InfoNu.nl > Financieel > Administratie > Snel geld lenen persoonlijk krediet

Snel geld lenen persoonlijk krediet

Snel geld lenen  persoonlijk krediet Mensen kunnen verschillende redenen hebben om geld te willen lenen. De aanschaf van nieuwe producten bijvoorbeeld. Of een verbouwing. Dat zijn zaken die veel geld kosten. Geld dat niet altijd voor handen is. Om die reden hebben banken en geldschieters verschillende vormen van lenen bedacht. Er is altijd wel een vorm van lenen die bij jouw situatie past. Het persoonlijk krediet is een van die vormen.

Persoonlijk krediet

Een persoonlijk krediet is een eenmalige lening, die ook wel bekend staat als persoonlijke lening. Je spreekt met de bank een bepaald bedrag af dat je wilt lenen. Ook wordt afgesproken binnen welke termijn dit bedrag zal worden terugbetaald. Op die manier maak je afspraken waar je je aan dient te houden. Tevens staat het verloop van de lening vast. Wanneer je vervroegd in wilt lossen, betaal je een boete. Een persoonlijk krediet is, net als het doorlopend krediet, een van de meest gekozen vormen van leningen.

Grote aankoop

Als je van plan bent op korte termijn een grote aankoop te doen, maar daar het geld niet voor te hebben, is het persoonlijke krediet een prima lening voor je. Let er echter wel bij op dat deze vorm van lenen een kortere looptijd heeft dan de levensduur van het product dat je van plan bent ervan te kopen. Het zou immers raar zijn dat je een wasmachine koopt die het vijf jaar goed doet, terwijl je tien jaar bezig bent om hem af te lossen.

Voordelen

Een groot voordeel van het persoonlijk krediet is dat er sprake is van afspraken. In een leenovereenkomst zijn de rente, looptijd en aflossing vastgelegd, zodat je altijd precies weet waar je aan toe bent. Bij een persoonlijk krediet is de rente vaan lager dan bij een doorlopend krediet, omdat er geen sprake is van een renterisico, daar banken niet het risico lopen verlies te draaien bij een zeer lage rente. Tevens heeft het persoonlijk krediet vaan gratis een overlijdensdekking.

Waarschuwing

Geld lenen is niet gratis en zal dat ook nooit zijn. Tenminste, zolang je het van banken en officiële geldschieters leent. Zij zijn ook uit op winst en vragen dat in de vorm van de rente die je terug moet betalen. Houd hier van tevoren rekening mee, dat voorkomt dat je later staat te kijken. Als het even kan is het aan te raden om zelf geld te sparen. Je kunt je leengedrag meten door vooraf een vast deel van je maandelijkse inkomsten opzij te leggen. Lukt het je om maandelijks tweehonderd euro als voorbeeld te sparen, dan kan een lening inderdaad uitkomst bieden. Maar vroeg of laat zul je voor de lening altijd meer betalen.

Afsluiten

Er zijn veel banken en geldschieters die het persoonlijk krediet afsluiten. Het is een van de meest voorkomende leenvormen en de meeste banken en geldschieters zijn hier dan ook deskundig in. Ze kunnen je van tevoren nog meer informeren en adviseren.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snel geld lenen persoonlijk krediet"

Infoteur: Paulsmiezen
Gepubliceerd: 11-06-2009
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Administratie
Schrijf mee!