Handelen in aandelen via Plus500

Handelen in aandelen via Plus500 In aandelen handelen kan voor een beginner riskant zijn. Wil je de fijne kneepjes leren dan biedt internet wel een uitkomst. Je kunt eerst rustig bestuderen welke aandelen je zou willen kopen, een rondje op proef beleggen zonder dat het je geld kost en wanneer je stevig in je schoenen staat waag je je eerste stapjes op de beurs. Plus500 kan je helpen bij het overzichtelijk handelen in aandelen.

Wat is Plus500?

Plus500 is een in 2008 opgericht online bedrijf dat zich tot doel heeft gesteld beleggers te helpen inspelen op schommelingen in de prijzen van aandelen, EFT's, indices, forex en grondstoffen zonder dit fysiek op de markt te hoeven kopen of verkopen. Het bedrijf is gevestigd in Groot-Brittannië en valt als zodanig onder de Britse financieel toezichthouder FSE. Inmiddels hebben ze al meer dan een miljoen traders in hun bestand en worden er meer dan twee miljoen maandelijkse transacties gedaan. In 2009 werden zij het eerste bedrijf dat CDF's op aandelen ging aanbieden zonder hiervoor commissie te vragen. Ze zijn tevens in 2011 uitgeroepen tot tot aanbieder van de beste CDF trading app. Via de webversie van Plus500 kun online gaan handelen, ook als je gebruik maakt van Linux, Mac of een smartphone (inclusief Android). Ze verkregen vooral bekendheid door aandelen Facebook aan te bieden, onder andere via Facebook zelf.

Waarom handelen in aandelen via Plus500?

Als je via Plus500 gaat handelen in aandelen ontvang je om te beginnen 25 euro startbonus om mee in CDF-aandelen te handelen. Hier hoort geen verplichting tot storten bij. Je krijgt het puur om mee te beginnen waarna je altijd nog zelf kunt besluiten bij te storten. Je ontvangt dividend alsof je zelf de beheerder van de aandelen bent en je hoeft geen commissie af te dragen. Door de lage spreads zul je merken dat je er veel positieveranderingen zijn en dit houdt het leuk. Naast Nederlandse kun je ook Amerikaanse en andere Europese aandelen verhandelen zonder dat je wisselkosten hoeft te betalen. Tot slotte kun zelf je winst/verlies limieten vastleggen en dan zorgt Plus500 ervoor dat je posities automatische gesloten worden bij het aantikken van deze limiet. Je kunt ook kiezen voor een gratis-demo account.

Via Plus500 kun je handelen in:
  • Aandelen
  • Grondstoffen
  • Indices
  • Forex
  • ETF's

De website maakt duidelijk dat je in ieder geval een beetje ervaring moet hebben in het handelen in ten minste een van de producten. Bij aanmelding zal je gevraagd worden in alle eerlijkheid een rijtje vragen te beantwoorden met betrekking tot je ervaring. Wanneer dit onvoldoende is kun je niet verder gaan in het aanmeldingsproces.

Hoe ontvang je je gratis bonus van 25 euro?

Om een startbonus van 25 euro te ontvangen ga je allereerst naar de website van Plus500. Zoek bij de aanbiedingen naar het aanbod voor deze mooie start van je online trading carrière. Je moet eerste de software downloaden die nodig is om te handelen. Dit neemt weinig plaats in beslag op je computer en is eenvoudig in het gebruik. Je kunt in de module een nieuwe rekening open. Omdat men wel zeker wil weten dat je geen spookaccount aanmaakt moet je je telefoonnummer valideren. Je doet dit door de drie-cijferige code die je per sms ontvangt in het voeren in de module. Je aanmelding zal dan snel gevalideerd en bevestigd worden. Wanneer ook je emailadres in orde is ontvang je hierover per email een bevestiging. Na aanmelding zul je direct de bonus ontvangen.

Tip

Let op. Wanneer je aandelen gaat kopen dan kan dit niet per stuk. Er geldt altijd een minimum aantal aandelen per transactie. Soms gaat dit om maar drie aandelen, maar het kunnen er ook 35 zijn. Zodoende is de bonus niet voldoende om te beginnen met handelen. Je moet het meer zien als een aanvulling op de eerste eigen storting, al is dit niet verplicht.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Handelen in aandelen via Plus500"

Reactie

Inge, 07-12-2015 00:01 #1
Dit klopt niet helemaal (meer). Als uit de vragenlijst blijkt dat ze je niet geschikt vinden om te handelen, kun je wel gewoon verder met aanmelden. Ook kun je met de startersbonus van 25 euro al beginnen en ook daadwerkelijk kopen. Uiteraard zijn je winsten (en verliezen) dan niet hoog, maar je risico ligt ook niet hoog.

Infoteur: Dessal
Gepubliceerd: 28-05-2012
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Online investeren
Reacties: 1
Schrijf mee!