InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Geld verdienen via marktplaats

Geld verdienen via marktplaats

Geld verdienen via marktplaats Je hebt een hoop spullen op zolder en in je kasten liggen die je niet meer gebruikt. Je wilt er vanaf, maar het is eigelijk zonde om weg te gooien. Ze zijn zo handig en zien er nog zo goed uit. Je hoeft ze ook niet weg te gooien. Sterker nog, wellicht kan je er geld mee verdienen. Via marktplaats.nl kan jij je spullen te koop aanbieden. Het is niet alleen handig, het is ook nog eens heel erg leuk!

Wat zet je te koop?

In principe kan je op marktplaats alles verkopen. Als je zelf even rondkijkt op deze website zie je al snel dat je er ook van alles kunt vinden. Niet alles wordt echter even snel verkocht. Denk er dus wel over na of het product dat jij overweegt te verkopen wel verkocht kan worden en of je het lang genoeg wilt bewaren om het te kunnen verkopen. Sommige spullen zijn gewoon geschikter om weg te gooien.

Hoe bereid je het voor?

Voordat je een advertentie gaat plaatsen is het belangrijk om over een aantal dingen na te denken. Natuurlijk is het belangrijk om te bepalen hoeveel je wilt verdienen. De prijs voor een product kan je bijvoorbeeld bepalen aan de hand van de nieuwprijs. Vraag een bepaald percentage, bijvoorbeeld de helft of 60%. Dat is redelijk als het er nog goed uitziet. Je kunt ook kijken op marktplaats voor welke prijs gelijkwaardige producten worden aangeboden. Nog leuker en vaak effectiever is om de bezoekers te laten bieden. Ze bieden tegen elkaar op (als je product populair is) en jij beslist wanneer je je product verkoopt.

Bij grote producten is het handig om te laten weten of je in staat bent het te brengen. Dit wordt vooral bij meubels vaak gevraagd. Zet dit alvast in je advertentie en vraag gerust een vergoeding als je kunt brengen! Bij kleine producten is het voor veel mensen vanzelfsprekend dat je het kunt verzenden. Je bent echter nergens toe verplicht. Meld dus ook of je wilt verzenden en wat de verzendkosten zijn. Dit gaat op gewicht en kan je opzoeken op de website van tnt.

Zorg voor foto’s van je product. Het is een grote aanbeveling om foto’s te plaatsen bij je advertentie. Zo kunnen mensen zien wat het precies is, hoe het eruit ziet en in welke staat het verkeerd. Mensen zullen zo veel sneller reageren op je advertentie!

De advertentie zetten

Een advertentie op marktplaats zetten is heel makkelijk.

Ga naar de website van marktplaats en klik op de button ‘plaats advertentie’. Op de eerte pagina kies je de groep en de rubriek waar je product binnen past. Verkoop je een bankstel? Dan kies je voor de groep ‘Huis en Inrichting’ en de rubriek ‘Banken’. Vervolgens kies je of je iets wilt aanbieden of zoekt. In dit geval kies je voor aangeboden. Daarna druk je op de button verder.

Op de volgende pagina vul je een aantal gegevens van jezelf in. Hier gaat marktplaats heel zorgvuldig mee om. Andere bezoekers van de website kunnen alleen je adverteerdersnaam en je woonplaats zien. Eventueel ook je telefoonnummer als je die invult (niet verplicht). Hierna maak je de advertentie. Je kiest eerst een titel, bijvoorbeeld ‘mooi wit bankstel te koop!’. Daarna voeg je de foto´s toe, en maak je een tekst voor je advertentie. Daaronder staan nog een aantal opties om te zorgen dat je advertentie meer opvalt. Let op: voor deze opties moet je betalen!

Als alles is ingevuld en je advertentie er helemaal goed is klik je op ´plaats advertentie´. Je advertentie staat nu op marktplaats.

Als je een account aanmaakt en je advertentie daaronder plaatst kan je je advertenties goed volgend. Zo kan je bijvoorbeeld zien welke biedingen er zijn geweest. Ook kan je de advertentie daar wijzigen en verwijderen. Dit gebeurt allemaal op ´mijn marktplaats´. De button kan je vinden op de homepage.

En daarna?

En dan hopen dat je advertentie veel wordt bekeken en je veel reacties krijgt. Als je een vaste prijs heb bepaald krijg je waarschijnlijk mailtjes van mensen die het product willen hebben. Ook kunnen mensen nog proberen een lagere prijs te bieden. Hier kan je eventueel mee akkoord gaan, maar je kunt ze ook een mailtje sturen dat je de vaste prijs aanhoudt.

Als je hebt gekozen voor bieden zullen adverteerders elkaar gaan overbieden. Zolang het bieden door blijft gaan laat je de bieders natuurlijk hun gang gaan. Laat het echt niet te lang stil liggen. Het is verstandig om de hoogste bieder zo snel mogelijk te benaderen als de biedingen zijn gestaakt. Je wilt het bod natuurlijk niet kwijtraken aan een ander.

Als je een koper hebt gevonden is het belangrijk om goede afspraken te maken. Wordt het opgehaald over verstuurd. Kom je het brengen, en tegen welke vergoeding. Wanneer wordt het opgehaald. Zorg voor duidelijkheid. Het is altijd handig om telefoonnummers uit te wisselen bij halen of brengen. Zo kan je elkaar bereiken bij bijzonderheden.
© 2007 - 2018 Parisgirl, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Veel geld verdienen met MarktplaatsIedereen de spullen over heeft, kan ze verkopen op het internet. Spullen die vroeger op de zolder terecht kwamen, en uit…
Kopersbescherming op MarktplaatsIedereen kent wel iemand die het is overkomen, of misschien is het u zelf wel overkomen, opgelicht worden op marktplaats…
Marktplaats: voor extra inkomsten of besparen op uitgavenMarktplaats is de bekendste advertenties website in Nederland. Iedereen kan er artikelen te koop aanbieden, te koop vrag…
"Marktplaats-bashen""Marktplaats-bashen"Voor een grote groep mensen is marktplaats-bashen een nieuw fenomeen, voor een kleinere groep mensen is marktplaats-bash…
Spullen verkopen op Marktplaats zonder te investerenSpullen verkopen op Marktplaats zonder te investerenVeel Nederlanders verdienen geld door spullen op het internet te verkopen. U kunt niet zomaar spullen gaan opkopen en di…

Reageer op het artikel "Geld verdienen via marktplaats"

Infoteur: Parisgirl
Gepubliceerd: 10-12-2007
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Schrijf mee!