InfoNu.nl > Financieel > Verzekering > Centraal Beheer Achmea

Centraal Beheer Achmea

Centraal Beheer Achmea Centraal Beheer Achmea is op 14 januari 1909 opgericht als een administratiekantoortje voor onderlinge verzekeringen . De bekendste en grootste werkgever van Apeldoorn is niet begonnen in Apeldoorn, maar in Amsterdam. In de beginperiode voerde Centraal Beheer een aantal sociale verzekeringen uit, namelijk de:
  1. Ongevallenwetten
  2. Ziektewet
Na 1930 werd Centraal Beheer zelfs de belangrijkste uitvoerder van de ziektewet.

Geschiedenis

In de jaren zeventig verhuisde Centraal Beheer naar de plaats waar wij deze verzekeraar goed van kennen, namelijk Apeldoorn. In 1992 fuseerden Centraal Beheer en Avéro Verzekeringen en kregen de tenaamstelling AVCB (Avero Centraal Beheer). De uitbreidingen gingen verder in 1995 middels een fusie tussen AVCB en het Zilveren Kruis. Men koos voor de naam Achmea. In 2005 is Achmea gefuseerd met Interpolis. Achmea Groep is een onderdeel van de Europese holding, Eureko. Rabobank heeft een belang in Eureko van 37%. Centraal Beheer Achmea vormt binnen Achmea een divisie samen met de verzekeraar FBTO, genaamd Divisie Directe Distributie.

Werkgevers

Centraal Beheer Achmea is vooral sterk in de relatie werkgever en werknemer. De werkgevers sluiten een overeenkomst met de verzekeraar, waardoor de werknemers korting kunnen krijgen op de producten die Centraal Beheer Achmea biedt. Deze korting geldt niet alleen voor schadeverzekeringen, maar ook voor bijvoorbeeld de hypotheken.

Commercials

Centraal Beheer Achmea heeft landelijke bekendheid verworven door hun campagne 'Even Apeldoorn bellen'. In 1986 startte Centraal Beheer Achmea met deze reclamecampagne, met de commercial genaamd Caravan. De bedoeling was om de verzekeraar als een open, sympathieke en betrouwbare partij neer te zetten. Meerdere keren hebben de commercials In Nederland en in het buitenland prijzen gewonnen. De Nederlandse prijs voor beste commercial, de zogenaamde “Gouden Loekie”, hebben ze de laatste tien jaar drie keer gewonnen.

Afgekeurde commercial

In juni 2008 is een door Centraal Beheer Achmea afgekeurde commercial een hit geworden op Youtube. De commercial gaat over Adam en Eva in het scheppingsverhaal. Eva ontmoet Adam, maar deze blijkt homoseksueel te zijn. Deze commercial werd door de verzekeraar te controversieel geacht.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Centraal Beheer Achmea"

Reactie

Ratio, 11-07-2011 19:28 #1
Al die vermakelijke spotjes leiden enorm af van waar het in werkelijkheid om gaat bij een goede verzekeraar: betrouwbaarheid, een redelijke premie en een snelle afhandeling van het schadegeval. Daarom is verzekeren bij uitstek een sector waarbij de consument zich volledig moet afschermen van televisiereclame en zich alleen moet richten op volstrekt onafhankelijk advies. Dat kan via een goede tussenpersoon of een gereputeerde website. Verzekeren is tenslotte geen grapje.

Infoteur: Juul
Gepubliceerd: 19-06-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Verzekering
Reacties: 1
Schrijf mee!