EyeOpen: onafhankelijk financieel advies

EyeOpen is een 100% onafhankelijke vergelijkingssite waarop men terecht kan als men een nieuwe lening, spaarrekening, hypotheek of verzekering zoekt.

Ontstaan

'EyeOpen - de social opinion van Nederland' bestaat sinds 2009. Eye Open is opgericht door Diederick van Thiel en Rosali Waleson. Waleson werkte vroeger als commercieel directeur bij de Alex Beleggersbank. Van Thiel gaf een directiefunctie bij de ING op om deze site te starten. Van Thiel gelooft erin dat 100 % onafhankelijk advies een grote toekomst tegemoet gaat in de financiële sector. Verschillende internationale bedrijven hadden de afgelopen jaren interesse om grote bedragen in EyeOpen te investeren, maar aangezien Van Thiel er principieel van overtuigd is dat zijn site 100% onafhankelijk moet blijven, heeft Eye Open al deze aanbiedingen categorisch geweigerd. Tot op heden zijn Van Thiel en Waleson nog teeds de enige aandeelhouders en bestuurders van Eye Open. In de Volkskrant verklaarde Van Thiel: 'We willen het financiële analfabetisme de wereld uithelpen. TomTom geeft routeadvies, zo willen wij financieel routeadvies geven.'

Advies

Bezoekers van EyeOpen krijgen na het opgeven van allerlei gegevens een advies, dat bijvoorbeeld bestaat uit de drie geschiktste hypotheken of spaarrekeningen. ‘De matcher kijkt naar de prijs en de voorwaarden van een financieel product en toont de 'beste', maar laat ook zien wat 'anderen zoals jij' hebben gekozen.’

Bedrijf

Bij EyeOpen werken circa 15 medewerkers. Het bedrijf heeft een vergunning van de AFM (Autoriteit Financiële Markten). Het nummer van die vergunning is: 12020760.

EyeBlog

Op de site van EyeOpen staat een blog, met allerlei artikelen die betrekking hebben op financiële zaken, zoals de voor- en nadelen van Creditcards, de gevaren van een maximale hypotheek, enzovoort.

Producten

Voor vergelijkingen betreffende de volgende producten kan men terecht op de site van Eye Open: hypotheken, leningen, sparen, woonverzekeringen en autoverzekeringen.

Partners

EyeOpen werkt samen met de volgende partners: Moneyview voor de productinformatie, MIcompany voor de marketing intelligence, Elements Interactive voor de bouw van de website, Fabrique is verantwoordelijk voor vormgeving en interactieontwerp, Blauw Research voor onderzoek en The Selfservicecompany voor de vraagbaak op de site. Voor zoekmachineoptimalisatie en onze online advertising maakt Eye Open gebruik van de diensten van Netsociety. BDO is de accountant van Eye Open.
.

Nieuwsbrief

Het is mogelijk om u in te schrijven bij de nieuwsbrief van EyeOpen. Per e-mail krijgt u dan handige tips.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.eyeopen.nl
  • Een algoritme als financieel adviseur - Jan Douwe Kooistra - Volkskrant - 26/11/11

Reageer op het artikel "EyeOpen: onafhankelijk financieel advies"

Infoteur: Fjodorboekanski
Gepubliceerd: 19-01-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!