InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Beleggen in vastgoed: een bungalow kopen in de Ardennen

Beleggen in vastgoed: een bungalow kopen in de Ardennen

Beleggen in vastgoed: een bungalow kopen in de Ardennen De Belgische Ardennen zijn de ideale bestemming om er eens tussenuit te gaan. Temidden van het prachtige natuurschoon kan je lekker je batterijen opladen, maar ook aan allerlei sporten doen, zowel in de zomer als in de winter. Het investeren in een bungalow in de Ardennen is interessant op meerdere vlakken: je kan er je vakanties doorbrengen en tegelijk kan je je bungalow verhuren aan toeristen als je er niet bent. Om de meest geschikte bungalow te vinden die aan je wensen beantwoordt is het raadzaam om advies in te winnen bij een makelaar. Sommige vastgoedmakelaars richten zich in het bijzonder op recreatiewoningen zoals bungalows.

Belgische Ardennen: prachtig natuurschoon

Voor heelwat Nederlanders en Vlamingen is hun dichtbevolkte landje te druk en te jachtig. Stress is een vaak voorkomend verschijnsel in een maatschappij die alsmaar sneller lijkt te gaan. Voor wie hieraan wil ontsnappen en wil relaxen in een rustige natuurlijke omgeving, zijn de Belgische Ardennen de geschikte oplossing. De Ardennen zijn het dichtstbijzijnde gebied waar je kan genieten van een uitgestrekt bosrijk landschap.

Ardennen: veel recreatiemogelijkheden

Mensen gaan op vakantie naar de Ardennen om eens weg te zijn uit de dagelijkse sleur, maar ook om aan sport te doen. Op dat vlak kom je in de Ardennen zeker aan je trekken. Je kan er kayakken op de talrijke rivieren, je kan aan rotsklimmen doen of je kan simpelweg prachtige wandelingen maken. Verder kan je ook uitstapjes maken naar het wereldberoemde kuuroord Spa, of naar het charmante stadje Durbuy. In de winter kan je dan weer gaan langlaufen of skiën op de hoogvlakten van dit natuurgebied, waar de sneeuw voor prachtige plaatjes kan zorgen.

Bungalow kopen in de Ardennen

Op amper een tweetal uurtjes rijden van Nederland en Vlaanderen vind je een prachtig natuurschoon. Veel toeristen gaan naar de Ardennen om te kamperen op een camping, maar ook een verblijf in een bungalowpark is de moeite waard. Op sommige plaatsen vind je bungalowparken waar je kan beschikken over je eigen bungalow met de nodige privacy. Je kan er makkelijk je wagen kwijt en vaak is er een tuin waar je bijvoorbeeld een barbecue kan organiseren of kan relaxen in de zon. Verspreid over de Ardennen zijn tal van bungalows te koop, gaande van de regio van La Roche over de Condroz (Namen, Dinant) tot het uiterste zuidelijke punt van België, meer bepaald de streek van Virton en Aarlen.

Teambuilding

Een weekendje in een bungalow in de Ardennen verblijven is ook voor collega's van de werkvloer een ideale mogelijkheid om mekaar beter te leren kennen en dit in een rustige, groene omgeving waar ontspannen makkelijker wordt. Ook om die redenen organiseren sommige bedrijven uitstapjes in de Ardennen om aan teambuilding te doen, meer bepaald een combinatie van ontspanning en inspanning (natuursporten).

Bungalow verhuren

Het kopen van een bungalow is op meerdere vlakken interessant. Ten eerste kan je op die manier beschikken over een toevluchtsoord als je er eens tussenuit wil om de batterijen op te laden. Je kan makkelijk een weekendje naar de Ardennen om eens uit te blazen. Ten tweede kan je er je zomer- en wintervakanties doorbrengen: er zijn immers alle mogelijke faciliteiten om te ontspannen. Ten derde kan je je bungalow ook rendement laten opleveren door hem te verhuren aan vakantiegangers. In dat geval beschik je best wel over een manager of een housekeeper ter plaatse.

Websites i.v.m. de Belgische Ardennen

  • www.ardenneimmo.be
  • www.ardennen.nl
  • www.ardennenvakantiehuizen.com
  • www.ardennenwijzer.be

Tip: hulp van makelaar

Wanneer je er tegenop kijkt om het hele aanbod online zelf onder de loep te nemen dan kan je ook de hulp inschakelen van een vastgoedmakelaar. Makelaars zijn in het algemeen goed op de hoogte van alle takken van de vastgoedsector, maar kunnen zich daarnaast ook richten op enkele bijzondere soorten vastgoed. Een voorbeeld daarvan zijn recreatiewoningen en bungalows. Online kan je prijsoffertes aanvragen waarna je meteen een goed beeld krijgt van wat een makelaar allemaal te bieden heeft en wat het gaat kosten.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PublicDomainPictures, Pixabay
  • www.ardenneimmo.be, bezocht op 09/07/2015.
  • www.ardennen.nl, bezocht op 09/07/2015.
  • www.ardennenvakantiehuizen.com, bezocht op 09/07/2015.
  • www.ardennenwijzer.be, bezocht op 09/07/2015.

Reageer op het artikel "Beleggen in vastgoed: een bungalow kopen in de Ardennen"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 13-07-2016
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Vastgoed België
Schrijf mee!