Saxo Bank Nederland

De Saxo Bank is een financiële instelling uit Denemarken. Tegenwoordig is deze bank zeer actief in Nederland. De naam Saxo Bank is bij het grote publiek met name bekend door de wielerploeg die door dit bedrijf gesponsord wordt.

Geschiedenis

Dit Deense bedrijf werd in 1992 opgericht door Lars Seier Christensen, Kim Fournais en Marc Hauschildt. Oorspronkelijk was de naam van dit bedrijf Midas Fondsmæglerselskab. Toen ze in 2001 een banklicentie kregen, werd de bedrijfsnaam veranderd in Saxo Bank.

Ervaringen en recensies in Nederland

De Saxo Bank profileert zich de laatste tijd zeer actief op de Nederlandse markt. De bank staat bekend om zijn lage tarieven, bijvoorbeeld slechts 0,09% voor AEX-aandelen of 1,50 voor AEX- en AMX-index opties. De Nederlandse klanten lijken tot nu toe heel wat positieve ervaringen op te hebben gedaan bij de Saxo Bank. Uit onderzoek van Beleggers Belangen bleek namelijk dat 93,3 procent van de klanten van de Saxo Bank dit bedrijf in hun recensies beoordelen met 8 of hoger. Daarmee waren zij de meest gewaardeerde instelling uit dit onderzoek.

Awards

In 2012 is Saxo Bank in Nederland veelvuldig in de prijzen gevallen. Zo wonnen zij de Gouden Stier 2012, een award die wordt toegekend aan de Beste Broker van het jaar. Ook wonnen ze de IEX Netprofiler-award voor de Beste Nieuwe Broker van 2012. Ook internationaal viel Saxo in de prijzen. Bij de e-FX Awards, die uitgereikt werden tijden de FX Week, won Saxo de awards Best FX White Label Liquidity Service en voor Best Retail Platform. Bij de World Finance - Foreign Exchange Awards 2012 won Saxo de award voor de Best White Label Solution Provider en ook een award voor Best Mobile Trading Platform.

Producten

Saxo Bank is vooral een beleggingsbank. Het is mogelijk om gewoon een rekening bij hen te openen, maar het is met name de bedoeling om vervolgens met dat geld allerlei beleggingen te doen. Dat kan gebeuren in aandelen, opties, valuta's, obligaties, CFD's, goud en zilver, ETF's en Futures.

Wereldwijd

De van oorsprong Deense Saxo Bank is in de afgelopen jaren uitgegroeid tot een wereldwijd actieve bank, met onder meer filialen in Londen, Zürich, Singapore, Dubai, Parijs, Kopenhagen, Milaan, Praag, Sydney, Tokyo en Hongkong.

Adres Saxo Bank Nederland

Het hoofdkantoor van Saxo Bank Nederland bevindt zich op de vijftiende verdieping
van de B-Toren van het World Trade Center in Amsterdam. Hieronder vindt u het adres:
  • Saxo Bank Nederland
  • WTC Amsterdam (B-Tower)
  • Strawinskylaan 1527
  • 1077 XW Amsterdam

Saxo Bank Wielerploeg

De Saxo Bank is in Nederland bij het grote publiek met name bekend geworden doordat dit bedrijf al jaren de naamsponsor is van één van de bekendste wielerploegen ter wereld. Middenin het seizoen 2008 begon het bedrijf als co-sponsor van de CSC-ploeg van Bjarne Riis. Tijdens de Tour de France van dat jaar stond 'Saxo Bank' voor het eerst als co-sponsor op de shirts van deze ploeg. Met ingang van het seizoen 2009 was Saxo Bank de hoofdsponsor en naamsponsor van deze ploeg. Tegenwoordig is de co-sponsor van dit team een andere bank, namelijk de Russische Tinkoff Bank, waardoor de naam van het team anno 2013 is 'Saxo Bank-Tinkoff Bank'.

Coureurs

Tijdens de Tour de France van 2008, boekte de ploeg met Saxo op het shirt meteen een groot succes: Carlos Sastre won dat jaar het eindklassement van de Ronde van Frankrijk. Andere befaamde coureurs uit die begintijd van Saxo als sponsor van deze ploeg waren de broers Andy en Frank Schleck. Beide Luxemburgse coureurs verlieten eind 2010 de ploeg van Bjarne Riis. Sinds 2011 is de beste ronderenner van zijn generatie, Alberto Contador, de kopman van Saxo Bank. Er rijdt ook één Nederlander voor de ploeg van deze Deense investeringsbank: Karsten Kroon.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Saxobank.nl
  • http://nl.wikipedia.org
  • http://en.wikipedia.org
  • Beleggers Belangen
  • http://www.fxweekefxawards.com/

Reageer op het artikel "Saxo Bank Nederland"

Infoteur: Fjodorboekanski
Gepubliceerd: 28-01-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!