InfoNu.nl > Financieel > Diversen > De 3V een functionele prepaid creditcard

De 3V een functionele prepaid creditcard

De 3V een functionele prepaid creditcard Er is een prepaid creditcard van Visa die veilig is en die je bijna overal online kunt gebruiken. De creditcard is voor iedereen verkrijgbaar. Lees hier alles over deze prepaid creditcard, die je gewoon in de winkel kunt kopen.

Het heeft even geduurd, maar het is nu mogelijk om zonder creditcard spullen en diensten op internet te kopen bij winkels waar je een creditcard voor nodig hebt. Er bestaat een systeem waarbij je een creditcard kunt gebruiken op basis van een prepaid systeem. Dit systeem is ontwikkeld in samenwerking met Visa. En je kunt deze prepaid creditcard online gebruiken bij alle websites waar je met een Visa creditcard kunt betalen.

Hoe de prepaid creditcard werkt

Je kunt de prepaid creditcard voorlopig enkel online gebruiken. Stel dat je online een paar schoenen wil kopen bij een webshop in Duitsland. Dan is vaak een creditcard de enige betaalmogelijkheid. Om diverse redenen heeft niet iedereen een creditcard. Je kunt er dan voor kiezen om een prepaid creditcard aan te schaffen. Dit werkt ongeveer net zoals met beltegoed voor een mobiele telefoon, je krijgt een nummer en een vervaldatum per e-mail en een uit drie cijfers bestaande code in een afzonderlijke e-mail. Je kunt deze gegevens invoeren op de site waar de schoenen wil kopen en de schoenen zijn afgerekend. In principe werkt een prepaid creditcard net als een normale creditcard. Maar de prepaid creditcard heeft als voordeel dat je nooit meer geld kunt uitgeven dan je van tevoren bedacht had. Als het prepaid tegoed op is kun je de gegevens immers niet meer gebruiken.

Veilig omdat je echte creditcardgegevens geheim blijven

Deze prepaid creditkaarten zijn niet alleen handig voor mensen die niet over een reguliere creditcard beschikken. Door alle commotie rondom creditcardfraude zijn mensen over het algemeen huiverig met het doorgeven van creditcard gegevens. Door gebruik te maken van een prepaid creditcard bankier je redelijk veilig omdat je echte creditcardgegevens geheim blijven. Zelfs als iemand jouw gegevens gebruikt kun je nooit meer geld verliezen dan dat er op je prepaid creditcard stond.

Waar je deze creditcard kunt kopen

Deze prepaid creditcard is vrij makkelijk te verkrijgen, je kunt hem kopen bij de Primera, de BP en de Texaco. Je kunt de kaarten in diverse waarden kopen. Over het bedrag wat je op de creditcard zet betaal je een extra toeslag. Afhankelijk van het prepaid bedrag betaal je een toeslag die kan variëren van een tot vijf euro.

Geld over op je creditcard

Het kan voorkomen dat je niet het volledige bedrag opmaakt dat er op de prepaid creditcard stond, in dat geval is het mogelijk het resterende bedrag op een nieuwe prepaid creditcard te zetten of het bedrag terug te laten storten op je bankrekening. Hier betaal je echter wel een geringe vergoeding voor. Tenzij het resterende bedrag op de creditcard niet zo hoog meer is, dan kan het verhoudingsgewijs vrij duur zijn om het resterende bedrag over te schrijven naar je bankrekening.

Een creditcard met een BKR notering

Mensen die een negatieve registratie hebben bij het BKR in Tiel kunnen vaak niet zomaar een creditcard aanvragen. Een voordeel van een prepaid creditcard is dat iedereen er een kan gebruiken en kopen. Dit kan ook handig zijn voor ouders die hun kinderen niet hun echte creditcard gegevens willen geven.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De 3V een functionele prepaid creditcard"

Infoteur: Bastiaan271
Gepubliceerd: 24-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!