InfoNu.nl > Financieel > Geld > Tips om Miljonair te worden

Tips om Miljonair te worden

Velen van ons dromen ervan om miljonair te worden. U heeft zich waarschijnlijk wel eens afgevraagd wat u met één miljoen zou doen. Gaat u de volgende ochtend gelijk uw baan opzeggen en een eigen bedrijf beginnen? Koopt u gelijk een ander huis? Dit zijn vragen die wij ons zelf stellen. Er zijn vele manieren om miljonair te worden. De simpelste manier is uiteraard om rijk geboren te worden. Indien uw ouders miljoenen bezitten is het te verwachten dat u ooit zult beschikken over "eigen" miljoenen.

Staatsloterij en Lotto varen er wel bij dat wij ooit nog eens miljonair willen worden. Elke maand kunt u hogere bedragen winnen bij de diverse loterijen. Hoofdprijzen van boven twintig miljoen euro's is al geen uitzondering meer. Toch weet men dat de kans erg klein is om een dergelijke bedrag te winnen. De enige mogelijkheid die dan nog overblijft is om het zelf bij elkaar te schrappen. Dit gaat niet lukken met hard werken alleen. Indien u zich aan onderstaande tips houdt zult u nog geen miljonair worden. Het zal u wel helpen om zuiniger te leven en de kans op uw eerste miljoen vergroten.

Enkele tips om uw doel te bereiken:

  1. Blijf geduldig en vol discipline. Het kan lang duren, maar ooit heb je dat bedrag bij elkaar gespaard waarmee je je droom kan vervullen.
  2. Wees zuinig. Miljonairs letten op hun centen. Ze zijn niet gierig, maar wel conservatief in hun bestedingspatroon.
  3. Rijke mensen werken hard, harder dan anderen.
  4. Stop met roken en drinken.
  5. Gooi reclame meteen weg. De verleiding is vaak veel te groot.
  6. Probeer een vast bedrag per maand te sparen. Doe dat via een automatische incasso dan kun je geen smoesjes bedenken om het geld te gebruiken voor iets anders. Een mooi streven is tien procent van je salaris.
  7. Haal nooit geld van je rekening voor impulsieve dingen.
  8. Probeer je salarisverhoging niet uit te geven, maar verhoog je vaste spaarbedrag.
  9. Ga beleggen. Verhoog je rendement met een aandelenfonds. Kies wel voor een beleggingsvorm die bij jou past en verdiep je in de risico's.
  10. Wil je niet beleggen, houd dan in ieder geval de rentepercentages goed in de gaten.

Auto

Voor het geval u toch miljonair wordt kunt u in onderstaand lijstje alvast een auto uitzoeken. Dit zijn namelijk de duurste auto's ter wereld:

Bugatti Veyron $1,192,057
Pagani Zonda Roadster F C12S 7.3$667,321
SSC Ultimate Aero $654,500
Leblanc Mirabeau $645,084
Saleen S7 Twin Turbo $637,723
Koenigsegg CCR $545,568
Mercedes-Benz SLR McLaren $452,750
Maybach 62$448,153
Porsche Carrera GT $440,000
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Opsomming.com

Reageer op het artikel "Tips om Miljonair te worden"

Reactie

Rummy, 30-08-2008 08:16 #1
Dit zijn geen tips m.v.g. Rummy

Infoteur: Juul
Laatste update: 20-09-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 1
Schrijf mee!