InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Gebruik het internet om een huis sneller te verkopen

Gebruik het internet om een huis sneller te verkopen

Gebruik het internet om een huis sneller te verkopen Online een huis verkopen, het is makkelijker dan je denkt en vaak ook nog eens gratis om een huis op het internet te zetten. Maar het vinden van de juiste websites is belangrijk. Ook belangrijk is het maken van de advertentie omdat dit kopers over de streep moet trekken voor een bezichtiging. Daarom moet een advertentie eruit springen. Hoe kun je er nou voor zorgen dat jij jouw huis snel en goedkoop kwijtraakt met behulp van het internet?

Online een huis verkopen

Het is gemakkelijk en vaak ook nog eens gratis om een huis online te verkopen. Maar het vinden van de juiste website waar je het huis kan aanbieden is niet je eerste prioriteit. De waarheid is dat het schrijven van een aantrekkelijke advertentie op de eerste plaats zou moeten komen. De advertentie is namelijk het geheim achter het aantrekken van potentiële kopers. Het is natuurlijk wel zo dat je maar één koper nodig hebt om het huis kwijt te raken, maar er is een grote kans dat er meerdere geïnteresseerde kopers voorbij komen voordat die ene perfecte koper opduikt.

Beeld je in dat jij de potentiële koper van jouw huis bent

Natuurlijk is het zo dat als je jouw huis gaat verkopen je hier van te voren even goed over nadenkt. Hiermee bedoel ik vooral dat je goed de tijd moet nemen om te bedenken hoe anderen jouw huis kunnen zien als ze het voor het eerst onder ogen komen. Hoe jij het huis ziet op dit moment is waarschijnlijk lang niet hetzelfde als toen jij het voor het eerst zag, niet? Iedereen went aan het leven in een bepaald huis, je richt het zelf in op jouw manier en past allemaal dingen aan. Daarom is het huis in de loop der tijd heel anders geworden dan toen je het voor het eerst zag. Nu is het moment om de klok terug te draaien en terug te denken aan het moment toen je het huis voor het eerst zag. Omdat alle mensen die het huis komen bezichtigen het ook voor het eerst zien. Op deze manier leef je je als het ware in in de kopers en kun je zo op hun behoefte inspelen dat jouw huis ideaal voor hen is en daardoor snel verkocht wordt.

Advertentie

Op deze manier moet je ook de advertentie voor jouw huis maken. Als je deze maakt op de manier van hoe de koper het ziet is het huis zo neutraal mogelijk en voor de meeste mensen toegankelijk. Ook moet je alle mogelijkheden voor de indeling van het huis weergeven. Als jij bijvoorbeeld een kamer ingericht hebt als logeerkamer kan deze kamer ook worden gebruikt als kantoor of huiskamer en dergelijke. Het zien van al deze mogelijkheden is de sleutel tot het maken van een goede aantrekkelijke advertentie. Als je op deze manier jouw huis gaat beschrijven zullen lezers van de advertentie nieuwsgierig worden omdat alles mogelijk is en zij het huis precies naar hun hand kunnen zetten. Houdt dit dus in gedachten tijdens het schrijven van de advertentie. Op deze manier zullen jou online advertenties opvallen tussen alle duizenden andere huizen die ook op de websites staan. Hierdoor zal je veel meer telefoontjes en e-mails krijgen van geïnteresseerde kopers. Even als voorbeeld waar ik het nu over heb in dit artikel, over de lezers van de advertentie zo een groot mogelijk beeld van mogelijkheden geven. Je kunt zeggen een kamer van 3 bij 4 meter met grote ramen naast de keuken, geschikt voor kantoor, babykamer, logeerkamer en ga zo maar door tot je alle mogelijkheden hebt gehad. Zulke zinnen geven lezers nieuwe ideeën over hoe zij de kamer kunnen gaan gebruiken na de koop, dit is belangrijk omdat mensen anders alleen maar jouw huisindeling zien en daarop kunnen afknappen.

De sleutel tot succes

De sleutel tot succes zit hem in het feit dat je een kleine heldere foto in het geheugen van de lezer achter laat. Op deze manier creëer je opwinding bij de lezer en gaat hij zelf verder fantaseren over zijn mogelijkheden. Hierdoor zal je sneller reacties krijgen en ben je het huis waarschijnlijk eerder kwijt. We moeten allemaal onthouden dat wat er om gaat in het hoofd van de lezer het werkelijke doel is. Natuurlijk helpt het als je foto's bij jouw advertentie zet maar er staan tegenwoordig zoveel huizen online te koop dat je moet zorgen dat jouw advertentie eruit springt. Hoe meer informatie over de mogelijkheden van kamers jij geeft, hoe beter. Lezers gaan dan fantaseren over de mogelijkheden. En dat is veel krachtiger dan foto's. Probeer dit maar eens en kijk hoe het uitwerkt. Om je huis online te verkopen moet je dus goed bedenken hoe de kopers het huis zien en schrijf dan een aantrekkelijke uitgebreide advertentie met alle verschillende mogelijkheden voor alle kamers. Dat is de manier om kopers aan te trekken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.mijnhuisverkopen.nl/
  • http://www.zelfhuisverkopen.nl/
  • http://www.mijnhuisverkoopikzelf.nl/

Reageer op het artikel "Gebruik het internet om een huis sneller te verkopen"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 12-01-2018
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!