InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Internetbroker Binckbank: vermogensbeheer 2019

Internetbroker Binckbank: vermogensbeheer 2019

Internetbroker Binckbank: vermogensbeheer 2019 Binckbank is een grote internetbroker in Nederland met een uitstekende klantvriendelijkheid. Maar Alex doet meer, zo is er Binck vermogensbeheer. Wat u ook kiest, Binckbank geeft u veel informatie, een fantastische website en laat u beleggen tegen lage transactiekosten. Wat wilt u nog meer. Kies voor zelf beleggen of laat dit over aan echte professionals die kiezen voor grondstoffen, aandelen obligaties, trackers en andere beleggingen die uw vermogen laten groeien.

Binck als eerste internetbroker voor wie goedkoop wil beleggen

Ruim 20 jaar geleden, in 1996, ontstond voor particulieren de mogelijkheid om direct zelf orders te plaatsen op de beurs via een voice response systeem. Een gat in de markt, want steeds meer particulieren waren het een beetje zat om steeds weer van de bank afhankelijk te zijn voor orders, bovendien was beleggen toen vaak nog duur. Een paar jaar later werd het mogelijk om zelf direct te beleggen via Alex. Alex brak de particuliere beleggersmarkt open. U kon vanaf dan nu zelf aan de knoppen zitten en hoefde niet meer lang te wachten voordat uw opdrachten werden uitgevoerd. Twintig jaar geleden dus. Het is voor beleggers die kiezen voor zelf beleggen tegen lage transactiekosten.

Bij wie gaat u beleggen?

Alex is een onderdeel van Binck Bank die ook online beleggen aanbiedt. Maar er zijn nog veel meer brokers op de markt. Enkele bekende zijn DeGiro en Lynx, u kunt dus altijd ook op zoek gaan naar de goedkoopste broker als u kiest voor zelf beleggen. BinckBank wordt in 2019 overgenomen door de Deense Saxo Bank, dit werd december 2018 bekend gemaakt.

Ninckbank vermogensbeheer

Maar in 2019 kunt u natuurlijk ook kiezen voor Binck vermogensbeheer via het pakket Laten beleggen. Ook dan wordt er belegd zoals u zelf wilt, maar wel door echte professionals. De voordelen hiervan zijn:
  • Binckbank neemt u veel werk uit handen.
  • Er is een beloning naar prestatie. Dat is prettig want dat stimuleert de vermogensbeheerder om de beste prestatie uit uw vermogen te halen en daar vaart u natuurlijk automatisch ook wel bij. Bepalend is de groei van uw vermogen aan het einde van het jaar.
  • Die betaalt u alleen als we eventuele verliezen van vorige jaren hebben goedgemaakt.
  • U kunt eenvoudig van de resultaten en veranderingen op de hoogte blijven via een realtime inzicht in uw rendement. Dit kan zowel via de website als een gebruiksvriendelijke app. Hebt u hier geen tijd voor of geen zin in dan kunt u altijd nog de nieuwsbrieven, kwartaal- en jaaroverzichten volgen die u automatisch per e-mail krijgt toegestuurd.

Instappen is erg eenvoudig. Wilt u toch weer zelf gaan beleggen en weg bij Binck Laten beleggen, dan is ook dat geen probleem. Immers u kunt uw inleg altijd aanpassen en stoppen met het vermogensbeheer.

Doe eventueel de test bij Binckbank

Niet iedereen weet zeker of hij zelf gaat beleggen of dit vele werk liever zal uitbesteden. Om deze keuze eenvoudiger te maken is er op de site een test waardoor eenvoudig de voordelen en voor mogelijk nadelen in beeld worden gebracht. Beleggen is een vak, kost veel werk en vergt een goede strategie. Bent u zeker dat u dit allemaal in huis hebt, dan kunt u online zelf beleggen bij deze internetbroker. Komt u tijd en kennis tekort, dan staan anderen voor u klaar om dit werk van u over te nemen. Voordat Binckbank vermogensbeheer voor u belegt, zal er een intake plaatsvinden. Duidelijk moet immers zijn wat u beoogt en wat vermogensbeheer u op dit punt kan bieden. Belangrijk is of u voor de langere termijn wilt beleggen, een behoedzame strategie wilt of ook meer risicovolle projecten ziet zitten. Waar meer risico is, kan er natuurlijk meer worden gewonnen maar ook verloren. Gekozen wordt voor een beleggingsportefeuille die past bij uw beleggersprofiel.

Het stappenplan van Binck Vermogensbeheer

U doorloopt bij Binck vermogensbeheer een aantal stappen:
  • U vraagt de startbox aan. Daarin zit ondermeer een vragenformulier.
  • Nadat u online een aantal vragen hebt beantwoord, krijgt u een persoonlijk beleggingsplan.
  • Is alles akkoord en het geld overgemaakt, dan beginnen de beleggingsexperts meteen met de uitvoering van het beleggingsplan.

Slot beleggen bij broker Binckbank

Zelf beleggen of niet, de keuze is aan u en het kan allemaal bij Binck. U kunt er ook voor kiezen om een tijdje zelf te beleggen en later over te stappen naar het vermogensbeheer, maar dit werk meteen in handen geven van de professionals heeft bij velen toch de voorkeur. Waarvoor kiest u? Sparen op een spaarrekening levert in 2019 helaas maar bar weinig op, dus veel alternatieven voor uw vermogen en spaargeld is er eigenlijk niet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Goedkoop beleggen - goedkoopste brokerGoedkoop beleggen - goedkoopste brokerGoedkoop beleggen met weinig transactiekosten in 2018 en 2019 doet u vooral zelf online en via de goedkoopste broker. Va…
Soorten vermogensbeheer 2019Soorten vermogensbeheer 2019Goed vermogensbeheer, wat houdt dat in en bij wie moet u zijn in 2019? Is bijvoorbeeld Fintessa wat voor u of kiest u to…
Beleggen: (vergelijking) transactiekosten voor beginnersMet het beleggen in aandelen zijn sommige mensen ontzettend rijk geworden, maar ook al vele mensen bijna al hun vermogen…
Goedkoop beleggen via LynxGoedkoop beleggen via LynxU kunt goedkoop online beleggen in 2018 en 2019 via de goedkope broker Lynx, profiteer van de voordelen. Zo kunt u kieze…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Internetbroker Binckbank: vermogensbeheer 2019"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 22-01-2019
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Beleggen in 2019
Schrijf mee!