InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Vier banken met de hoogste spaarrente

Vier banken met de hoogste spaarrente

Wie nog wat wil overhouden van zijn spaargeld, moet tegenwoordig actief zoeken naar de beste banken met de hoogste rente. Op dit moment bieden de internetspaarrekeningen van Centraal Beheer, Aegon eigenstijl sparen, SNS plussparen en Moneyou kwartaalsparen de beste rente.

Centraal Beheer

Iedereen nu bij Centraal Beheer Achmea sparen voor 2,6% (oktober 2010). Op de website staat dat je alleen kunt deelnemen als je werkgever een afspraak heeft met Centraal Beheer. Dit blijkt echter niet strikt noodzakelijk te zijn. Om een rekening te openen ga je naar de website. Daar staat het nummer van de helpdesk weergegeven waarmee je telefonisch een nieuwe Renteplus internet spaarrekening kunt openen. Aan deze rekening zijn geen speciale voorwaarden verbonden. Centraal Beheer valt ook onder het Nederlandse Deposito Garantie Stelsel.

Aegon

Aegon eigenstijl sparen is een internet spaarrekening die je laat je kiezen welke rente je wilt ontvangen. Als je bijvoorbeeld het spaartegoed elke maand met een vast bedrag laat groeien; krijg je een bonusrente op de basisrente. Afhankelijk van de keuzes die een spaarder maakt, valt de rente tussen de 2,0% en 3,0 % (oktober 2010). Let er wel op dat het niet verstandig is om veel heen en weer te boeken op deze rekening als er bepaalde rente afspraken zijn vastgelegd. Als de spaarder een afspraak niet nakomt, dan verliest hij de extra rente. Ook is het niet verstandig om de kosten bij opname- optie te kiezen als u weet dat u het geld er binnen twee jaar weer vanaf wilt halen. De hogere rente weegt dan niet op tegen de opnamekosten. Aegon valt onder het Nederlandse Deposito Garantiestelsel dus iedereen kan er veilig sparen tot een bedrag van 100.000 euro.

SNS Bank

Bij de SNS bank is sparen interessant vanaf 10.000 euro. Dan is het namelijk mogelijk om deel te nemen aan het SNS plussparen met een rente van 2,5% (oktober 2010).Deze internetspaarrekening kent behalve het minimumspaarbedrag geen extra voorwaarden. En deze bank valt ook onder het Nederlandse Deposito Stelsel.

Moneyou Kwartaalsparen

Voor iedereen die zijn geld wel 3 maanden kan missen kan het kwartaalsparen van Moneyou een zinvolle keus zijn. De rente bedraagt 2,5% (oktober 2010). Het hele bedrag moet tot het eind van het kwartaal op de rekening staan om deze hoge rente te ontvangen. Begin je midden in een kwartaal dan geld meteen de hogere rente al. Eigenlijk is dit een soort deposito sparen voor drie maanden, met een variabele rente.

Conclusie

Het is dus goed mogelijk om op dit moment 2,6% rente te ontvangen. Zonder voorwaarden kan dat bij Centraal Beheer. Voor iedereen, die niet opziet tegen wat gepuzzel, biedt Aegon Eigen Stijl sparen een leuke rente ergens tussen de 2 en 3% . En wie 10.000 euro kan inleggen of een paar maanden zijn spaargeld kan missen, moet eens rondkijken bij SNS en Moneyou. Lees wel altijd goed de rekeningvoorwaarden en zorg voor goede anti-virussoftware op de PC.
© 2010 - 2014 Smartinfo, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Vier banken met de hoogste spaarrente"

Infoteur: Smartinfo
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Schrijf mee!