InfoNu.nl > Financieel > Sparen > ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct Sparen

ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct Sparen

ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct Sparen Direct sparen bij ABN AMRO kan op vele manieren. Direct sparen, direct kwartaal sparen of pinsparen? ABN AMRO heeft in 2017 hoofdzakelijk vier mogelijkheden om te sparen bij de bank. Namelijk de spaarrekening direct sparen, direct kwartaal sparen, een spaardeposito en de vermogensrekening. Het pin sparen is nieuw. U ontvangt een mooie rente als u het geld langer laat staan. Met de nieuwe spaarrekening ABN AMRO Direct Sparen behoudt u alle vrijheid, terwijl u veilig spaart tegen een hoge rente. U kunt ook kiezen voor Direct Kwartaal sparen waarbij u het geld een kwartaal op de rekening laat staan voor de hoogste rente. Let ook op MoneYou, onderdeel van ABN AMRO.

Sparen bij ABN AMRO in 2017

ABN AMRO is natuurlijk veel meer dan een spaarbank alleen. U kunt er terecht voor sparen, verzekeringen, vermogensbeheer en internetbankieren. Een absoluut grote speler die grotendeels in het bezit is van de Nederlandse Staat. Volledig veilig zou ik zeggen. Bij ABN AMRO werken momenteel 30.000 werknemers.

Wat is de bankgarantie bij ABN AMRO volgens het depositogarantiestelsel?

Uw geld bij ABN AMRO valt onder het depositogarantiestelsel van De Nederlandse Bank. Dat betekent dat uw geld ook in 2017 per persoon is gegarandeerd tot een maximum van 100.000 euro. Met deze bankgarantie heeft u op een en/of rekening met uw partner een garantie tot maximaal 200.000 euro. Daarmee spaart u bij ABN AMRO veilig. Hebt u meer vermogen dan kunt u er altijd voor kiezen om uw spaargeld over meerdere banken te spreiden.

Spaarrekening direct sparen bij ABN AMRO

ABN AMRO biedt momenteel drie spaarmogelijkheden. Relatief nieuw is het Direct Sparen bij ABN AMRO. Direct Sparen op een rekening zonder voorwaarden of Direct Kwartaal Sparen die een bonusrente geeft als het geld een kwartaal op de rekening staat. Verder is MoneYou, een directe dochteronderneming van ABN AMRO Bank, zeker interessant voor spaarders.

Wat is ABN AMRO Direct Sparen?

ABN AMRO Direct Sparen is zonder vervelende beperkende voorwaarden. Deze spaarrekening is direct te openen via het internet. De rente op direct kort sparen is afhankelijk van uw spaarsaldo en niet van de looptijd:

Rente direct sparen, 6 januari 2017

saldo:rente:
tot € 1.000.0000,3%
€ 1.000.000 of meer0%

Direct Kwartaal Sparen als nieuwe spaarrekening

Direct Kwartaal Sparen is bedoeld voor wie een hoge rente wil en het geld een kwartaal laat staan. Hier is de looptijd, een kwartaal, juist wel belangrijk. U krijgt in ieder geval een basisrente als u toch uw geld eerder opneemt. Deze vergoeding loopt op tot 0,65% rente als u uw geld gedurende een kwartaal op de rekening laat. U krijgt dan dus een bonus. U kunt de spaarrekening zelf volledig beheren via het internet. Er is overigens geen minimum inleg vereist. Voordeel is dat u altijd eenvoudig een nieuwe rekening kunt openen en bij opzegging van de rekening de inmiddels opgebouwde rente krijgt uitbetaald. Bij niet tussentijds opzeggen, wordt de rente in december op uw rekening geboekt. ABN AMRO Direct Kwartaal Sparen is een spaarrekening en is niet bedoeld voor het doen van betalingen. Daarvoor dient uw betaalrekening bij ABN AMRO.

Wat is een kwartaal bij ABN AMRO?

