InfoNu.nl > Financieel > Geld > BTC-e - Handelen in cryptocurrency

BTC-e - Handelen in cryptocurrency

BTC-e - Handelen in cryptocurrency Bitcoin, Litecoin en andere digitale cryptocurrency kopen en verhandelen via een online markt is mogelijk via BTC-e. De website staat geregistreerd in Bulgarije en maakt gebruik van een privé bank om alle transacties anoniem te houden. Naast Bitcoin kan hier ook gehandeld worden in munten als Peercoin, Namecoin en Novacoin. Hoe werkt deze website? Is het betrouwbaar en welke munten bieden ze aan? BTC-e.com voor beginners.

BTC-e

BTC-e is opgericht door een groep anonieme personen en is van oorsprong een website waar Bitcoin verhandeld kunnen worden. BTC heeft daar later andere munten als Litecoin, Peercoin en Namecoin aan toegevoegd. Een van de privé banken die ze gebruiken staat geregistreerd in Tsjechië. Op de website kan gratis een account aangemaakt worden, ook door Nederlanders. Bij iedere succesvolle handel wordt er een kleine ‘fee’ in rekening gebracht. Dit kan per munt verschillen. Uitbetalen kan naar een bankrekening of naar de juiste wallet. Ook hiervoor wordt een kleine fee in rekening gebracht.

Munten

Het handelen in de verschillende munten gaat via de hoofdpagina. Per munt wordt de koersverloop in een grafiek weergegeven met daaronder het vraag en aanbod. U kunt zelf de koop- en verkooporder ingeven. U kunt ook een prijs invoeren voor een munt die niet in het orderboek staat. Zodra de munt deze prijs bereikt zal uw order actief worden. Het handelen is met de volgende munten mogelijk:

Handelen tussen munten

Cryptomunten kunnen verhandeld worden naar euro, dollar en roebel. Daarnaast is het ook mogelijk om tussen diverse valuta en cryptocurrency te ruilen. Bij de normale valuta en Bitcoin zijn de volgende mogelijkheden:
XEURRURBTCLTCNMCNVCTRCPPCFTC
USDJaJaJaJaJaNeeNeeNeeNee
EURXNeeJaJaNeeNeeNeeNeeNee
RURXXJaJaNeeNeeNeeNeeNee
BTCXXXJaJaJaJaJaJa

Betrouwbaarheid

Gegevens over je account blijven anoniem op BTC-e. Mocht een overheid informeren over de activiteit op je account dan zal BTC-e meewerken aan dit verzoek. Uitbetalingsverzoeken worden binnen de gestelde termijn gehonoreerd. Voor Nederlanders is uitbetaling via bankrekening mogelijk. De wallet waar de munten in gestort worden kan beveiligd worden via meerdere wegen. Door middel van een two factor authentication voor zowel je BTC-e account en een wallet is de veiligheid gewaarborgd.

Geld storten en uitbetalen

Voor Nederlanders en andere Europeanen is het mogelijk om middels een bankoverschrijving euro’s te storten op BTC-e. Een fee van 1% wordt ingehouden van het totaalbedrag en het bedrag wordt binnen tien dagen bijgeschreven op de online rekening van BTC-e. Daarnaast is het mogelijk om via OKPAY, Perfect Money en Payeer geld over te maken. Hier moet apart een account voor worden aangemaakt. Geld kan ook in Amerikaanse Dollar worden overgemaakt. Houdt u hier echter rekening met een ongunstige wisselkoers. Het geld kan op dezelfde manier worden uitbetaald. Fee en tijdsbestek blijft hiervoor gelijk.

Zelf handelen

Het handelen in cryptocurrency is een vorm van speculatie. Wegens de grote koersverschillen in het verleden zijn er veel mensen die op een snelle manier hun geld mee willen verdienen. Op BTC-e worden munten veelvuldig door grote handelaren in de munten omhoog gedreven (Pump&Dump). Munten worden op het hoogtepunt verkocht en zakken daarna ver onder de openingsprijs. Pas op en handel alleen met geld wat u kunt missen. Cryptomunten hebben bewezen niet de meest stabiele vorm van geld te zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.btc-e.com

Reageer op het artikel "BTC-e - Handelen in cryptocurrency"

Infoteur: Eddwin
Laatste update: 13-07-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Altcoins
Schrijf mee!