InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Budgetlove: Beauty

Budgetlove: Beauty

Budgetlove: Beauty Beautyproducten kunnen een behoorlijke hap uit je budget opeisen. Toch zijn er enkele simpele trucs om te verhinderen dat je failliet gaat aan schoonheidsproducten zonder dat je daarvoor je hele beautyroutine moet laten vallen.

Natuurlijke middeltjes

Je haalt meer uit je keukenkastje dan je denkt. De oliën die je gebruikt om te bakken, kan je perfect gebruiken om je lokken van een bosje stro in een stralend, soepel vallend kapsel te masseren. De yoghurt die je eet bij het ontbijt is een ideale basis voor een gezichtsmasker. Fruit kan niet alleen je lichaam maar ook je huid van vitaminen voorzien. Zout en suiker zijn goede scrubbers, net als havermout. Voor recepten verwijs ik je door naar mijn specials over natuurlijke schoonheidsproducten: Natuurlijk mooi.

Winkels

Wil je je liever niet aan natuurlijke middeltjes wagen, dan heb ik nog een paar winkeltips voor je.

Zeeman

Zeeman verkoopt een klein assortiment aan doucheproducten, shampoos, conditioners en deodorants. Het prijsverschil met een gewone drogist zoals Kruidvat kan oplopen tot 1 per item. Het is dus zeker de moeite waard om er eens binnen te stappen. Vaak zijn de verpakkingen in een andere taal maar het product is hetzelfde.

Drogisterijen

Kruidvat en andere drogisterijen hebben een assortiment beautyproducten van hun eigen merk. Deze producten zijn van degelijke kwaliteit. Zweer je echter bij de gekende merken, hou dan de folders van drogisterijen goed in de gaten. Zij houden regelmatig kortingsacties of stapelacties (waarbij je meerdere producten tegelijk moet kopen om korting of een extra product te ontvangen). Elke week zijn er wel enkele aanbiedingen te vinden, je kan dit terugvinden op de sites van de drogisterijen. Vooraan in de winkels van Kruidvat vind je ook vaak een display met allerhande kortingsbonnen. Het loont om deze display snel te bekijken, misschien wordt er wel korting gegeven op een artikel dat je net nodig hebt.

Makro

Bij Makro kan je veel geld besparen als je verpakkingen met meerdere producten koopt. Vooral voor producten waarbij je merkvast bent, is dit interessant. Ook grote verpakkingen doen je op langere termijn geld besparen.

Action

Action verkoopt onbekende merken tegen een voordelige prijs, er zijn ook een hoop producten van bekende merken te vinden die je in drogisterijen niet terugvindt. Je vindt er zowat alle beautyproducten; het haarserum, de slakkenslijmgel en de gezichtsmaskers gemaakt van doekjes zijn geliefd onder beautynista's.

Online

Op het wereldwijde web kan je vaak mooie koopjes vinden én vind je merken en producten die in België en Nederland niet in de drogisterij liggen.

Strawberrynet

Bij Strawberrynet vind je alles voor haar en huid. Ook wordt er parfum verkocht en dit alles voor een schappelijke prijs die aanzienlijk onder de winkelprijzen hier ligt. Daarnaast biedt Strawberrynet je gratis verzending en loyaliteitskortingen aan. Je vindt er een uitgebreid aanbod van bekende en minder bekende merken maar helaas is niet van alle merken het volledige gamma aanwezig.

eBay

eBay is de perfecte plek om koopjes te spotten. Je moet er wat tijd in steken maar je kan er beautyproducten vinden die een heel stuk minder kosten dan in de winkel. Je vindt er ook vele merken die in België en Nederland niet of veel duurder worden verkocht, zoals o.a. China Glaze, Essie en O.P.I.

Etsy

Als je van handgemaakte spulletjes houdt, is Etsy een aanrader. Je vindt er een ruim aanbod aan allerhande badspullen, gaande van zeep over scrub tot shampoobars en conditioner. De prijzen verschillen van koper tot koper, je vindt er zeker iets dat je bevalt.

Gewaardeerde budgetmerken

Onder beautynista's zijn er enkele budgetmerken bekend die zeer gewaardeerd worden. Een klein overzicht:

Catrice

Catrice vernieuwde in 2010/2011 zijn assortiment en is sindsdien zeer gewild in de beautyscène. De nagellak en (mono-)oogschaduws zijn de grote aanraders van de collectie. Catrice wordt verkocht in het Kruidvat.

Sleek

De oogschaduwpaletten, blush en pount polish van Sleek zijn niet alleen van goede kwaliteit, ze hebben ook nog een fijn prijsje. Voor een palette van twaalf kleurtjes betaal je nog geen 10 euro. Sleek vind je in België en Nederland helaas niet in de winkel maar is wel online verkrijgbaar.

NYX

NYX is vooral gekend van zijn Jumbo pencils, grote potloden crèmeoogschaduw die de perfecte basis vormen voor poederoogschaduw, maar ook de oogschaduwpaletten, lipsticks, pigmenten en cream blushes zijn gewild goed bij beautylovers. De prijzen zijn zacht en de kwaliteit is goed; de ideale combinatie voor een portefeuille in crisis. In België en Nederland wordt NYX niet in de winkel verkocht maar je vindt het merk wel in binnenlandse en buitenlandse webshops. De prijzen in de buitenlandse webshops liggen vaak een stuk lager.

Wet n Wild

Wet n Wild is een budgetmerk dat je in België bij Di kan kopen, in Nederland wordt het niet verkocht in de winkels. Vooral de oogschaduwpalettes en de blush zijn geliefd in de beautyscene.

