InfoNu.nl > Financieel > Diversen > Top 10 best betaalde voetballers

Top 10 best betaalde voetballers

Top 10 best betaalde voetballers Crisis blijkt er niet te heersen in voetbal. Topspelers verdienen dan ook enkele miljoenen per jaar. Maar wie verdient nou het meest? In dit artikel vind je een overzicht en tabel met de top 10 meest verdienende voetballers.

Best betaalde voetballers

Speler Club Land Jaarlijks salaris Premies Andere inkomsten Totaal
1Lionel MessiFC BarcelonaArgentinië10,5 miljoen1,5 miljoen21 miljoen33,8 miljoen
2Christiano RonaldoReal MadridPortugal15 miljoen700 00016,3 miljoen32 miljoen
3David BeckhamLA GalaxyEngeland5 miljoen-22 miljoen27 miljoen
4Samuel Eto’oAnziKameroen20 miljoen300 0003 miljoen23,3 miljoen
5Wayne RooneyManchester UnitedEngeland13,8 miljoen800 0006 miljoen21 miljoen
6Sergio AgüeroManchester CityArgentinië12,5 miljoen1,3 miljoen5 miljoen18,8 miljoen
7Yaya TouréManchester CityIvoorkust13,8 miljoen1,3 miljoen2,5 miljoen17,6 miljoen
8Fernando TorresChelseaSpanje10,8 miljoen700 0005,2 miljoen16,7 miljoen
9KakàReal MadridBrazilië10 miljoen500 0005 miljoen15,5 miljoen
10Philipp LahmBayern MünchenDuitsland10 miljoen600 0003,7 miljoen14,3 miljoen

1. Lionel Messi

De 25-jarige Lionel Messi, wie kent hem niet. Waarschijnlijk is hij wel de meest bekende voetballer ter wereld, gewonnen met het record van 91 doelpunten per jaar. Ook heeft hij voor de vierde keer achter elkaar de Gouden Bal gewonnen. Hij kreeg 41,6% van de stemmen, dat is ongelooflijk veel. Misschien is het daarom wel zo logisch dat hij op nummer één staat van de best betaalde voetballers. Per jaar verdient hij ongeveer 33 miljoen euro, allerlei vaste sponsors zal vast het antwoord zijn waarom hij zoveel krijgt. Adidas, Pepsi en Dolce & Gabanna maar ook bijvoorbeeld Turkish Airlines zijn enkele sponsoren van Messi.

2. Christiano Ronaldo

In de zomer van 2009 brak Ronaldo een recordbrekende transferbedrag van 94 miljoen euro toen hij werd gekocht door Real Madrid. We kunnen wel zien dat Real Madrid hun speler goed onderhoudt, want Ronaldo is de tweede best betaalde voetballer op dit moment met een salaris van 15 miljoen. De Portugese Ronaldo heeft ook enkele gulle sponsoren. Nike bijvoorbeeld betaalt hem maar liefst 6 miljoen euro. Ook deed hij zaken met Castrol, Konami, Armani en meer.

3. David Beckham

Qua salaris verdient Beckham niet bepaald het meest, maar reclame-inkomsten spelen wel een grote rol bij deze speler. Hamburgers, elektronica, ondergoed niks is te gek als het gaat om sponsors. David Beckham speelt momenteel bij LA Galaxy. Na een mooie carrière waar hij bij topclubs als Real Madrid en Manchester United heeft gespeeld. Beckham is een sterspeler die bekend staat om zijn mooie vrije trappen, voorzetten, kapsels en zijn vrouw Victoria Beckham.

4. Samuel Eto’o

De Kameroense voetballer Samuel Eto'o staat op de vierde plek van best betaalde voetballers. Hij speelt momenteel bij de Russische club Anzhi Makhachkala. Maar Eto'o heeft in het verleden bij grote clubs als Barcelona en Inter Milan gespeeld. Hij krijgt bij Anzhi een mooie jaarsalaris van 22 miljoen euro op zijn bankrekening overgeboekt. En met een paar extra reclame klusjes komt hij op ruim 22 miljoen euro per jaar.

5. Wayne Rooney

De spits van Manchester United staat op de vijfde plaats van de best betaalde voetballers. Hij doet reclameklusjes voor 6 miljoen euro per jaar waarvan het meest voor sportmerk Nike. Zijn contract is 15 miljoen euro per jaar waard en duurt tot 2015. Rooney behaalde met zijn nieuwe club drie seizoenen achter elkaar de landstitel en won in seizoen 2007/08 de Champions League.

Lees verder

© 2013 - 2018 Muogka, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Top 10 rijkste voetballers ter wereld (2017)Top 10 rijkste voetballers ter wereld (2017)De top tien rijkste voetballers hebben vooral veel te danken aan mega contracten met sponsors zoals: Nike, Puma en Adida…
De best betaalde sporters ter wereldDe best betaalde sporters ter wereldVan alle sportteams ter wereld verdienden de Europese voetbalteams in 2011 het meeste. En van alle sporters verdienden i…
Best verdienende voetballers 2010Sommige voetballers die presteren op het hoogste niveau verdienen miljoenen per jaar. De Nederlandse toppers verdienen a…
De 5 meest waardevolle voetballers ter wereld (2015)In een tijd waar de transfermarkt in het voetballen ontploft lijkt te zijn, is het interessant om te kijken wat de markt…
Lionel Messi - Wereldvoetballer van het jaar 2011Lionel Messi - Wereldvoetballer van het jaar 2011Lionel Messi (FC Barcelona) is voor het de derde keer achter elkaar uitgeroepen tot beste voetballer van de wereld. Als…
Bronnen en referenties
  • www.quotenet.nl
  • www.wikipedia.org

Reageer op het artikel "Top 10 best betaalde voetballers"

Reactie

Kiki, 12-07-2014 02:31 #1
Ik vind dit belachelijk veel geld! Verder hoop ik dat het een keer afgelopen is dat ze zoveel verdienen.

Infoteur: Muogka
Gepubliceerd: 10-01-2013
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Diversen
Reacties: 1
Schrijf mee!