Hof Hoorneman Income Fund (NL0009864479)

Hof Hoorneman Income Fund (NL0009864479) Het Hof Hoorneman Income Fund is door het kwartaaldividend een goede keuze voor beleggers die een regelmatige aanvulling op hun inkomen willen ontvangen. Het fonds is voor de belegger met een middellange tot lange beleggingshorizon. Het fonds belegt hoofdzakelijk in hoogrenderende obligaties van Europese bedrijven.

Hof Hoorneman

Hof Hoorneman is een Nederlandse vermogensbeheerder met een bankvergunning. Dat de vermogensbeheerder een bankvergunning heeft is een voordeel voor beleggers aangezien er met de bankvergunning aan veel strengere eisen moet worden voldaan qua financiën. Het hoofdkantoor van Hof Hoorneman is gevestigd in Gouda. Het onderdeel Hof Hoorneman Fund Management N.V. heeft in 2020 negen beleggingsfondsen onder haar beheer waar het Income Fund er één van is.

Hof Hoorneman Income Fund

Het Hof Hoorneman Income Fund is een Nederlands beleggingsfonds, de Nederlandse regels met betrekking tot de dividendbelasting gelden dus voor dit beleggingsfonds. De 'ISIN-code' van het Hof Hoorneman Income Fund is NL0009864479. De ISIN-code is een uniek identificatienummer dat aan alle beleggingsproducten wordt toegekend. Het beleggingsfonds belegt hoofdzakelijk in hoogrenderende obligaties van bedrijven uit Europa. Obligaties zijn verhandelbare schuldbewijzen van leningen. De eigenaar van een obligatie ontvangt hiervoor een rentevergoeding. Buiten deze bedrijfsobligaties mag het fonds voor maximaal 5% van haar kapitaal investeren in aandelen.

Doelstelling Hof Hoorneman Income Fund

Het Hof Hoorneman Income Fund streeft ernaar ieder kwartaal dividend uit te keren. Het Hof Hoorneman Income Fund probeert beter te presteren dan haar 'benchmark'. De benchmark is een index die is samengesteld uit verschillende producten. Het fonds probeert op de langere termijn een hoger rendement te behalen dan de volgende index IBOXXMJA (Markit iBoxx Eur Liquid high yield Total Return Index).

Dividend

Het Hof Hoorneman Income Fund keert ieder kwartaal dividend uit. Doordat er wordt belegt in hoogrenderende bedrijfsobligaties is het dividendrendement hoog. Op 3 februari 2020 bedroeg het dividendrendement 6,5%.

Samenstelling Hof Hoorneman Income Fund

De volgende 10 obligaties vormden in februari 2020 de grootste posities in de portefeuille:
  • Stichting AK Rabobank Certificaten 6.5%: 3,96%
  • AEGON N.V.: 3,81%
  • Ethias SA 5%: 3,19%
  • Ulster Bank Ireland Limited 11.75%: 3,05%
  • Co-operative Group Ltd 11%: 2,98%
  • BNP Paribas Fortis S.A./N.V. 1.6%: 2,93%
  • HT1 Funding GmbH 1.79%: 2,93%
  • Hemingway Debenture 10.38%: 2,91%
  • Punch Taverns Finance B Limited 7.75%: 2,89%
  • EI Group Plc 6.38%: 2,86%

Resultaten Hof Hoorneman Income Fund

Het rendement over de laatste vijf jaar bedroeg in februari 2020 gemiddeld 5,7% per jaar.

Kosten

De kosten voor het Hof Hoorneman Income Fund zijn in februari 2020 als volgt. De in- en uitstapvergoeding van het fonds bedraagt 0,40%. De lopende kosten bedragen 1,28% op jaarbasis. Wanneer het fonds een 'positieve outperformance' weet te behalen ten opzichte van de referentie-index wordt er een prestatievergoeding van 10% over de outperformance aan het fonds onttrokken. Een positieve outperformance wil zeggen dat het fonds beter heeft gepresteerd dan de index waarmee het fonds zich vergelijkt.

Verhandelbaarheid Hof Hoorneman Income Fund

Het fonds wordt verhandeld op de Nederlandse beurs, en is dagelijks te aan- en verkopen. Het fonds zit bij de meeste Nederlandse brokers in het assortiment. Je kunt het fonds op een snelle manier bij je broker vinden door te zoeken op de ISIN-code: NL0009864479.

Risico Hof Hoorneman Income Fund

Het risico van dit beleggingsfonds wordt in 2020 ingeschaald op 3 in een schaal van 1 tot 7. Hierbij staat 7 voor het hoogste risico. Bij deze risico analyse wordt er gekeken naar koersbewegingen in de laatste 5 jaar. Doordat het fonds hoofdzakelijk belegt in obligaties is het risico lager dan bij aandelenfondsen.

Lees verder

© 2020 P1234, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: QuinceMedia, Pixabay
  • https://www.hofhoorneman.nl/income-fund
  • https://lt.morningstar.com/r4y1hyy8hi/snapshot/snapshot.aspx?SecurityToken=F0GBR04B2R]2]1]FONLD$$ALL_322
  • https://www.hofhoorneman.nl/userfiles/files/Income-Fund/HH-EBI-IF-2019.pdf
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Obligatie

Reageer op het artikel "Hof Hoorneman Income Fund (NL0009864479)"

Infoteur: P1234
Gepubliceerd: Februari 2020
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Beleggingsfonds
Schrijf mee!