InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Budgetlove: Baby's

Budgetlove: Baby's

Budgetlove: Baby's Een kind kost je op 18 jaar een huis, luidt het cliché. In deze tijden van crisis help ik je om de kosten die gepaard gaan met een baby in te perken zonder dat je je lieveling iets moet ontzeggen.

Luiers

Luiers zijn de grootste uitgavenpost voor nieuwe ouders. Je kan echter makkelijk besparen door niet voor de gekende merken te kiezen.

Merken

Wil je je lieveling alleen maar het beste geven, dan kies je voor luiers van Pampers of Huggies. Deze kosten een stuk meer dan de huismerken maar hier kan je op besparen door actief op zoek te gaan naar kortingsbonnen. Als je je op de site van Pampers inschrijft, sturen ze je regelmatig kortingsbonnen op.

Huismerken

Als het merk van de luiers er niet toe doet voor jou kan je je gading zoeken in de huismerken van warenhuizen en drogisterijen. De luiers van Carrefour raad ik ten zeerste af: ze voelen plastiekerig aan en zijn onaangenaam en stijf in gebruik. De luiers van Kruidvat zijn een goed alternatief maar de beste prijs-kwaliteitsverhouding krijg je bij Colruyt/Okay.

Voeding

De gemakkelijkste manier om op de kosten van voeding te besparen, is je baby borstvoeding geven: het kost je geen cent en je hebt het altijd bij de hand. Er zijn echter genoeg vrouwen die bewust of gedwongen voor flesjesvoeding kiezen. Helaas ben je de eerste zes maanden dan verplicht de zuigelingenmelk in de apotheek te kopen, aangezien deze niet in warenhuizen wordt verkocht. Opvolgmelk wordt wel in warenhuizen en drogisterijen zoals het Kruidvat verkocht en dit voor een lagere prijs dan in de apotheek. De beste prijs vind je in Colruyt/Okay, waar de opvolgmelk bijna 3 euro goedkoper is dan in de apotheek.

Kledij

Winkels

Baby's groeien ontzettend snel en kledij wordt vaak maar enkele keren gedragen. Sommige ouders vinden het dan ook een nutteloze investering om veel kleding te kopen. Het is echter niet nodig om handen vol geld uit te geven. Babykledij kan je voor een zacht prijsje vinden bij Zeeman, Wibra, H&M en Hema. In sommige van deze winkels wil je misschien niet eens dood worden teruggevonden maar als je niet failliet wil gaan, zal je toch even je trots opzij moeten zetten. Bij deze ketens vind je rompertjes, t-shirts, broeken en pyjama's voor minder dan 10 euro het stuk. Ook truien en jassen kan je er vinden voor een mooie prijs.

Vrienden

Als je een bevriend koppel hebt met een kindje dat een (paar) jaar ouder is dan het jouwe is het geen slecht idee om eens te polsen of je hun kleding niet mag overkopen. Of misschien willen ze je de kledij wel in bruikleen geven.

Speelgoed

Voor je je failliet koopt aan speelgoed is het een goed idee om je af te vragen of je kind dat allemaal wel nodig heeft. Een baby heeft echt geen tientallen speeltjes nodig om zich bezig te houden. Sterker nog, vaak zijn ze het gelukkigst met de simpelste dingen zoals huis-, tuin- en keukenspullen (wel veilige uiteraard!) of zelfs één van de ouders die kiekeboe met hen speelt. In het eerste jaar heeft een baby genoeg aan een kleurrijk mobiel, een speeltapijt, een rammelaar en een pluchen knuffel.

Kortingsbonnen en staaltjes

Staaltjes en kortingsbonnen zijn niet alleen een goede manier om kennis te maken met producten maar ook om kosten te besparen. Hieronder vind je een overzicht van enkele sites die je geschenkpakketten, kortingsbonnen en/of staaltjes bezorgen.

De Roze Doos

Je kan je tijdens je zwangerschap al inschrijven bij De Roze Doos. Zij bezorgen je, verspreid over 2,5 jaar, vijf dozen gevuld met staaltjes en kortingsbonnen. Enkele voorbeelden van staaltjes zijn een potje groentenpap, een potje fruitpap en een pakje Vitabis. In Nederland is er een gelijkaardig initiatief, dat heet De Blije Doos.

Babyboom

Babyboom is een gelijkaardig initiatief maar zij verdelen zakken in plaats van dozen, nl. zeven verspreid over 30 maanden. De zakken worden verdeeld via aangesloten kinderdagverblijven. Als je kinderdagverblijf niet aangesloten is, kan je helaas geen zakken, die brochures en staaltjes bevatten, ontvangen.

Nestlé Baby Club

Als je lid wordt van de Nestlé Baby Club kan je genieten van exclusieve extra's zoals aankoopbewijzen die je kan omzetten in nieuw babyspeelgoed dat je vindt in hun onlineboetiek, fantastische kortingen op je aankopen en Blauwe Beer wallpaper downloaden.

Gratis voor Vrouwen

De site gratisvoorvrouwen.be heeft een aparte pagina met een overzicht van sites waar je gratis babystaaltjes kan aanvragen. Gaande van plasbroekjes tot rompertjes en producten van Zwitsal.

My BB

Op My BB vind je een volledig overzicht van gratis kadootjes, geschenkpakketten en interessante aanbiedingen voor baby's, mama's en papa's.
© 2011 - 2017 Lilkim, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
HEMA webshop: informatie en beoordelingDe HEMA webshop is een online winkel met een groot en divers aanbod. Wat heeft de HEMA webshop u te bieden? Hoe ziet het…
Besparen: Zelf cadeautjes makenBesparen: Zelf cadeautjes makenHet hele jaar door is er van alles te vieren. Verjaardag, geboorte, huwelijk , kinderfeest, er is altijd wat! Om nu niet…
Besparen op babykleertjesBabykleren vormen voor jonge ouders een flinke kostenpost. Je hebt een hele stapel kleren voor je baby nodig en binnen e…
Recessie-chic: winkelen bij de textielsuperDe textielsupers spinnen garen bij de economische crisis. Veel mensen gaan vaker naar deze winkels die goedkopere kledin…

Reageer op het artikel "Budgetlove: Baby's"

Infoteur: Lilkim
Gepubliceerd: 28-10-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!