InfoNu.nl > Financieel > Sparen > De internet jaar spaarrekening van ABN AMRO

De internet jaar spaarrekening van ABN AMRO

De internet jaar spaarrekening van ABN AMRO U vindt bij ABN AMRO interessante spaarrekeningen met een aantrekkelijke spaarrente. De overbekende internet jaar spaarrekening heet nu vermogens spaarrekening. Als u uw geld één jaar laat staan krijgt u 1,15% rente bij deze bank. Een relatief hoge spaarrente voor deze bank. Vergelijk bijvoorbeeld het voordeel van de vermogens spaarrekening met een spaardeposito. Een spaardeposito heeft een vaste looptijd en tussentijds geld opnemen is dan niet mogelijk. Bij de vermogens rekening kan dat wel.

Internet sparen ABN AMRO

Spaarbank ABN AMRO kent meerdere rekeningen voor de spaarders. Het verschil in rekeningen zit vooral in de tijd die het geld op de rekening moet blijven staan en de rente die u daarop krijgt. ABN AMRO onderscheidt kort sparen, middellang sparen en lang sparen. De internet jaar spaarrekening valt onder lang sparen:
  • De internet spaarrekening heet nu Direct Sparen en is een vorm van kort sparen. Als u tussentijds geld opneemt, heeft dat geen gevolgen voor de rente op het nog uitstaande saldo. De rentevergoeding wordt per dag berekend.
  • Direct Kwartaal Sparen is middellang sparen. Als u binnen een kwartaal geld opneemt, ontvangt u alleen over het saldo dat het hele kwartaal op de rekening stond de hogere spaarrente en over de opnames een lagere rente.
  • De Internet Jaar Spaarrekening is lang sparen, waarover hierna meer.

Een ander onderscheid is het verschil tussen een variabele rente en een vaste rente. Een vaste rente krijgt u op een spaardeposito, een variabele rente op alle andere spaarrekeningen.

De Internet jaar spaarrekening van ABN AMRO is bij het reduceren van het aantal spaarrekeningen opgegaan in de vermogens spaarrekening van ABN AMRO. Deze jaarrekening geeft een voor ABN AMRO begrippen hoge rente. Er is een basisrente en een bonus rente die samen na 1 jaar optellen tot 1,15%. Deze rente is wel variabel. U krijgt de bonusrente van 0,45% over het geld dat een heel jaar op de spaarrekening staat. Eerder uw rente ontvangen dan op de einddatum kan alleen als u uw rekening voortijdig opzegt. Anders wordt de rente jaarlijks op 31 december op uw rekening bijgeschreven.

Hoogste spaarrente

Met de Internet jaar spaarrekening gaat de ABN AMRO wel degelijk de concurrentie aan met de spaardeposito’s van de kleinere banken. Bijkomend voordeel van deze spaarrekening is dat weer geld opnemen en geld bijstorten kinderlijk eenvoudig is en is toegestaan. Dat laatste is bij deposito's normaal gesproken niet mogelijk en als het al mogelijk is, moet u daarvoor in de meeste gevallen een boete aan de bank betalen. Een actueel overzicht met de hoogste spaarrente op een spaarrekening zonder voorwaarden is aan te bevelen om de de top 5 banken met de hoogste spaarrente in Nederland te volgen.

Conclusie internet jaar spaarrekening van ABN AMRO

De Internet Jaar Spaarrekening heet nu Vermogensspaarrekening. Het is een spaarrekening waarbij de rente bestaat uit twee delen, er is een basisrente en een bonusrente. Samen krijgt u zo tot 1,15% spaarrente per jaar bijgeschreven. Zo is ABN AMRO weer een aantrekkelijke spaarbank geworden voor wie zijn spaargeld voor wat langere tijd kan missen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De internet jaar spaarrekening van ABN AMRO"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 16-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Schrijf mee!