InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Sparen - renteplus rekening Centraal Beheer Achmea

Sparen - renteplus rekening Centraal Beheer Achmea

Sparen - renteplus rekening Centraal Beheer Achmea Centraal Beheer Achmea heeft in 2014 de direct opneembare renteplus rekening. Met deze handige direct opneembare spaarrekening is het veilig sparen bij een bank met eigen bankvergunning en tegen een spaarrente van 1,45 procent. U kunt altijd bij uw geld. De rente wordt elke maand bijgeschreven, wat een extra voordeel is: zo hoeft u niet een jaar of kwartaal op de rente te wachten. Dat maakt het sparen op de renteplus rekening zeer aantrekkelijk voor wie een hoge rente wil en daar ook meteen gebruik van wil maken.

Wie is Centraal Beheer Achmea?

Centraal Beheer Achmea is de grootste collectieve verzekeraar van Nederland. U kunt voor verzekeringen bij Achmea terecht, zo is Centraal Beheer is bekend van de zin Even Apeldoorn bellen. Maar Achmea heeft meer te bieden dan dat. U kunt er een hypotheek afsluiten, beleggen en sparen tegen een aantrekkelijke rente. De meest interessante spaarrekening voor particulieren is de renteplus rekening. Deze spaarrekening geeft 1,45% rente op 1 november 2014.

De renteplus rekening van Achmea

De renteplus rekening is een internetrekening met de vele voordelen, die daarbij horen. Iedereen die woonachtig is in Nederland en een tegenrekening heeft bij een Nederlandse bank kan de spaarrekening online openen. Wie minderjarig is moet wel toestemming hebben van een ouder of voogd. De spaarrente van 1,45 procent is de rente per jaar. Achmea berekent per dag op basis van het saldo op uw rekening de rente en keert die maandelijks uit. Dit is een groot voordeel voor wie direct van de opgebouwde rente wil profiteren. Wie de rente op de rekening laat staan ontvangt zo rente op rente. Vele andere spaarrekeningen keren per jaar uit of per kwartaal. Via Mijngegevens volgt u de bijschrijvingen, het saldo en de actuele rente.

Spaarrekening online openen is eenvoudig

De spaarrekening opent u online. U geeft daarbij uw gegevens op en de tegenrekening van een andere bank. Naar de tegenrekening kunt u op elk moment uw geld laten terug storten. U kunt de tegenrekening op een later moment nog wijzigen. De tegenrekening wordt door Achmea ook gebruikt om vast te stellen of de opgegeven gegevens juist zijn. U ontvangt één keer per jaar een fiscaal jaaroverzicht. De rest kunt u zelf thuis uitprinten. Overboeken van geld gaat in beginsel snel, want als u vóór 21.00 uur een opdracht geeft, dan staat het geld de volgende werkdag al op uw rekening.

Veilig sparen en het depositogarantiestelsel

Het totaal aan spaargeld bij Centraal Beheer Achmea, Avéro Achmea en FBTO valt onder de bankvergunning van de Achmea Hypotheekbank en daarmee onder het depositogarantiestelsel. Dit betekent dat uw spaargeld tot een maximum van 100.000 euro per persoon wordt gegarandeerd door de Nederlandse banken. Deze garantie geldt voor sparen en niet voor beleggingen.

Voordelen van een renteplus rekening Centraal Beheer

De renteplus rekening heeft vele voordelen:
  • Variabele spaarrente van 1,45%.
  • Uw geld is altijd direct opneembaar door geld te boeken naar uw tegenrekening.
  • Opnemen van geld is kosteloos.
  • Er is geen minimum inleg vereist.
  • U kunt 24 uur per dag 7 dagen van de week uw saldo checken en geld storten.

Slot

Het enige wat u moet doen om van de hoge rente te profiteren is een rekening openen bij Centraal Beheer en wat geld overmaken. Spaart u al bij een andere bank dan is het goed om uw geld wat te spreiden. De rekening opent u gratis en dus niets let u om bij Centraal Beheer een spaarrekening te openen.
© 2010 - 2014 Sparen4you, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Spaarrekening spaarrente Centraal Beheer of Leaseplan bankSpaarrekening spaarrente Centraal Beheer of Leaseplan bankKiest u in 2014 voor een spaarrekening bij Centraal Beheer Achmea of bij de Leaseplan bank? Deze twee banken geven bijna…
Banken, nieuwe betaalrekeningen met betere voorwaardenBanken, nieuwe betaalrekeningen met betere voorwaardenEen nieuwe betaalrekening bij een andere bank en zo sparen tegen de hoogste spaarrente is volstrekt gratis. Er zijn rela…
Hoge spaarrente voor iedereen haalbaarHoge spaarrente voor iedereen haalbaarEen hoge spaarrente in 2014 is voor iedereen haalbaar met online sparen op een spaardeposito. Sparen op een direct opnee…
Zorgverzekering: de zorgverzekeraar AchmeaAchmea is de grootste zorgverzekeraar in Nederland. Het kan voordelig zijn om een zorgverzekering af te sluiten via Achm…
Sparen - super veilig sparen bij de RabobankSparen - super veilig sparen bij de RabobankDe Rabobank is de meest veilige bank in ons land om bij te sparen. Super veilig sparen dus met een dubbel A rating. Deze…

Reageer op het artikel "Sparen - renteplus rekening Centraal Beheer Achmea"

Reacties

Lizette Koster, 10-10-2012 07:41 #4
Hallo,
is het produkt "sparen- renteplusrekening centraal beheer achmea" een product van de Rabobank, dit is een vraag omdat er een logo van Rabobank boven dit gedeelte staat.
Ik hoor graag van U. Reactie infoteur, 11-10-2012
Hallo Lizette Koster,
Achmea heeft zijn eigen bankvergunning, maar de Rabobank heeft wel een groot belang in Eureko. Zie ook het artikel

http://www.financieel.infonu.nl/geld/9929-de-rabobank-de-rabo-bank-heeft-veel-invloed-in-nederland.html

Mw Ajm de Niet, 05-09-2011 17:29 #3
Ik wil graag weten of je maandelijks per post een afschrift krijgt van achmea als je een rente- plus rekening opent. Reactie infoteur, 07-09-2011
U ontvangt één keer per jaar een fiscaal jaaroverzicht dat u kunt gebruiken voor uw belastingaangifte. Verder ontvangt u geen rekeningafschriften

W. J. Hohage, 24-02-2011 13:19 #2
Ik probeer al enige tijd een spaarrekening te openen bij Achmea. Kreeg wel een mail waarin stond dat ik een mail kon verwachten met alle informatie. Tot nu toe niets ontvangen. Op op drie volgende mails van mijn kant geen enkele reactie. Een zeer klantvriendelijk bedrijf dus. Reactie infoteur, 26-02-2011
Beste W.J.Hohage,
Op de site staat ook een telefoonnummer. Wellicht hebt u iets niet goed ingevuld. Daar kan ik u helaas niet bij helpen.

Theo, 21-09-2010 17:12 #1
Deze rekening is niet voor alle Nederlanders. Je kunt er alleen een rekening openen als je een werkgever hebt die afspraken heeft met Centraal Beheer. Reactie infoteur, 21-09-2010
Beste Theo,
1. Dat is niet waar. Iedere Nederlander kan deze rekening openen.
2. Bij de vraag wie is uw werkgever moet u niets invullen als dat niet van toepassing is, maar klikken op volgende.

Infoteur: Sparen4you
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Reacties: 4
Schrijf mee!