InfoNu.nl > Financieel > Administratie > Business' Bank van ING: online banking voor professionelen

Business' Bank van ING: online banking voor professionelen

Business' Bank van ING: online banking voor professionelen ING Bank beschikt naast de gewone formule van elektronisch bankieren voor particulieren ook nog over een online bankingformule voor professionelen: ING Business' Bank. Business' Bank is een ideale manier voor de zelfstandige, de bedrijfsleider of de beoefenaar van een vrij beroep om zijn professionele bankverrichtingen te organiseren. Deze vorm van online bankieren biedt tal van voordelen die aan de professionele behoeften van de ING-klant zijn aangepast, zoals bijvoorbeeld op het vlak van boekhouding. Wat zijn zoal de voordelen en opties van het zogenaamde Business' Bank van ING?

Business' Bank van ING

Business Bank van de ING is een handig instrument voor het regelen van je professionele bankverrichtingen. Het is een formule voor elektronisch bankieren die uitstekend geschikt is voor bedrijfsleiders, zelfstandigen of mensen met een vrij beroep. Het voordeel van Business Bank van ING is dat je op een praktische manier een onderscheid kan maken tussen je privé-uitgaven en je professionele uitgaven. Business Bank werd voorheen "Home Bank Plus voor professionelen" genoemd.

Business' Bank ING: voordelen

Met het gewone Home Bank voor particulieren kon je al genieten van interessante voordelen. Zo hoef je niet meer de deur uit om je bankverrichtingen te doen. Je kan je rekeningen nakijken, binnenlandse en buitenlandse betalingen doen en je effectenportefeuille beheren. Daarnaast biedt Business' Bank nog meer mogelijkheden, specifiek voor de professioneel. De formule biedt hogere plafonds voor nationale en internationale financiële transacties en kan betalingen uitvoeren die verschillende handtekeningen vereisen. Je kan ook taken delegeren onder je medewerkers door hen een beperkte toegang te geven tot Business' Bank.

Business' Bank: speciale opties

Boekhoudsoftware

Business' Bank wordt aangevuld met enkele bijzondere opties. Zo is er een optie die speciaal ontworpen is voor een overzichtelijk beheer van je boekhouding. Zo kan je betalingsbestanden die je met boekhoudsoftware hebt opgemaakt elektronisch doorsturen naar ING Bank. Ook kan je je rekeningafschriften in de vorm van gecodeerde elektronische bestanden van ING Bank ontvangen. Hierbij kan je gebruik maken van de speciale boekhoudssoftware van Business' Bank Premium. Deze optie kost 50 euro per jaar per gebruiker

Juridische beroepen

De optie Privalis heeft als troef dat het toegang geeft tot enkele specifieke functies voor juridische beroepen. Voorbeelden van die functies zijn het online openen van rubriekrekeningen of het organiseren van een boekhoudjournaal. Deze Privalis Services-optie is gratis en is uitstekend geschikt voor notarissen, advocaten of gerechtsdeurwaarders.

Veiligheid online bankieren

Veiligheidsmodule

De veiligheid van Business' Bank wordt gewaarborgd op twee manieren: ofwel de veiligheidsmodule ofwel de Digipass. Je kan kiezen tussen de twee mogelijkheden. De veiligheidsmodule is een programma dat op je pc geïnstalleerd wordt en alle informatie die je vanaf je pc naar ING doorstuurt kan coderen en decoderen.

Digipass

De andere mogelijkheid is de zogenaamde Digipass. De Digipass is een bijzonder handig toestelletje dat ongeveer zo groot is als een rekenmachine. Met de Digipass kan je overal ter wereld gebruik maken van de online diensten van Business' Bank. Met de Digipass hoef je dus niets te downloaden: alle verrichtingen verlopen via een elektronische handtekening, die bij elke verrichting anders is. De Digipass is een aanrader voor als je veel onderweg bent.

Voorwaarden Business' Bank

Om de mogelijkheden van het online bankieren via Business' Bank te kunnen benutten moet je minstens 18 jaar zijn. Bovendien moet je een ING-zakelijke rekening bezitten of een mandaat op die rekening.

Smartphone en tablet

Ook op het vlak van technologie gaat ING voortdurend met haar tijd mee. Via ING Smart Banking kan je altijd en overal je rekening beheren via de app op je smartphone en tablet. Hierdoor verlies je geen onnodige tijd en kan je steeds snel en makkelijk transfers uitvoeren en bekijken. Door het invoeren van je code van zes cijfers kan je altijd en overal je saldo nakijken of bankverrichtingen doen. Hierdoor is ING Smart Banking een ideale aanvulling op Business' Bank.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bankzaken veilig regelen met online bankierenBankzaken veilig regelen met online bankierenOnline bankieren is in Nederland redelijk veilig. Toch is fraude met internetbankieren niet helemaal uit te sluiten. Als…
Private banking: je geld laten beheren door een specialistPrivate banking: je geld laten beheren door een specialistAls je over een vrij groot financieel vermogen beschikt, dan kan je bij de bank een beroep doen op de formule van privat…
Private bankingPrivate bankingBanken richten zich door middel van private banking op rijke particulieren. Zij willen graag het vermogen van deze mense…
Voordelen van internetbankierenVoordelen van internetbankierenHet internetbankieren is in Nederland in 2019 de normaalste zaak en heeft vele voordelen. Zelf thuis bankieren met de ba…
Goede Business Case opstellen, de onderdelenGoede Business Case opstellen, de onderdelenWelke onderdelen zitten er minimaal in een business case? Als je een business case gaat opstellen is het handig om een c…
Bronnen en referenties
  • https://www.ing.be/nl/business/day-to-day-banking/e-banking/businessbank, bezocht op 18/11/2015.

Reageer op het artikel "Business' Bank van ING: online banking voor professionelen"

Infoteur: Verdanov
Laatste update: 18-11-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Administratie
Special: Slim bankieren
Schrijf mee!