InfoNu.nl > Financieel > Geld > Terracoin (TRC) - Kopen en minen

Terracoin (TRC) - Kopen en minen

Terracoin (TRC) - Kopen en minen Terracoin (TRC) is een digitale cryptocurrency die lijkt op Bitcoin en is voor Nederlanders gemakkelijk te kopen. Terracoin cryptocurrency maakt net zoals Bitcoin gebruik van het Proof of Work protocol. Het kopen en minen van deze altcoin is eenvoudig en TRC wordt in meerdere winkels geaccepteerd. Het grootste verschil met Bitcoin is de snelheid waarmee het nieuwe blocks voor het minen gegenereerd. Wat is Terracoin en waar kun je deze Bitcoin kloon kopen?

Terracoin

Deze cryptocoin staat ook bekend onder de afkorting TRC en is uitgebracht op 26 oktober 2012 en is gebaseerd op de Bitcoin. Deze munt is beschikbaar om solo te minen, maar ook minen in een pool is mogelijk. Er komt geen centrale computer aan te pas en alles gaat volgens het peer-to-peer systeem.

Feiten

  • 20 coins per block
  • Er worden in totaal 42 miljoen munten gemined.
  • Iedere 2 minuten wordt er een nieuw block gegenereerd.
  • Terracoin toegevoegd aan BTC-E en kan gekocht worden met Bitcoin.
  • Om de 30 blocks wordt de moeilijkheidsgraad van het minen aangepast.
  • Niet mogelijk om tegelijk met Bitcoin te minen.

Proof of Work

Terracoin is gebaseerd op het protocol genaamd Proof of Work. Om een munt te minen rekenen computers complexe sommen uit. Als jij de eerste bent die het laatste deel van deze virtuele som oplost krijg jij de bijbehorende munten. Het Proof of work systeem zorgt er voor dat er wordt geregistreerd wie het laatste deel van de som heeft opgelost. Deze manier van werken kost veel energie en de elektriciteitskosten zullen bij de miners oplopen. Een voorbeeld:
“Twee mensen hebben op hun pc een programma geïnstalleerd om te minen en rekenen allebei dezelfde som uit voor Terracoin. De eerste computer lost het laatste deel op van de som (ook wel block genoemd) op en krijgt daarmee de verdiende munten. Het Proof of Work protocol slaat dit alles op in een digitale cryptografische code. De persoon die de munt heeft gemined heeft nu ook het bewijs ervan. Deze code wordt gedeeld met alle andere mensen die bezig zijn met het uitrekenen van de code. De andere computers gaan nu verder aan een volgende som.”

Mining pool

Deze kloon van Bitcoin heeft weinig extra’s toegevoegd aan de basis van Bitcoin. Het is echter een zeer populaire munt geworden in Nederland en op de grootste handelwebsites. De meeste mining pools zijn van Nederlandse bronnen. Ook kan er op meerdere plekken betaald worden met de online TRC wallet. In totaal worden er slechts 42 miljoen coins uitgegeven.

Kopen

Terracoin kan gekocht worden op meerdere websites. Via de grote handelaren kan ook geld direct vanaf de bankrekening worden gestort. U kunt deze munt daarna omzetten in andere alternatieve cryptomunten. Dit kunt u doen bij de volgende handelaren:
  • BTC-E
  • Vircurex
  • BTC38
  • BTER Exchange
  • Cryptonit
  • Cryptsy
  • Coins-e

Minen

Om Terracoin te minen moet de officiële cliënt gedownload worden. Daarnaast kun je er voor kiezen om de miningsoftware van CGminer te gebruiken als je gebruik wilt maken van het Proof of Work protocol. Omdat deze altcoin lijkt op bitcoin is het niet energievriendelijk om te minen. Bij het minen van deze munt zullen de kosten voor elektriciteit hoog zijn. Het minen van Terracoin kan via de officiële wallet worden ingesteld. Deze munt is geschikt om zowel solo te minen of in een mining pool.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bitcoins minen: wat heeft u nodig?Bitcoins minen: wat heeft u nodig?De bitcoin is een nieuwe virtuele munteenheid die snel in waarde is gestegen. De munt wordt niet gemaakt door overheden…
Feathercoin (FTC) - Kopen en minenFeathercoin (FTC) - Kopen en minenFeathercoin (FTC) is een digitale altcoin en is voor Nederlanders gemakkelijk te kopen. Deze munt is gestart als een klo…
Bitcoin gehackt: wat nu met de toekomst van Bitcoin (BTC)?nieuws uitgelichtBitcoin gehackt: wat nu met de toekomst van Bitcoin (BTC)?Komt er een einde aan de elektronische munt Bitcoin? Met het stilleggen van de Bitcoinbeurs Mt. Gox op 24 februari 2014…
Bronnen en referenties
  • http://terracoin.org/about.html

Reageer op het artikel "Terracoin (TRC) - Kopen en minen"

Reactie

Remy, 04-08-2017 10:17 #1
Wil Terracoin kopen, wie, waar en hoe?

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 1
Schrijf mee!