InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Wintersportverzekering (wintersport reisverzekering)

Wintersportverzekering (wintersport reisverzekering)

Wintersportverzekering (wintersport reisverzekering) Wanneer je op wintersport gaat, is een wintersportverzekering geen overbodige luxe, met name de wintersport reisverzekering niet. Er zijn diverse verzekeringsmaatschappijen die wintersport verzekeringen aanbieden.

Wintersportverzekering

Ieder jaar stranden duizenden vakantiegangers op de EHBO, in het ziekenhuis of op de gipsvlucht naar Nederland. Wintersport is namelijk een sport waarbij jaarlijks vele gewonden vallen. Het is daarom niet onverstandig om een wintersportverzekering af te sluiten. Gewone reisverzekeringen vergoeden doorgaans enkel vakantiesoorten met een relatief laag risico. Voor wintersport moet je daarom vaak een aparte wintersport reisverzekering afsluiten. Gelukkig zijn er genoeg verzekeringsmaatschappijen die dergelijke wintersport verzekeringen aanbieden.

Wintersport reisverzekering van OHRA

OHRA biedt in het basispakket van haar reisverzekering al dekking voor een gipsvlucht naar Nederland en schade aan wintersportartikelen en verblijf aan. Met de aanvullende wintersport reisverzekering worden daarnaast ook kosten als ongebruikte skipassen, gereserveerde skilessen en gehuurd skimateriaal vergoed. Ook wanneer men de wintersportvakantie plotseling af moet breken worden (een deel van de) de kosten vergoed. De wintersportverzekering van OHRA is in kortlopende en doorlopende variant af te sluiten.

Wintersport reisverzekering van Centraal Beheer achmea

Ook Centraal Beheer achmea biedt wintersport verzekeringen aan. Men kan de basisverzekering (waarbij langlaufen reeds vergoed wordt) aanvullen met de winter- en onderwatersportdekking. Hiermee zijn de risico's die verbonden zijn aan sporten als sleeën, snowboarden en skiën ook verzekerd. Wanneer je zonder professionele begeleiding buiten de piste skiet of snowboardt, worden de kosten niet gedekt.

Wintersport reisverzekering van Europeesche verzekeringen

Europeesche verzekeringen biedt eveneens een aparte wintersportverzekering aan. Wanneer je de basisdekking uitbreidt met de wintersportdekking ben je verzekerd tegen diefstal, verlies en beschadiging van wintersportartikelen en worden de kosten van ongebruikte skipassen, gereserveerde skilessen en gehuurd skimateriaal vergoed. Deze wintersport reisverzekering is zowel in kortlopende als doorlopende variant af te sluiten.

Wintersport reisverzekering van Interpolis

Bij Interpolis zit een wintersportverzekering automatisch bij de basisverzekering inbegrepen wanneer men een doorlopende reisverzekering afgesloten heeft. Men is dan verzekerd voor diverse vormen van skiën en snowboarden op officiële pistes. Wanneer skiën of snowboarden niet meer mogelijk is door een ziekte of ongeval worden de kosten van ongebruikte skipassen, gereserveerde skilessen en gehuurd skimateriaal vergoed. Ook skimateriaal wordt vergoed (tot 500). Wanneer men een kortlopende reisverzekering wenst moet de wintersport reisverzekering echter los bijverzekerd worden. Men kan zich echter ook verzekeren voor wintersport met de sportrisico-dekking.

Wintersport reisverzekering van NSkiV

De NSkiV (Nederlandse Ski Vereniging) biedt verscheidene wintersport verzekeringen. De basis wintersportverzekering dekt onder meer personenhulp, geneeskundige kosten en rechtsbijstand. De basis wintersport reisverzekering is uit te breiden met diverse aanvullende wintersport verzekeringen, zoals annuleringsverzekeringen, wereldwijde dekking en extra bagagedekkingen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Kortlopende of doorlopende reisverzekering afsluiten?Als u op vakantie gaat, kan het verstandig zijn om een reisverzekering af te sluiten. Ook het afsluiten van een annuleri…
Wanneer is het raadzaam om een reisverzekering af te sluitenWanneer is het raadzaam om een reisverzekering af te sluitenNederlanders vragen zich soms af of het verzekeren in zijn algemeenheid nuttig is. Ook de reisverzekering is één van de…
Cijfers Nederlanders op wintersportIn Nederland is wintersport al jaren populair. Sinds de jaren 90 is de populariteit van wintersport onder Nederlanders…
Bronnen en referenties
  • http://www.ohra.nl/reisverzekeringen/informatie/index.jsp
  • https://www.centraalbeheer.nl/
  • http://www.europeesche.nl/verzekeringen/reis/
  • http://www.interpolis.nl/vraag_en_antwoord/geeft-mijn-reisverzekering-dekking-voor-wintersport.aspx
  • http://www.wintersport.nl/render/artikel/16/nskiv-reisverzekering

Reageer op het artikel "Wintersportverzekering (wintersport reisverzekering)"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 22-08-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Schrijf mee!