InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Zuinig leven, 4 manieren om te besparen met internet

Zuinig leven, 4 manieren om te besparen met internet

Als je graag wilt sparen voor een grote uitgave, voor een reservefonds, of als je gewoon wat krap bij kas zit, is het slim om wat zuiniger te leven. Dit hoeft helemaal niet te betekenen dat je allerlei luxes inlevert (dat kan natuurlijk wel, afhankelijk van hoeveel geld je wilt (be)sparen). Maar als je handig gebruik maakt van het internet kun je veel deals, koopjes en kortingsbonnen vinden!

Gebruik prijsvergelijkingssites

Alvorens een nieuw product aan te schaffen, doe een snelle speurtocht naar welke winkel de goedkoopste aanbieding heeft. Vaak zijn dezelfde producten net iets anders geprijsd in andere winkels. Dit kan zo zijn omdat de ene winkel nou eenmaal altijd wat duurder is, of omdat een bepaalde winkel net dat product in de aanbieding heeft die week. Het is absoluut de moeite waard om even te googelen, want soms kan dit wel een paar tientjes schelen! Ga gewoon naar Google, en type in ‘productnaam prijsvergelijking’. Nu zul je waarschijnlijk enkele vergelijkingssites krijgen, waarop je overzichtelijk kunt zien wat het product kost in verschillende winkels.

Kijk regelmatig op speciale aanbiedingensites

Bijvoorbeeld Groupon of Sweetdeals. Deze sites bieden diensten en producten aan die 1 dag lang goedkoper zijn. Zo’n deal gaat vaak pas door als een bepaald aantal mensen heeft gereageerd, dus als je een leuke deal ziet, stuur deze dan ook door naar je vrienden! Zowel Groupon als Sweetdeals hebben aanbiedingen op allerlei gebieden, zoals reizen, kleding, sportproducten, restaurantaanbiedingen, meubilair, sieraden, etc. Let er alleen wel op dat je alleen dingen aanschaft die je echt nodig hebt, want anders is het niet geld besparen, maar extra geld uitgeven aan dingen die je eigenlijk niet wilde hebben. Dus laat je niet onnodig verleiden!

Zoek naar kortingscodes voor webshops

Voordat je iets aanschaft bij een webshop, zoek eerst even of er nog kortingscodes online staan. Zoek bijvoorbeeld op ‘bol.com kortingscoupon’. Vaak vind je dan een code waarmee je korting krijgt op je product, of gratis verzending. Dit is een kleine moeite als je toch al op internet zit, en kan je een paar euro’s tot een paar tientjes schelen bij aanschaf van producten online.

Meld je aan voor een forum
Het internet stroomt over van de vele fora. Zo zijn er ook een aantal waarop nauwkeurig allerlei deals en kortingsacties worden bijgehouden. Hier kun je zien wat andere mensen hebben gevonden, en als je zelf een goede aanbieding vindt kun je die ook plaatsen.

Zet een aanbiedingen app op je smartphone

Er zijn veel apps die je helpen bezuinigen. Zo is er de app genaamd Aanbieding, die alle wekelijkse aanbiedingen van alle supermarkten op een rijtje zet. De app Slijterij doet hetzelfde, maar dan met alle aanbiedingen van supermarkten en slijterijen op het gebied van drank. De Appie app van de Albert Heijn geeft je snel een overzicht van alle aanbiedingen van de Albert Heijn, en laat je ook nog een boodschappenlijstje maken, en de route door de supermarkt uitstippelen. Er zijn ook veel apps die bijhouden welke apps elke dag gratis zijn. Veel ontwikkelaars bieden hun apps af en toe gratis of goedkoper aan ter promotie. Het is onmogelijk om elke dag zelf uit te zoeken welke apps gratis zijn die dag, dus zoek een app die het voor je bijhoudt en overzichtelijk op een rijtje zet.
Deze apps zijn allemaal gratis te downloaden in de app store (voor Apple) en de Market (voor Android).

LET OP!

Bezuinigen is slechts bezuinigen als je kortingen kunt vinden op producten die je toch al wilde aanschaffen. Iets aanschaffen wat je niet nodig hebt, alleen maar omdat het zo’n goede deal is, is geen besparen. Dat is extra geld uitgeven!
© 2012 - 2019 Mieka, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Zuinig leven, 4 manieren om te besparen met internet"

Infoteur: Mieka
Gepubliceerd: 16-03-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!