Investeren in vastgoed in Detroit

Investeren in vastgoed in Detroit Waarom zou je investeren in vastgoed in Detroit? Omdat Detroit booming is onder investeerders! Door de crisis zijn duizenden mensen gedwongen uit hun huis gezet waarna de woningen voor spotprijzen op de markt zijn gekomen. Sommige wijken lijken nu wel spooksteden. Iedere investeerder weet echter de economie cyclisch is en wanneer de economie weer bijtrekt kunnen de opbrengsten spectaculair zijn, zeker wanneer je weet dat je nu al een huis in Detroit kunt kopen voor $ 30.000 dollar!

Het huizenaanbod in Detroit

In Detroit, Michigan staan duizenden woningen te koop voor spotprijzen. De huizenprijzen zijn in Amerika de afgelopen jaren gemiddeld met zo'n 70% gedaald, en de stad Detroit is hierin een enorme uitschieter. Na de vele gedwongen huisuitzettingen hebben gezinnen afstand moeten doen van hun woning. In ruil voor het verlaten van de woning is hun restschuld kwijtgescholden. De bank verkoopt het huis vervolgens door aan de hoogste bieder. Doordat zo veel mensen hun koophuis zijn kwijtgeraakt blijft de vraag naar huurwoningen groot. Ben je eenmaal je koophuis uitgezet dan kun je 3 tot 5 jaar nergens een hypotheek krijgen. Bij een dalende huizenprijs is de huurprijs daarom stabiel gebleven. Echter, wanneer deze 'wachtperiode' is verstreken, dan zullen veel Amerikanen zelf weer overgaan tot het afsluiten van een hypotheek en is deze bubbel weer gebarsten. Dit betekent ook dat terwijl je huuropbrengsten binnen komen de waarde van het vastgoed stijgt waardoor je het over een aantal jaar wellicht weer voor een aantrekkelijke prijs kunt verkopen.

De huizen die anno 2013 voor de laagste prijzen te koop staan zijn te vinden in de volgende wijken:
  • Aviation Sub
  • Barton McFarland
  • Bagley (University district)
  • Grandmond - Rosedale Park
  • Morningside
  • East English Village
  • Blackstone Park

Nederlanders die investeren in Amerika

Diverse Nederlanders hebben inmiddels ook ontdekt dat dit een aantrekkelijke investering kan zijn. Eenvandaag maakte hierover al eens een reportage. Je kunt bijvoorbeeld een woning met een oppervlakte van ruim 130 m2 kopen voor maar $ 33.000 dollar. De geschatte huurinkomsten die je dit kan opleveren zijn zo'n $ 500 dollar per maand. Dit houdt in dat je je investering binnen 5,5 jaar terugverdienen kan. De huizen zijn nagenoeg allemaal vrijstaand. Sommige staan al een aantal jaar leeg en vereisen het nodige opknapwerk, maar andere huizen staan nog niet zo lang leeg en zijn prima bewoonbaar zonder al te grote aanpassingen.

In de berekening van de geschatte netto huuropbrengsten zijn van de bruto huur reeds afgetrokken de onroerendgoedbelasting, leegstandsverzekering, opstalverzekering en verhuurkosten.

Een huis kopen in Detroit, hoe pak je het aan?

Als avonturier zelf een huis kopen in Detroit is wellicht het goedkoopst, maar niet aan te raden wanneer je nieuw bent in deze business. Een Nederlandse onderneming die als tussenpersoon kan fungeren is VastgoedAmerika B.V. Omdat zij zelf als investeerder reeds veel ervaring hebben opgedaan kunnen zij nieuwe kopers met raad en advies bijstaan en werken ze alleen met gescreende lokale partners. De investering wordt gedaan via een ‘Title Company’ (notaris). VastgoedAmerika organiseert regelmatig bezichtigingstrips zodat je je potentiële investeringsobject met eigen ogen kunt bekijken.

Op internet kun je huizen vinden die voor nog veel lagere prijzen verkochten. Let er op dat oplichters inmiddels ook wel door hebben dat dit gewilde investeringsobjecten zijn en er op uit kunnen zijn om je geld afhandig te maken. Het verdient daarom de aanbeveling om contact te zoeken met een erkende investeerder en niet met particulieren in zee te gaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • www.vastgoedamerika.nl
  • www.eenvandaag.nl

Reageer op het artikel "Investeren in vastgoed in Detroit"

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 14-05-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Special: Online investeren
Schrijf mee!