InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Besparen op de boodschappen

Besparen op de boodschappen

Er kan veel bespaard worden op de boodschappen. Alleen hoe moet dat? Niet iedereen vind dat even gemakkelijk. Daarom heb ik een aantal tips op een rij gezet.

1. Kijk onderaan de schappen

Op ooghoogte liggen vaak de dure merkproducten. De goedkopere producten zijn onder in de schappen te vinden en vaak minstens even lekker. Geld wat u uitgeeft aan merkproducten gaan vaak naar het merk, en niet naar de kwaliteit van het voedsel.
Een goed voorbeeld is Cola. Dit kunt u heel goedkoop krijgen, en heel erg duur. Het verschil is minimaal. Neem dus ook de tijd om een goedkoper product te vinden.

2. Doe twee maal per week boodschappen

Heeft u genoeg tijd? Doe dan het liefst twee maal per week boodschappen in plaats van een maal. Dan kunt u beter bepalen hoeveel u van een bepaalt product nodig heeft. Anders loopt u de kans om te veel producten te kopen, die vervolgens over de datum raken.

3. Laat u niet verleiden door actie's

Koop iets alleen als u het echt nodig hebt, en niet omdat het toevallig goedkoper is. Veel mensen laten zich leiden door acties en kopen vervolgens producten die ze eigenlijk helemaal niet nodig hebben. Als u iets echt nodig heeft en het is in de aanbieding, dan is het natuurlijk wel goed om het te kopen!

4. Bepaal vooraf wat u nodig heeft

Maak vooraf een lijstje waarin staat wat u gaat kopen. Zo kunt u beter bepalen naar welke winkel u gaat, en bovendien laat u zich niet verleiden door de producten die u in de winkel ziet. U kunt ook even in de folder kijken wat goedkoop is en aan de hand daarvan een gerecht kiezen dat u gaat maken.

5.Ga eerst naar twee verschillende supermarkten

Ga eerst naar een goedkope supermarkt zoals de Aldi of de Lidl. Alles wat u daar niet kan vinden of niet lekker vind, koopt u in de duurdere winkel. U zult zien hoeveel spullen u net zo lekker bij de Aldi of de Lidl kan halen!

6. Vries producten in

Koop producten in grote hoeveelheden en vries het in. Zo bent u goedkoper uit, en bespaart u op de boodschappen.

7. Groente en fruit is ook te vinden op de markt

Groente en fruit van de markt is goedkoper, maar vaak ook veel lekkerder!

8. Controleer wat u uitgeeft

Houd eens een week lang bij wat u uitgeeft. Vaak komt u er dan achter dat u onnodig veel geld uitgeeft aan bepaalde producten. Dit geld niet alleen voor de boodschappen, maar ook voor gas, electriciteit en water.
© 2011 - 2019 Sebas999, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Besparen op de boodschappen"

Infoteur: Sebas999
Gepubliceerd: 27-06-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!