InfoNu.nl > Financieel > Geld > Geld verdienen met online enquetes, zo werkt dat

Geld verdienen met online enquetes, zo werkt dat

Geld verdienen met online enquetes, zo werkt dat Wil jij geld verdienen met het invullen van vragenlijsten. Gewoon vanuit huis, achter je eigen computer of tablet? Sinds een aantal jaren kan dat. En waarom betalen bedrijven jou geld? Dit is om dat ze heel veel geld uitgeven aan consumentenonderzoek. Zij willen graag weten hoe zij hun nieuwe product in de markt moeten zetten of wat zij aan bestaande producten aan moeten passen om zoveel mogelijk te kunnen verkopen. Het is voor deze bedrijven dus heel erg belangrijk om te weten wat jouw mening is over bepaalde zaken, zodat zij hiermee rekening kunnen houden. Jouw mening is dus geld waard! En het is heel eenvoudig geld te verdienen met het geven van jouw mening. Het leuke is dat je in ruil voor het invullen van vragenlijsten vaak gratis producten kunt ontvangen en met jouw antwoorden ook nog eens geld kunt verdienen.

Welke informatie wil men van jou weten?

De eerste vragen die je krijgt gaan over je gezinssituatie en je inkomen. Dat lijken nogal persoonlijke vragen, maar het bedrijf gebruikt deze informatie om jou aan de juiste onderzoeken te koppelen. Wanneer jij bijvoorbeeld geen huisdieren hebt dan is het natuurlijk onzin om jou in te loten voor een testpanel voor het testen van hondenbrokken.

Vragenlijsten over producten

Een bedrijf dat online onderzoek gaat verrichten zet eerst een aantal vragen op papier. Dit kunnen vragen zijn als: "wat zouden mensen van deze nieuwe melkverpakking vinden", "zou deze shampoo-geur goed in de smaak liggen" of "als we een extra dienst aanbieden bij een mobiel abonnement, zijn mensen dan bereid om hier iets meer voor te betalen?"

Hoe vindt het onderzoek plaats?

Vervolgens wordt samen met een onderzoeksbureau bepaald hoe het onderzoek uitgevoerd gaat worden. In sommige gevallen krijg je producten thuisgestuurd samen met een vragenlijst en wordt er gevraagd naar jouw mening over bijvoorbeeld de geur van de shampoo, het gebruiksgemak van een bepaald apparaat of de smaak van een nieuw soort chips. Ook komt het vaak voor dat je in je e-mailbox een uitnodiging krijgt voor een vragenlijst. In de e-mail staat altijd vermeld waar het onderzoek over gaat, hoe lang het ongeveer duurt om de vragenlijst in te vullen en hoe hoog de vergoeding is.

Producten testen?

Soms krijg je gratis producten thuisgestuurd. Dit kunnen allerlei soorten producten zijn. Bijvoorbeeld:
  • Nieuwe smaken zoutjes
  • Make-up
  • Verzorgingsproducten zoals een scheerapparaat
  • Een nieuwe cover van een tijdschrift
  • Waspoeder/wasverzachter
  • Mp3-speler
  • Een nieuwe app voor kinderen
  • Shampoo

Dit zijn slechts voorbeelden. De producten die je uiteindelijk thuisgestuurd krijgt of online kunt beoordelen kunnen heel erg variëren. Welke producten je uiteindelijk thuisgestuurd krijgt hangen heel erg af van je thuissituatie. Gezinnen met kinderen zullen uitgenodigd worden voor onderzoeken over producten met kinderen. Mannen voor onderzoeken over producten voor mannen, enzovoort.

Let er dus goed op dat je de eerste vragenlijst, die gaat over je persoonlijke leefomstandigheden, zo volledig mogelijk en naar waarheid invult.

Ben je verplicht mee te werken?

Je mag altijd zelf bepalen of je meewerkt of niet. Voorafgaand aan elk onderzoek krijg je een mail waarin het onderzoek wordt uitgelegd. Hierin wordt ook aangegeven welk product je kunt gaan testen en wat voor vragen er gesteld gaan worden. Je besluit uiteindelijk zelf of je meedoet of niet en hoeft daar ook geen verantwoording over af te leggen.

Wat krijg je als beloning?

De vergoeding per onderzoek is heel verschillend. Deze is gebaseerd op de tijd die je eraan kwijt bent. Hoe langer een vragenlijst hoe hoger de vergoeding. Uitbetaling kan plaatsvinden in cadeaubonnen maar meestal wordt er uitbetaald in contant geld. Vaak wordt er gewerkt met een uitbetalingsminimum. Wanneer je kleinere bedragen hebt verdiend met korte vragenlijstjes dan worden deze bij elkaar opgeteld en zodra je dan bijvoorbeeld 12,50 hebt verdiend dan wordt dit bedrag overgemaakt.

Online geld verdienen

De vragenlijsten staan online. In je mail staat een link naar de vragenlijst. Na het invullen van alle vragen klik je op de knop Verzenden. Vervolgens wordt er doorgegeven dat jij alle vragen beantwoord hebt en ontvang je na controle je beloning.

Heb ik een computer nodig?

Niet per se. Je mag de vragenlijsten ook invullen met je tablet of je smartphone. Hierdoor kun je overal waar je maar wilt de vragenlijsten invullen.

Is meedoen echt gratis?

Ja en je bent tot niets verplicht. Per onderzoek kun je zelf bepalen of je eraan mee wilt werken of niet. Sommige onderzoeksbureaus vragen inschrijfgeld. Dit betreft meestal dubieuze bedrijven en het advies is dan ook om niet te betalen voor deelname aan onderzoeken. Je wilt immers geld verdienen, niet uitgeven.

Hoe kun je je inschrijven?

Er zijn diverse organisaties waarbij je je gratis kunt inschrijven zodat je uitnodigingen in je mailbox ontvangt. Een overzicht van dergelijke bedrijven is te vinden op:
Thuis bijverdienen als testpersoon
© 2007 - 2019 Artistik, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld verdienen met internetGeld verdienen met internetEr valt veel geld te verdienen met internet. Zo kun je een eigen website of webshop maken, mailtjes beantwoorden, andere…
Is het mogelijk om geld te verdienen met internet?Vanuit huis geld verdienen met internet is niet moeilijk. Er zijn veel beschikbare opties voor thuiswerk, waar je alleen…
Geld verdienen op internetGeld verdienen op internetKun je wel wat extra geld gebruiken? Misschien is het een idee om geld te verdienen op internet, geld verdienen op inter…
Drie manieren om online geld te verdienenDrie manieren om online geld te verdienenEr zijn verschillende manieren om online snel wat extra geld bij te verdienen, zonder hier al teveel tijd aan te bestede…
Thuiswerk via enquêtes invullen voor geldHet invullen van enquêtes, oftewel vragenlijsten, is een vorm van thuiswerk. Het is voor zowel jong als oud en je hoeft…

Reageer op het artikel "Geld verdienen met online enquetes, zo werkt dat"

Reacties

Chris, 20-04-2009 23:07 #2
Zelf ben ik aangemeld bij Intomart en OK Onderzoek. Ben over beide erg tevreden en verdien een leuk (klein) zakcentje er mee :-)

Tara, 17-10-2008 21:18 #1
Het lijkt me ontzettend leuk om dit te doen, ik heb er zin in.

Infoteur: Artistik
Laatste update: 26-07-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 2
Schrijf mee!