InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Spaarbank & de vermogens spaarrekening van ABN AMRO

Spaarbank & de vermogens spaarrekening van ABN AMRO

Spaarbank & de vermogens spaarrekening van ABN AMRO De Vermogens Spaarrekening 2017 van ABN AMRO is interessant voor de trouwe spaarder die zijn geld een jaar laat staan tegen een rente van 0,5%. De vermogensspaarrekening van ABN-AMRO heeft ook het grote voordeel dat u altijd bij uw geld kunt. De rente is als u uw geld tussentijds wilt opnemen wat lager, maar toch is het fijn dat het wel kan. De rente wordt jaarlijks op 31 december op uw rekening bijgeschreven. Maar denk ook aan andere banken. MoneYou bijvoorbeeld (ook ABN AMRO) staat in de top vijf met spaarrentes.

Interessante spaarrekeningen in 2017

Grote banken als de ING en ABN AMRO hebben interessante spaarrekeningen. Bij de ING Bank geldt dat onder meer voor de oranje spaarrekening. Dit is een rekening met een hogere rente dan gebruikelijk is bij de grote banken. Hiermee werd tot voor kort niet uitgebreid geadverteerd, maar daar lijkt verandering in te komen.

Vermogens spaarrekening ABN AMRO

Ook ABN AMRO heeft een rekening waarmee niet breed wordt geadverteerd, maar die best interessant is. Hij heet de Vermogens Spaarrekening. Met de Vermogens Spaarrekening krijgt u over uw saldo en over uw stortingen een hoge rente vergoed, als het geld tot het einde van het lopende kalenderjaar op de rekening blijft staan. Het geld is direct opneembaar, maar dan loopt u uw bonus mis. Kijkt u maar eens naar de rente, alles per 2 januari 2017:

spaarsaldorente
basisrente0,2%
bonusrente na 1 jaar0,3%
totaal na 1 jaar0,5%

De rente wordt jaarlijks op 31 december van het jaar op uw rekening bijgeschreven.

Vermogensrekening of spaardeposito

Voor de hoogste rente op de vermogensspaarrekening laat u uw geld lang genoeg op de rekening staan, toch werkt deze spaarrekening anders dan een deposito. Enkele verschillen tussen de vermogens spaarrekening en een spaardeposito zijn:
  • Doordat u wel bij uw geld kunt als u dat wilt, is deze rekening veel flexibeler dan een spaardeposito.
  • Een spaardeposito heeft het voordeel dat u een vaste rente krijgt, terwijl de rente op de vermogensrekening variabel is.
  • Maar van een spaardeposito kunt u meestal niet direct geld opnemen, en als het al kan is dat met een forse boete.
  • U mag gedurende het jaar geld bijstorten, iets wat bij een spaardeposito niet mogelijk is.
  • Bij een spaardeposito staat de rente gedurende de hele looptijd vast, terwijl de ABN AMRO bank bij de Vermogens Spaarrekening zich de mogelijkheid voorbehoudt om de rente aan te passen. Dat kan zowel opwaarts als neerwaarts zijn. De rekening kan op elk moment in het jaar worden geopend.
  • De rente die u inclusief bonus krijgt, kan hoger zijn dan de spaarrente op een spaardeposito.

Slot

Er zijn steeds meer indicaties dat ook de grotere banken zich wat aan het terugvechten zijn op de spaarmarkt en ook zelf regelmatig een interessante rente op sparen aanbieden. Alleen lopen ze daar tot nog toe niet erg mee te koop. De klant moet dus wel zelf ook op zoek gaan naar de beste manier van sparen. Zoek bijvoorbeeld een bank uit de top 5 banken met de hoogste spaarrente in Nederland voor een spaarrekening zonder beperkende voorwaarden, maar met een mooie spaarrente.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat is bonus sparen: voordelen en nadelen?Wat is bonus sparen: voordelen en nadelen?Vele banken bieden bonus sparen aan. Wat is bonus sparen in 2017? Hoe werkt deze manier van sparen? Wat zijn de voordele…
De ING bank & de internet bonusrenterekeningDe ING bank & de internet bonusrenterekeningDe bonusrenterekening van de ING bank bestaat uit een basisrente en een bonusrente. De basisrente ontvangt u altijd en d…
Spaarrente jaar vastSpaarrente jaar vastHeeft het zin om uw spaarrente een jaar vast te zetten en hoe doet u dat slim? In een periode van lage spaarrente levert…
ABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct SparenABN AMRO komt met nieuwe spaarrekening: Direct SparenDirect sparen bij ABN AMRO kan op vele manieren. Direct sparen, direct kwartaal sparen of pinsparen? ABN AMRO heeft in 2…

Reageer op het artikel "Spaarbank & de vermogens spaarrekening van ABN AMRO"

Reactie

Rozema, 05-02-2011 17:31 #1
Om klanten aan u te binden is het raadzaam om de vergoeding van de rente op de vermogensspaarrekening scherp in de gaten te houden, ook al verdient u iets minder maar u behoud de klant? Reactie infoteur, 05-02-2011
Beste Rozema,
De rente is al enige tijd gelijk op de vermogens spaarrekening van ABN-AMRO.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 02-01-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Reacties: 1
Schrijf mee!