InfoNu.nl > Financieel > Geld > Waar wonen de miljonairs

Waar wonen de miljonairs

Waar wonen de miljonairs In vrijwel alle gemeenten in Nederland wonen miljonairs. Via de website van Quote kunt u de rijkste inwoner van uw gemeente opvragen.

Quotenet

Quotenet heeft een rijkenkaart opgesteld waarin u per gemeente de rijkste inwoner kunt opvragen. Door op een kaart van Nederland uw gemeente te selecteren krijgt u de rijkste inwoner van uw gemeente in beeld. Er komen alleen maar miljonairs in beeld. Kiest u bijvoorbeeld voor de Gemeente Scheemda, dan geeft deze site aan dat er geen miljonairs in deze gemeente wonen. Deze rijkenkaart vindt u op www.quotenet.nl/rijkenkaart/.

Landen met de meest miljonairs

Jaarlijks laat een de Britse vermogensbeheerder Barclays Wealth, onderzoeken welke landen de meeste miljonairs hebben. Dit doen zij door het aantal miljonairs in dat land als percentage uit te drukken ten opzichte van het totaal. Hieruit blijkt dat de meeste miljonairs wonen in Hong Kong met een percentage van 26,4. In dit overzicht staat Nederland op de twintigste plaats met een percentage van 5,7. In dit onderzoek zijn ze uitgegaan van miljonairs gerekend in dollars.

Top 10 van landen met de meeste miljonairs:

Landen Percentage miljonairs
Hong Kong26.4
Singapore23.3
Switzerland22.3
Denmark17.9
UK15.6
Ireland14.8
USA14.7
Australia11.9
Italy11.8
France11.7

Miljonairs in rijtjeshuizen

De meeste miljonairs zijn niet te herkennen aan hun huis of hun levensstijl. Deze mensen vinden het niet noodzakelijk om hun rijkdom te etaleren. U zult ze ook niet tegenkomen op de jaarlijkse Miljonairsfair. Het blijkt dat in tegenstelling tot bijvoorbeeld de Amerikanen de Nederlanders niet willen laten weten dat ze dermate vermogend zijn. Meer dan de helft van de miljonairs in Nederland woont niet in een villa. Deze mensen zie je in een omgebouwde boerderij of zelfs in een rijtjeshuis.

Wanneer ben je miljonair

Internationaal wordt er gerekend met dollars om te bepalen of iemand miljonair is of niet. Uitgaande van een koers van een euro tegenover 1,60 dollar. Ben je met 625.000 euro miljonair in dollars. Indien landen gaan rekenen met hun eigen valuta geeft het een vertekend beeld. Een Britse met een miljoen pond, is rijker dan een Nederlander met een miljoen euro. Dit komt doordat de pond duurder is dan de euro.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Opsomming.com quotenet.nl

Reageer op het artikel "Waar wonen de miljonairs"

Reacties

Jos, 11-01-2011 09:31 #3
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Johan de Groot bezig is met een Pretpark in Flevoland. Ik zie Johan dagelijks langsrijden in zijn zwarte Bentley en veel geld heeft hij zeker!

Stefan Hallen, 04-09-2010 12:47 #2
Sorry hoor Nick maar Johan de Groot is veel rijker dan je noemt. Hij is eigenaar van zoal: Aircolux / Coairco / Texstof / Enterprise Nederland / Fidned / Grandis / Grand Vastgoed / Installned / Vastgoed Spain / Bouwimtech / HC Propperties etc?
Het totale vermogen van De Groot is meer dan 100 miljoen en wellicht nog wel meer?

Nick van Veen, 23-12-2009 00:32 #1
In Flevoland zijn er een aantal inwoners multimiljonair. Meine Breemhaar (Dronten) vermogen: 15 miljoen euro, Johan de Groot (Lelystad) vermogen 15 miljoen euro, Familie Bun (Almere) 20 miljoen euro. Succesvolle Self Made ondernemers in een jonge provinsie!

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 28-07-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 3
Schrijf mee!