InfoNu.nl > Financieel > Geld > Searcle: snel onderling betalen met paylinks en betaallinks

Searcle: snel onderling betalen met paylinks en betaallinks

Searcle: snel onderling betalen met paylinks en betaallinks Paylinks en betaallinks in 2017? Searcle is dan de nieuwe manier van mobiel betalen. U kunt ook betalen met een browser, zonder app. U betaalt via paylinks of betaallinks. Als eenmaal het geld op uw Searcle account staat is voor elke betaling geen bank meer nodig. De voorloper heet Paypool, ontwikkeld om zo ook crowdfunding eenvoudig verder van de grond te krijgen, maar die naam leek te veel op Paypal.

Paypool heet nu Searcle

De naam Paypool geeft goed aan dat aanvankelijk deze betaaldienst is ontwikkeld om te poolen met geld, waardoor een gezamenlijk beheer van geld voor een gezamenlijk doel mogelijk is. Ideaal bij crowdfunding. Die mogelijkheid bestaat nu bij Searcle ook, maar liever gebruikt men nu de term cirkel zoals we ook zien bij Google plus. U maakt een eigen cirkel van vrienden om bemachtigt contacten via Facebook. Met Searcle maakt u kosteloos en eenvoudig geld over naar een andere gebruiker van deze dienst.

Wat is bijzonder aan Searcle?

Betaaldiensten kennen we wel meer, maar Searcle is meer dan dat. U kunt zo bijvoorbeeld ook aan een andere gebruiker om geld vragen. Het biedt de mogelijkheid om snel onderling geld uit te wisselen. Wie een account aanmaakt, kan geld op zijn account storten via zijn bankrekening, ideal of een creditcard. Via de betaalrekening van een bank zijn er geen kosten, via ideal en een creditcard wel. Vervolgens klikt u op betaallinks en kiest uit geld vragen, geld geven of het aanmaken van een betaalbutton. Vul vervolgens een bedrag in en dan wordt er voor dat bedrag een betaallink aangemaakt die vervolgens per email kan worden verstuurd. Elke gebruiker heeft een eigen rekening bij Searcle. Voor betalingen binnen deze dienst zijn er geen transactiekosten en er komt geen bank meer tussen. Als u geld wilt overmaken naar uw eigen bankrekening, zal Searcle uw bankrekening eerst verifiëren op een manier die vergelijkbaar is met adsense (eerste storting, pincode).

Is Searcle veilig?

Over de veiligheid kan worden gemeld dat wordt samengewerkt met Tunz.com die valt onder het toezicht van De Belgische Nationale Bank, niet de Nederlandse. De licentie is ook in Nederland geldig en uw tegoed valt onder de spaargarantie van het Belgische Waarborgfonds. Dat betekent een garantie tot 100.000 per persoon, zoals ook voor het Nederlandse depositogarantiestelsel geldt.

Account aanmaken

Iedereen kan een account aanmaken maar wie jonger is dan zestien jaar heeft wel toestemming nodig van een ouder. Er kan nooit meer geld worden overgemaakt dan er op het account staat. Voor de registratie is een e-mailadres nodig.

Wordt Searcle een succes?

Of Searcle een succes wordt, moet nog blijken. Voor vele mensen is het allemaal nog erg nieuw en die kiezen misschien liever voor transacties via de traditionele bank, omdat betalen via het internet wennen is. Daar staat tegenover dat het een goedkope betaaldienst is. Nieuwe betaalmiddelen wennen: inmiddels is er bijna niemand meer in ons land die niet betaalt via internetbankieren. Internetbankieren is ingeburgerd en dat zou op korte termijn ook wel eens met het betalen via betaallinks kunnen gebeuren. Zeker als ook webshops deze snelle manier van betalen gaan aanbieden. De tijd zal het leren.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-02-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Special: Internetbankieren
Schrijf mee!