De miljardairs van de toekomst volgens Forbes

De miljardairs van de toekomst volgens Forbes Het gerenommeerde Amerikaanse zakenblad Forbes komt jaarlijks met hun 30 Under 30: een lijst van dertig jonge zakenmensen onder de leeftijd van dertig jaar, die grote kans maken de miljardairs van de toekomst te worden door al vroeg in hun carrière invloedrijke posities te verwerven binnen grote financiële instellingen of deze zelf op te richten. Wie zijn volgens Forbes de 30 Under 30 van 2014?

Forbes 30 Under 30 Finance list

De meeste miljardairs beginnen op Wall Street. Ook tijdens de financiële crisis kun je daar als slimme investeerder of handelaar een aardig kapitaal verdienen. Met de 'Forbes 30 Under 30 Finance list' werpt het toonaangevende Amerikaanse zakenblad een blik in de toekomst. Het heeft een lijst samengesteld van dertig zakenmannen en vrouwen van onder de dertig jaar die op zeer jonge leeftijd al topposities binnen de financiële wereld bezetten en daar een grote verantwoordelijkheid hebben. Zij werken bij investeringsbanken, hedge funds of andere financiële instellingen. De jury wordt gevormd door de financiële zwaargewichten Anthony Scaramucci, Adam Zoia en Joshua Harris. De lijst wordt aangevoerd door Jennifer Fan, die met haar 29 jaar al een Wall Street veterane genoemd kan worden.

Op nummer 1: Jennifer Fan

Jennifer Fan (zie afbeelding) is afkomstig uit Pittsburgh, maar kwam op haar 16e al naar New York om aan New York University economie en statistiek te studeren, twee studies die ze binnen drie jaar afrondde. Tijdens stages bij de Bank of America en Morgan Stanley leerde ze de fijne kneepjes van het vak. Ze legde zich daar vooral toe op energie en agrarische commodities. Inmiddels heeft ze haar eigen hedge fund, Arbalet Capital, dat $ 650 miljard dollar waard is.

Nummers 2 t/m 10

  • Daniel Ahn (28) behaalde op zijn 22ste zijn PhD aan Harvard en ging daarna werken voor John Nash aan Princeton. Inmiddels staat hij aan het roer bij Commodities Economist en doceert hij aan Columbia University.
  • Lucy Baldwin (28) studeerde economie aan Birmingham University en steeg daarna snel naar de top bij Goldman Sachs in Londen, waar ze op haar 28ste al Managing Director is.
  • Jonathan Berger (29) studeerde economie aan Princeton, leerde het vak bij Citadel en handelt inmiddels met een derivaten portfolio ter waarde van $4 miljard dollar voor Alyeska Investment Group in Chicago.
  • Joshua Bertman (29) studeerde aan MIT en begon zijn carrière bij Credit Suisse waar hij zich specialiseerde in hypotheken. Anno 2014 is hij partner bij Brevan Howard U.S. Investment Management.
  • Ray Bradford (27) studeerde cum laude af aan Westminster College waarna hij als Arjay Miller Scholar zijn MBA behaalde aan de Stanford University Graduate School of Business. Na gewerkt te hebben voor Twitter en Amazon is hij inmiddels partner bij Kleiner Perkins Caufield & Byers.
  • Tracy Britt (28) groeide op op een boerderij in Kansas en bleek over een een bijzonder groot leervermogen te beschikken. Ze studeerde aan Harvard en ging meteen door naar Harvard Business School. Tijdens haar studie leerde ze Warren Buffett kennen. Later werd ze zijn persoonlijk assistent bij Berkshire Hathaway. Daarnaast is ze ook voorzitter van de Berkshire-bedrijven Benjamin Moore en Larson-Juhl.
  • Kevin Carter (26) volgde een internationaal zakelijk curriculum aan Santa Clara University en na twee korte periodes bij Affinity Circles en de SVB Financial Group is hij nu al sinds 2009 partner bij SV Angel.
  • Jiayi Chen (29) ontmoette Steve Kuhn toen hij nog wiskunde studeerde aan Tsinghua University in China. Na een master statistiek aan Columbia University in New York ging hij eerst werken voor Goldman Sachs, maar inmiddels is partner en co-portfolio manager bij het Pine River Liquid Mortgage Fund, een van de hedge funds van Steve Kuhn.
  • Ranga Dattatreya (29) completeert de top 10. Deze bankier uit New Jersey heeft het op zijn 29ste al geschopt tot Vice President van Goldman Sachs. Hij helpt bedrijven om toegang te krijgen tot de derivatenmarkt en biedt advies op het gebied van hedge funds.