De kwartalen bij ABN AMRO verlopen als volgt:
  • Eerste kwartaal: van 31 december tot en met 30 maart;
  • Tweede kwartaal: van 31 maart tot en met 29 juni;
  • Derde kwartaal: van 30 juni tot en met 29 september;
  • Vierde kwartaal: van 30 september tot en met 30 december.

Als u de rekening gedurende een kwartaal opent, krijgt u de bonusrente ook op voorwaarde dat u de rest van het kwartaal afmaakt. De rente wordt op 31 maart, 30 juni, 30 september en 31 december op uw rekening bijgeschreven.

Voor wie is ABN AMRO Direct Sparen?

Voor wie is direct sparen bedoeld. Ik zou zeggen, in ieder geval voor wie bij ABN AMRO zit. De spaarrente bij grootbanken is, afgezien van enkele mooie acties bij de ING Bank met de Oranje spaarrekening, vaak niet hoger. Maar het is vooral ook geschikt voor wie zijn geld wil spreiden en zijn spaargeld niet alleen bij de prijsvechters wil plaatsen. Een goede keuze dus.

Vermogensspaarrekening uitgelegd

De vermogensspaarrekening is een jaarrekening. U krijgt zo wie spaarrente, maar die loopt op tot 0,5% na een jaar, van 31 december tot en met 30 december. Boven € 1.000.000,- wordt geen rente vergoed. Iets voor u, die vermogensspaarrekening van ABN AMRO?

Spaardeposito ABN AMRO geeft ook hoge rente

U kunt ook kiezen voor een spaardeposito, waarbij de rente hoger is naarmate u het geld langer laat staan. De rente kan zo aardig oplopen.

Spaarrente bij MoneYou

Dan de spaarrente bij MoneYou. De rente op de direct opneembare tegoeden is hier 0,5% en er zijn geen beperkingen aan deze spaarrekening verbonden. Op de kwartaalrekening van MoneYou krijgt u 0,5% rente. MoneYou is een dochter is van ABN AMRO. Tot voor kort was MoneYou een zelfstandige dochter van deze moederbank, maar nu valt sparen bij MoneYou volledig onder de bankgarantie van ABN AMRO. Een spaarrekening openen via het internet is eenvoudig. Ook hier kunt u voor nog veel meer bankzaken terecht, zoals beleggen, hypotheken, lenen en dus ook sparen.

Slot direct sparen bij ABN AMRO

Voor ieder wat wils voor wie wil sparen bij ABN AMRO, zou ik zeggen. Spreid uw geld over meerdere banken en let op de actuele rente die u geboden wordt, want dat kan per bank nogal verschillen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Spaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuwSpaarbank & De Anadolubank en Alfa Spaarrekening zijn nieuwDe Anadolubank ging april 2008 van start in ons land. De bank geeft een hoge spaarrente. U kunt in 2017 kiezen uit de Al…
Internetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteInternetspaarrekening of een spaardeposito met hoogste renteIs het in 2017 nog mogelijk om te sparen met hoge rente? De gewone internet spaarrekening is nog altijd aantrekkelijk va…
Sparen bij OhraSparen bij OhraAls u een goede spaarrekening zoekt, kunt u ook eens kijken bij Ohra. Ohra is niet alleen een verzekeringsmaatschappij,…
Spaarrente NIBC DirectSpaarrente NIBC DirectNIBC Direct is een bekende online bank met een relatief hoge rente ten opzichte van de grootbanken. Deze hogere spaarren…

Reageer op het artikel "ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct Sparen"

Reactie

H. Boudewijns, 08-10-2008 10:53 #1
Wanneer gaat deze nieuwe Direct spaar regeling in? Reactie infoteur, 08-10-2008
Beste H. Boudewijns,
Deze nieuwe spaarrekening ABN AMRO Direct Sparen, kan nu worden geopend.
Met vriendelijke groet,
geld2you

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 06-01-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Reacties: 1
Schrijf mee!