InfoNu.nl > Financieel > Beleggen > Internetbroker Alex: vermogensbeheer

Internetbroker Alex: vermogensbeheer

Internetbroker Alex: vermogensbeheer Alex is een grote internetbroker in Nederland met een uitstekende klantvriendelijkheid. Maar Alex doet meer, zo is er Alex vermogensbeheer. Wat u ook kiest, Alex geeft u veel informatie, een fantastische website en laat u beleggen tegen lage transactiekosten. Wat wilt u nog meer. Kies voor zelf beleggen of laat dit over aan echte professionals die kiezen voor grondstoffen, aandelen obligaties, trackers en andere beleggingen die uw vermogen laten groeien.

Alex als eerste internetbroker voor wie goedkoop wil beleggen

Ruim 20 jaar geleden, in 1996, ontstond voor particulieren de mogelijkheid om direct zelf orders te plaatsen op de beurs via een voice response systeem. Een gat in de markt, want steeds meer particulieren waren het een beetje zat om steeds weer van de bank afhankelijk te zijn voor orders, bovendien was beleggen toen vaak nog duur. Een paar jaar later werd het mogelijk om zelf direct te beleggen via Alex. Alex brak de particuliere beleggersmarkt open. U kon vanaf dan nu zelf aan de knoppen zitten en hoefde niet meer lang te wachten voordat uw opdrachten werden uitgevoerd. Twintig jaar geleden dus, in 2017 heeft Alex nog steeds ruim 130.000 klanten die kiezen voor zelf beleggen tegen lage transactiekosten, ook als is de laatste jaren de concurrente bij het online beleggen sterk toegenomen.

Bij wie gaat u beleggen?

Alex is een onderdeel van Binck Bank die ook online beleggen aanbiedt. Maar er zijn nog veel meer brokers op de markt. Enkele bekende zijn DeGiro en Lynx, u kunt dus altijd ook op zoek gaan naar de goedkoopste broker als u kiest voor zelf beleggen.

Alex vermogensbeheer

Maar in 2017 kunt u natuurlijk ook kiezen voor Alex vermogensbeheer. Ook dan wordt er belegd zoals u zelf wilt, maar wel door echte professionals. De voordelen hiervan zijn:
  • Alex neemt u veel werk uit handen.
  • Er is een beloning naar prestatie. Dat is prettig want dat stimuleert Alex om de beste prestatie uit uw vermogen te halen en daar vaart u natuurlijk automatisch ook wel bij. Bepalend is de groei van uw vermogen aan het einde van het jaar.
  • Die betaalt u alleen als we eventuele verliezen van vorige jaren hebben goedgemaakt.
  • Tot 2017 is er +5,2% rendement gemiddeld per jaar, een gemiddelde van een aantal beleggersprofielen.
  • U kunt eenvoudig van de resultaten en veranderingen op de hoogte blijven via een realtime inzicht in uw rendement. Dit kan zowel via de website als een gebruiksvriendelijke app. Hebt u hier geen tijd voor of geen zin in dan kunt u altijd nog de nieuwsbrieven, kwartaal- en jaaroverzichten volgen die u automatisch per e-mail krijgt toegestuurd.

En dit werkt, want Alex heeft in 2017 30.000 klanten die voor Alex vermogensbeheer hebben gekozen. Wilt u toch weer zelf gaan beleggen en weg bij Alex, dan is ook dat geen probleem. Immers u kunt uw inleg altijd aanpassen en stoppen met het vermogensbeheer.

Doe eventueel de test bij Alex

Niet iedereen weet zeker of hij zelf gaat beleggen of dit vele werk liever zal uitbesteden. Om deze keuze eenvoudiger te maken heeft Alex op zijn site een test waardoor eenvoudig de voordelen en voor mogelijk nadelen in beeld worden gebracht. Beleggen is een vak, kost veel werk en vergt een goede strategie. Bent u zeker dat u dit allemaal in huis hebt, dan kunt u online zelf beleggen bij deze internetbroker. Komt u tijd en kennis tekort, dan staan anderen voor u klaar om dit werk van u over te nemen. Voordat Alex vermogensbeheer voor u belegt, zal er een intake plaatsvinden. Duidelijk moet immers zijn wat u beoogt en wat Alex u op dit punt kan bieden. Belangrijk is of u voor de langere termijn wilt beleggen, een behoedzame strategie wilt of ook meer risicovolle projecten ziet zitten. Waar meer risico is, kan er natuurlijk meer worden gewonnen maar ook verloren. Gekozen wordt voor een beleggingsportefeuille die past bij uw beleggersprofiel.

Het stappenplan van Alex Vermogensbeheer

U doorloopt bij Alex vermogensbeheer een aantal stappen:
  • U vraagt de startbox aan. Daarin zit ondermeer een vragenformulier.
  • Nadat u online een aantal vragen hebt beantwoord, krijgt u een persoonlijk beleggingsplan.
  • Is alles akkoord en het geld overgemaakt, dan beginnen de beleggingsexperts meteen met de uitvoering van het beleggingsplan.

Slot beleggen bij broker Alex

Zelf beleggen of niet, de keuze is aan u en het kan allemaal bij Alex. U kunt er ook voor kiezen om een tijdje zelf te beleggen en later over te stappen naar het vermogensbeheer, maar dit werk meteen in handen geven van de professionals heeft bij velen toch de voorkeur. Waarvoor kiest u? Sparen op een spaarrekening levert in 2017 helaas maar bar weinig op, dus veel alternatieven voor uw vermogen en spaargeld is er eigenlijk niet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Binck Bank, internetbroker en beleggersbankBinck Bank, internetbroker en beleggersbankInternetbroker Binck bank is goedkoop beleggen in 2017 voor iedere belegger, het is ook eenvoudig beleggen. Snel online…
Beleggen: (vergelijking) transactiekosten voor beginnersMet het beleggen in aandelen zijn sommige mensen ontzettend rijk geworden, maar ook al vele mensen bijna al hun vermogen…
Soorten vermogensbeheerSoorten vermogensbeheerGoed vermogensbeheer, wat houdt dat in en bij wie moet u zijn in 2017? Is bijvoorbeeld Fintessa wat voor u of kiest u to…
Goedkoop beleggen - goedkoopste brokerGoedkoop beleggen - goedkoopste brokerGoedkoop beleggen met weinig transactiekosten in 2017 doet u vooral zelf online en via de goedkoopste broker. Vaak zijn…
Vermogensbeheer & sudden wealth syndroomVermogensbeheer & sudden wealth syndroomPlotseling veel geld door erfenis of loterij kan een probleem zijn. Plotseling erg rijk worden door loterij, grote prijs…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Internetbroker Alex: vermogensbeheer"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 24-06-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Beleggen
Special: Beleggen in 2017
Schrijf mee!