Nummers 11 t/m 20

  • Thomas Digan (28) genoot zijn opleiding aan de University of Notre Dame. Hij specialiseerde zich daarna in asset-backed securities en is nog steeds daar waar hij zijn carrière begon, bij Sorin Capital Management, waar hij Head Trader is.
  • Jonathan Fayman (29) komt oorspronkelijk uit Zuid-Afrika maar genoot zijn opleiding aan University of California Berkeley en University of Southern California. Inmiddels is hij in Londen Portfolio Manager van BlueBay Asset Management, dat zich richt op opkomende markten. Hij runt daar een macro hedge fund met een waarde van $1.3 miljard dollar.
  • Ryan Fusaro (27) studeerde economie aan Fordham University en won daar de Value Investing Challenge, waarvoor hij moest concurreren met veel reeds gearriveerde economen. Na een aantal jaar gewerkt te hebben voor Ramius Capital Group, werkt hij sinds 2012 als analist voor LionEye Capital.
  • Miriam Klein (29) behaalde na een bachelor accounting aan Brooklyn College haar MBA aan de NYU Leonard N. Stern School of Business. Na als tax specialist gewerkt te hebben bij D. E. Shaw & Co. en Deloitte, is ze sinds 2012 partner bij PricewaterhouseCoopers in New York.
  • Joshua Kushner (27) studeerde aan Harvard en kreeg het ondernemerschap met de paplepel ingegoten, zijn familie heeft namelijk een groot vastgoedbedrijf. Kushner begon zijn carrière als zovelen bij Goldman Sachs en richtte daarna zelf het bedrijf Thrive Capital op, dat in private equity handelt.
  • John Locke (28) studeerde politicologie aan Princeton en na periodes bij Summit Partners en Housatonic Partners is de durfkapitaal investeerder sinds 2010 werkzaam bij Accel Partners.
  • Hayley Locker (28) behaalde haar BBA aan de Stephen M. Ross School of Business in Michigan en na een jaar bij PricewaterhouseCoopers stapte ze over naar Morgan Stanley, waar ze inmiddels Vice President is van de afdeling Equity Research. Ze is gespecialiseerd in levensverzekeringen en lijfrente.
  • Mathé Mosny (29) is een geboren Amerikaan maar groeide op in Oostenrijk. Met twee diploma's van Princeton op zak is hij inmiddels Senior Analyst bij Hutchin Hill Capital.
  • Matthew Peltz (29) had een dag na zijn afstuderen aan Yale direct een baan bij te pakken bij Goldman Sachs. Inmiddels werkt hij in de investeringsmaatschappij van zijn vader, Trian Fund Management, waar hij partner is.
  • Stefan Renold (27) behaalde zijn bachelor wiskunde aan Cambridge, om daarna te gaan werken voor UBS. Sinds 2009 werkt hij vanuit Hong Kong voor LMR Partners, een snel groeiend hedge fund. Zijn expertise ligt met name op de equity markt.

