InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Kortingen en aanbiedingen

Kortingen en aanbiedingen

Winkelen de één vind het leuk de ander blijft liever thuis, toch moet iedereen op zijn tijd boodschappen doen en dan zijn kortingen en aanbiedingen altijd welkom. Toch zijn aanbiedingen niet altijd zo goedkoop als men zal denken. In dit artikel leest u er alles over.

Hoe weet ik waar er aanbiedingen zijn?

De meeste aanbiedingen kunt u vinden via folders die u met de post binnen kunt krijgen. Veel mensen vinden reclames vervelend toch kunt u soms veel geld besparen door er toch naar te kijken en op te letten als u iets nodig heeft. Op de televisie zijn ook regelmatig reclames te zien waar speciale aanbiedingen voorbij komen. Verder is internet een belangrijke bron, hier kunt u kijken en vergelijken.

Vergelijken

Als u de tijd heeft en zoekt naar een wat grotere aankopen is het verstandig verschillende producten en merken te vergelijken. Producten die heel goedkoop worden aangeboden zijn niet altijd even goed, soms gaan duurdere producten gewoon langer mee. Een merk wil niet altijd wat zeggen, een merk kan vertrouwd over komen omdat men het merk vaak ziet maar dit hoeft niet altijd te betekenen dat het een beter merk is.

Sparen

Bij veel winkels kunt u sparen voor producten of kortingen, mensen nemen vaak niet de moeite om er naar om te kijken maar het kan u soms echt veel geld schelen. Zo kunt u bij het tanken Rocks sparen, bij de Blokker Ducaten en Airmiles bij onder andere de Albert Heijn en de Etos. Buitenom gratis producten of kortingen op producten kunt u ook soms sparen voor leuke uitstapjes zoals een dagje naar de dierentuin.

Wanneer kleding winkelen?

Als het koud wordt denken mensen opeens weer aan warme kleding, als het warm wordt willen mensen opeens weer korte broeken. Het beste is eigenlijk om vast ver van te voren kleding voor een bepaald seizoen te kopen. Zo kunt u het beste in de herfst winkelen voor de zomer, de zomergaderobe moet namelijk weer vervangen worden voor winterkleding waardoor u vaak veel korting krijgt. U moet dan wel even wachten met het dragen maar dan heeft u wel wat om naar uit te kijken.

Is een aanbieding wel echt een aanbieding?

Ja, folders zijn aantrekkelijk om door te nemen en de meeste aanbiedingen zijn ook echte koopjes. Toch moet men altijd goed op blijven letten, sommige artikelen zijn namelijk helemaal niks goedkoper. Het komt voor dat artikelen in het zicht worden gebracht via reclamefolders maar deze zijn soms dezelfde prijs als deze normaal gesproken zijn of dat de korting niet zo groot is als het lijkt, de prijzen in de winkel worden dan op tijd aangepast zodat niemand dit op valt.

Wordt geen koopjes verslaafde

Als u altijd alle koopjes wilt kopen dan kan het zijn dat u producten aan gaat schaffen die u eigenlijk niet eens nodig heeft of gaat gebruiken. Let er daarom op dat u wel echt producten neemt die u gaat gebruiken of altijd kunt gebruiken. Een aanbieding toiletpapier kan bijvoorbeeld altijd van pas komen maar brood of melk is maar beperkt houdbaar waardoor u er beter niet te veel van kunt kopen. Als u het weg moet gooien had u het beter niet kunnen kopen ookal was het een koopje.
Hou eventueel uw uitgave ook bij, als u te makkelijk pint neem dan elke week een bepaald bedrag op wat u uit mag geven van u zelf, zo houd u altijd overzicht.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kortingen en aanbiedingen"

Infoteur: Bembi
Gepubliceerd: 11-10-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!