Goederen verkopen via Marktplaats en andere sites

Goederen verkopen via Marktplaats en andere sites Als je producten wilt verkopen via websites moet je precies weten welke dingen je wel en niet moet doen daarom nu deze handleiding om snel goederen te verkopen voor de juiste prijs. Met deze tips weet je precies waar je op moet letten bij het plaatsen van de advertentie en het verkoopproces. Op deze manier kun je nog aardig wat verdienen aan jouw tweedehands spullen. Om te beginnen is de kwaliteit van het product van groot belang. Ga je goederen verkopen van slechte kwaliteit dan kun je een slechte naam krijgen waardoor niemand meer spullen van je koopt, nou is het ook niet bepaald netjes om mensen op te lichten door slechte producten te verkopen. Als er echt iets mis is met het product zet dit dan gewoon bij je advertentie, mensen weten dan precies wat ze kopen zodat eventuele vervelende situaties na de koop voorkomen kunnen worden.

Advertentie

Een tip is om altijd te beginnen met rond te kijken of het product dat jij wilt verkopen niet al gezocht wordt door mensen. Kijk dus even goed rond op de site, dit kan je veel tijd schelen. Om een product te verkopen is het geheel van aanprijzen van het product van enorm belang. Als er in een advertentie informatie ontbreekt, zullen eventuele bezoekers eerder naar een volgende advertentie gaan waar deze informatie niet mist.

Een goede titel is een van de belangrijkste zaken om bezoekers te werven omdat dit het eerste is wat bezoekers zien en hiermee moet je ze dus overhalen om op jouw advertentie te klikken, denk hier dus zeker niet te gemakkelijk over en kies de titel zorgvuldig uit, dit kan het verschil maken!

Probeer je advertentie overzichtelijk te houden met alinea's, punten, hoofdletters en zorg ook zeker dat er zo min mogelijk spelfouten en andere grammaticale fouten in je advertentie staan, mensen kunnen hierop afhaken.

Een ander belangrijk onderdeel van de advertentie is de foto die bij de advertentie komt te staan. Het oog van een bezoeker valt altijd snel op foto's die bij de advertentie horen. Deze geeft namelijk een snel en nauwkeurig beeld van de staat van conditie. Het is aan te raden om meerdere foto's bij de advertentie te zetten. Bezoekers van jouw advertentie krijgen hierdoor een nauwkeurig beeld van het aangeboden goed.

Als er schade is aan het product is het handig om ook deze schade te fotograferen zodat mensen hier rekening mee kunnen houden in het overwegen van de koop. Probeer altijd een foto te maken op een manier die het beste bij het aangeboden goed past. Kijk hierbij ook goed naar de achtergrond, wil je bijvoorbeeld een vogelhuisje verkopen, dan moet je geen foto maken waarbij bijvoorbeeld een aquarium op de achtergrond te zien is want dit is gewoon raar. Zorg er bij dit voorbeeld voor dat je een bosrijke achtergrond hebt om het geheel natuurlijker te maken. Je moet ook uitkijken met een foto maken in een vervallen kamer of een slecht onderhouden tuin, mensen trekken snel conclusies en nemen dan aan dat jou product ook slecht onderhouden is. Het is het zeer aan te raden om zelf foto's te maken van het te verkopen goed. Je kan een standaardafbeelding van de fabrikant gebruiken het is alleen zo dat mensen vaak meer waarde hechten aan authentieke foto's omdat zij dan weten wat ze gaan kopen. Veel mensen hebben een hekel aan slechte foto's of ontbrekende foto's dus zorg ervoor dat ze in orde zijn want dan vind je eerder de koper die je zoekt.

Verkoop

Stel van te voren een minimumprijs vast, wat je minimaal voor het product wil krijgen. Vergeet deze minimumprijs niet af te stemmen met prijzen van overeenkomende producten op dezelfde website zodat je weet wat je kunt vragen en niet onnodig lang een te hoge prijs handhaaft. Als laatste is het belangrijk om geduld te hebben en niet gelijk het eerste bod te accepteren. Ook al is dit de prijs die jij voor het product wilde hebben. Op het moment dat jij een goed product verkoopt komt vanzelf dat ene geweldige bod dus wacht af gewoon rustig af. Als tip geef ik nog mee: zorg dat je met verschillende potentiële klanten contact hebt zodat je een breed aanbod van prijzen hebt. Dit is ook handig als een koper ineens afhaakt.

Verkocht

Je bent het nu uiteindelijk eens geworden met iemand en hebt je product nu voor een goede prijs verkocht. Haal nu je advertentie van de site en laat de andere potentiële kopers weten dat het product verkocht is. Ik hoop dat de lezers van dit artikel hier veel aan hebben en dat zij op deze manier hun verkoopinkomsten kunnen verhogen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Goederen verkopen via Marktplaats en andere sites"

Infoteur: Weeswijzer
Laatste update: 04-07-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!