euro per rekeninghouder gedekt mocht 'ie omvallen. Tenslotte is dit een volledig Nederlandse bank dus kan 'ie in noodgevallen ook bij de garantieregeling van Bos aankloppen als de liquiditeit tekort mocht schieten, hoewel die op het moment nog rond de 14% zou bedragen en daarmee fors boven de minimumgrens ligt.

Heunks, 27-09-2008 12:16 #2
Ik heb een rekening bij de Postbank. Is deze rekening als tegenrekening voor een internetspaarrekening bij NIBC bank te gebruiken? Reactie infoteur, 27-09-2008
Hoi Heunks,
Als je dit zeker wil weten zou ik altijd even bellen met NIBC Direct, maar als dit een gewone betaalrekening is lijkt het me geen probleem.

J. van Nederveen, 26-09-2008 16:44 #1
NIBC Direct ZekerMeer spaarrente klinkt prima! Wie heeft ervaring met deze bank voor particulieren?

Infoteur: Dessal
Laatste update: 10-10-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Sparen
Reacties: 4
Schrijf mee!