Nummers 21 t/m 30

  • Michael Rutherford (29) studeerde summa cum laude af aan Colby College, waar hij economie met bestuurskunde combineerde. Na een periode van bijna vijf jaar bij J.P. Morgan stapte hij in 2010 over naar Bank of America Merrill Lynch, waar hij inmiddels Vice President is.
  • David Shankman (28) studeerde cum laude af aan de Wharton School of Business en na periodes bij J.P. Morgan en Bear Stearns trad hij in 2009 in dienst bij de Blackstone Group, waar hij de Hedge Fund Solutions Group hielp opzetten.
  • Martin Shkreli (29) behaalde zijn BBA aan Baruch College en is een hedge fund manager die zich vooral bezig houdt met de gezondheidszorg. Hij is de oprichter van MSMB Capital Management. In 2011 lanceerde hij bovendien Retrophin, een biotechnologisch bedrijf dat werkt aan een nieuwe behandeling van spierdystrofie.
  • Andrew Silverman (27) studeerde toegepaste wiskunde aan Harvard en ontpopte zich daarna bij Goldman Sachs als briljant derivaten en obligatie handelaar. Vanaf 2014 is er managing director.
  • Savneet Singh (29) studeerde toegepast economie en management aan Cornell University. Na verschillende posities te hebben bekleed bij Morgan Stanley en Chilton Investment Company, werd hij mede-oprichter van Gold Bullion International.
  • Anil Stocker (28) behaalde een 1st class diploma aan Cambridge en werkte daarna bij Lehman Brothers en Cogent Partners. Inmiddels is hij mede-oprichter van MarketInvoice, dat leningen verstrekt aan kleine bedrijven.
  • Manuel Stotz (28) studeerde af aan de London School of Economics en werkte bij een aantal grote financiële instellingen waaronder The Blackstone Group, Liongate Capital Management en Goldman Sachs. Sinds 2011 is hij Fund Manager bij THS Partners LLP.
  • Schuster Tanger (27) heeft zijn familienaam mee. De telg uit een ondernemersfamilie werkte voor Dan Loeb en Goldman Sachs om daarna met hulp van zijn familie een eigen hedge fund op te richten genaamd Red Alder.
  • Sheel Tyle (21) is met afstand de jongste op de lijst. Hij studeerde af aan Stanford (in bestuurskunde en biologie) en stapte nog diezelfde avond in het vliegtuig om aan zijn baan bij Bessemer Ventures te beginnen. Inmiddels is hij Associate bij New Enterprise Associates en investeert hij in kansrijke projecten in derdewereldlanden.
  • Andrew Vahab (29) is de hekkensluiter van de lijst. Hij studeerde aan Baruch College en begon al op 17-jarige leeftijd bij de Citigroup. Inmiddels is hij vice president van Citi Personal Wealth Management.
Gerelateerde artikelen
Meer Aziatische dan Amerikaanse miljonairsMeer Aziatische dan Amerikaanse miljonairsIn 2011 waren er voor het eerst meer Aziatische miljonairs dan Amerikaanse. In de regio Azië-Pacific leefden maar liefst…
Kasteel Balleroy, Calvados, NormandiëIn Balleroy staat een imposant slot uit de 17de eeuw, gebouwd door de Franse architect Francois Monsart (1598 - 1666). S…
De best betaalde sporters ter wereldDe best betaalde sporters ter wereldVan alle sportteams ter wereld verdienden de Europese voetbalteams in 2011 het meeste. En van alle sporters verdienden i…
Nelly Sachs, NobelprijswinnaresNelly Sachs is de winnares van de Nobelprijs voor Literatuur in 1966. Ze werd geboren in Duitsland en ontvluchtte het la…
Internetbankieren niet zonder risicoInternetbankieren niet zonder risicoNa de onthullingen van ene Edward Snowden weten we dat alles tegenwoordig wordt afgeluisterd, meegelezen en gemanipuleer…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: StockSnap, Pixabay
  • Forbes
  • Daily Mail (7 januari 2014)
  • Linkedin
  • Wikipedia

Reageer op het artikel "De miljardairs van de toekomst volgens Forbes"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 31-08-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!