InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Automatisch sparen tegen hoge rente 2017

Automatisch sparen tegen hoge rente 2017

Automatisch sparen tegen hoge rente 2017 Automatisch sparen in 2016 en 2017 betekent volautomatisch en slim en goed sparen. Profiteren van maandsparen, pinsparen, een actierente. U vergeet niet om te sparen want u spaart automatisch tegen een hoge rente. Eenvoudig zult u zo snel sparen en het spaargeld extra zien groeien. Bij ABN AMRO kunt u zelfs pinsparen. Het gaat eigenlijk vanzelf en is zo gek nog niet. Alle banken bieden van automatisch sparen met allerlei voordelen aan. Er zijn speciale rekeningen met automatisch sparen die een extra hoge spaarrente geven. Profiteer van deze acties om uw spaargeld sneller te laten groeien

Automatisch sparen in 2016 heeft vele voordelen

Automatisch sparen is vaak de beste oplossing om spaargeld opzij te zetten. Het geld wordt automatisch van de rekening overgeboekt naar de betaalrekening, de rest gaat vanzelf. Geen omkijken naar. U hoeft geen grote bedragen opzij te zetten, maar vergaart beetje bij beetje meer vermogen. Bijna elke bank doet wel aan automatisch sparen. Via uw werkgever kunt u ook automatisch sparen met de levensloopregeling en de spaarloonregeling.

Jong beginnen met automatisch sparen tegen hoge rente

Wie jong begint met automatisch sparen, kan een aardig kapitaal opbouwen. Als Jan gedurende 40 jaar slecht 50 euro per maand spaar, heeft hij na 40 jaar ruim 44.000 euro gespaard. Daar komt de rente nog bovenop.

Automatisch sparen tegen hoge rente bij de ING

Bij de ING kunt u het allemaal zelf instellen via Mijn ING. Daar geeft u aan hoeveel u elke maand wilt sparen. Vervolgens is er een hele trits aan spaarrekeningen waaruit u kunt kiezen. Deze optie hebben meer banken. Ook ABN-AMRO, de SNS bank of bijvoorbeeld de Rabobank. Via internetbankieren kunt u zo automatisch uw overboeking instellen naar de rekening die u wilt. Maar er zijn ook spaarrekeningen waar het automatisch sparen is ingebakken.

Automatisch sparen bij Ohra

De Ohra maandspaarrekening is bijvoorbeeld zo’n rekening. De rekening is snel aangevraagd en maakt het mogelijk om automatisch een bedrag tussen de 50 en 250 euro per maand te sparen. Daarbij houdt u de mogelijkheid om geld op te nemen zodra u dat wilt. Groot voordeel is de hoge spaarrente.

SNS maxisparen

SNS maxisparen is ook sparen met een maandelijkse inleg. Minimaal € 50 en maximaal € 500, waarbij het geld vrij opneembaar blijft. Het geld wordt zo maandelijks afgeschreven van uw vaste tegenrekening. Bovendien kunt u het maandelijks veranderen.

Maandsparen of deposito

Automatisch sparen is vooral handig als u niet wilt vergeten te sparen en uw geld zonder rente op de betaalrekening wilt laten staan. U kunt ook deposito sparen. Dan hebt u een vaste rente die vaak hoger is dan een variabele rente.

Pinsparen ABN AMRO

Nieuw is het pin sparen bij ABN AMRO. Zo kan het automatisch sparen nog wel sneller gaan. Als het te snel gaat, boekt u weer wat geld terug.

Klimrente als hoge rente

Bij de SNS bank kan sparen ook met een klimrente. Dan neemt automatisch de rente elk jaar toe.

Spaarrente 2016 en 2017

De ECB heeft de rente lang laag gehouden. Ook in 2017 zal naar verwachting de spaarrente nauwelijks stijgen. In de VS daarentegen wordt wel een verdere rentestijging vanaf 2016 verwacht.

Slot automatisch sparen is slim sparen

Automatisch sparen heeft vele voordelen. U spaart zo zonder dat u het echt merkt een behoorlijk bedrag. Wie de verschillende banken naloopt komt allerlei mogelijkheden tegen om zo tegen de hoogste spaarrente te sparen. Komt de storting in een maand minder goed uit, dan neemt u gewoon weer uw geld op of past u het bedrag waarmee u maandelijks spaart aan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Sparen met de hoogste rente bij kleinere bankSparen met de hoogste rente bij kleinere bankSparen bij een kleinere bank kan aantrekkelijk zijn en is tegen de hoogste rente. Kies bij het sparen ook in 2016 en 201…
Sparen bij SNS BankSNS Bank biedt verschillende spaarvormen aan tegen een aantrekkelijke rente. Dit artikel bespreekt de spaarvormen, kenme…

Reageer op het artikel "Automatisch sparen tegen hoge rente 2017"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 01-01-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Schrijf mee!