88 palettes

Als je veel oogschaduw wil voor een klein prijsje, dan moet je een 88 palette of één van zijn varianten in huis halen. De 88 palette bevat 88 oogschaduws en is verkrijgbaar in verschillende uitvoeringen, gaande van felle kleuren, over matte en glanzende kleuren, tot bruintinten. Er bestaan ook andere varianten, zoals de 26 blush combo palette en 120 palette. Deze paletten zijn online te koop bij o.a. Coastal Scents en eBay, waar ze meestal goedkoper zijn.

Gebruik van je producten

Tot slot nog enkele besparende tips bij het gebruik van je producten:

Doucheproducten

  • Gebruik een puff onder de douche. Een puff zorgt ervoor dat je douchegel meer schuimt dan in je handen en zodoende heb je veel minder product nodig. Daarnaast geef je je lichaam in één keer een zachte scrubbeurt, waardoor je geen scrub meer hoeft te gebruiken.
  • Gebruik een stuk zeep in plaats van een douchegel. Zeep gaat langer mee.
  • Veel mensen denken dat shampoo alleen effectief is als hij goed schuimt; dit is een fabeltje! Je hebt echt geen handenvol shampoo nodig om je haar van het vet te ontdoen. Het is zelfs beter om maar een beetje te gebruiken, niet alleen voor je haar maar ook voor het milieu. Concentreer je vooral op de wortels van je haar, met het uitspoelen worden je lengtes ook schoongemaakt.
  • Conditioner hoef je enkel in de puntjes van je haar aan te brengen. Als je het op je wortels aanbrengt, zullen deze sneller vet worden.
  • Krijg je het laatste restje douchegel niet uit je flacon? Doe er wat water bij en breng aan op een puff, je zal versteld staan van de hoeveelheid product die je nog uit je flacon haalt. Ook voor handzeep kan je deze truc gebruiken.

Huidverzorging

  • Breng bodylotion enkel aan op de plekken die het echt nodig hebben, zoals ellebogen, droge benen en hielen.
  • A little goes a long way. Je hoeft echt geen extra dikke laag crème op je gezicht of lichaam smeren. Je huid kan maar een bepaalde hoeveelheid crème opnemen, al de rest is verloren.

Make-up, parfum en haarverzorging

  • Breng je lipstick aan met een kwastje, zo verbruik je drie keer minder lipstick dan wanneer je de lipstick rechtstreeks op je lippen smeert.
  • Meng je foundation met je dagcrème en breng samen aan op je gezicht. Zo gebruik je van beide producten maar de helft.
  • Als je je kwast met poeder aftikt, probeer dit overtollige poeder dan terug in de verpakking te mikken in plaats van het poeder in de lucht te laten rondzwerven.
  • Breng je foundation met je handen aan. Als je een kwast of een sponsje gebruikt, blijft een groot deel daarin achter.
  • Gebruik een basecoat en een topcoat als je nagels lakt. Die extra lagen nagellak zorgen ervoor dat je nagellak langer mooi blijft, zo hoef je minder vaak je nagels te lakken en verbruik je minder nagellak.
  • Eén druppel serum is ruim voldoende om je lokken glanzend en soepel vallend te maken. Als je te veel serum gebruikt, lijkt je haar trouwens sneller vet. Voor haarverzorgingsproducten geldt sowieso de regel "less is more"; te veel product verzwaart je haar en maakt het sneller vet.
  • Je hoeft echt geen halve fles parfum op te spuiten, enkele druppels volstaan. Breng parfum aan op de plekken waar je bloedvaten aan het oppervlak komen, door de warmte komt de geur telkens opnieuw vrij.
  • Vraag parfumstaaltjes in de parfumerie of vraag vrienden om parfumstaaltjes die ze hebben liggen aan jou te geven. Parfum is waarschijnlijk het duurste beautyproduct dat je gebruikt, door staaltjes te gebruiken kan je een aardige cent uitsparen.
  • Heb je een duur product op het oog en twijfel je over de aankoop? Vraag eerst enkele staaltjes, zo kan je het product uittesten en heb je minder kans dat je een miskoop doet.
  • Lipstick is een ideale blush, blush kan je ook op je oogleden smeren en oogschaduw kan je perfect gebruiken om je wenkbrauwen bij te kleuren. Je hoeft heus niet voor elke gezichtsfeature een ander product te kopen. Multitasken met je cosmetica is de manier bij uitstek om te besparen op make-upproducten.

Lees verder

© 2011 - 2017 Lilkim, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Make-up acties bij Kruidvat en TrekpleisterMake-up acties bij Kruidvat en TrekpleisterMake-up is een vrij duur iets, al hoeft het niet duur te zijn. De bekende drogisterijen hebben een aantal keren per jaar…
Fotografie: Foto's verkopen op EtsyFotografie: Foto's verkopen op EtsyEtsy is dé marktplaats voor vintage en handgemaakte items. Veel kunstenaars verkopen hun werk op dit creatief en levendi…
Kruidvat webshop: informatie en beoordelingDe Kruidvat webshop is een van de grootste online drogisterijen van Nederland. Bent u benieuwd naar het assortiment van…
Fotoboeken van KruidvatDe fotoboeken van Kruidvat behoren tot de meest verkochte fotoalbums in Nederland. Op de website van Kruidvat vind je de…
Goedkope make-up merkenAls je voor bekende make-up merken kiest, zoals Clinique, Mabelline New York en Lancômes, dan kan je handen vol geld kwi…
Bronnen en referenties
  • www.beautygloss.nl
  • www.misslipgloss.nl

Reageer op het artikel "Budgetlove: Beauty"

Infoteur: Lilkim
Laatste update: 07-11-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!