InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Veilig de hoogste spaarrente bij een bank

Veilig de hoogste spaarrente bij een bank

Veilig de hoogste spaarrente bij een bank Kies ook in 2017 niet alleen voor de hoogste spaarrente, maar combineer dit met veilig sparen bij een bank met spaargarantie. Veranderen van bank loont zeker. Het verschil in spaarrente kan oplopen tot 1 procent. Overstappen dus. U houdt uw andere zaken bij de oude bank en opent een spaarrekening bij de nieuwe. Via het internet is een extra spaarrekening gratis en zeer snel geopend.

Overstappen naar een andere bank loont in 2017

Banken doen er veel aan om mensen zo jong mogelijk klant te maken bij een bank. Er zijn vele acties om jongeren binnen te halen, omdat een bank weet dat als u eenmaal klant bij de bank bent, u ook niet zo snel meer zult overstappen. Velen denken immers dat overstappen allemaal erg lastig is en er weinig voordeel valt te behalen. Ten onrechte, de onderlinge verschillen tussen banken zijn namelijk groot en daarom is overstappen van bank steeds belangrijker geworden. Niet voor al uw zaken, want dat hoeft niet. Maar wel voor een goede spaarrekening. Kies daarom de goede spaarbank voor uw geld.

Veranderen van bank voor de hoogste spaarrente

Overstappen naar een andere spaarbank hoeft namelijk helemaal niet te betekenen dat u ook volledig overstapt. U kunt eenvoudig bij verschillende banken gaan shoppen en bijvoorbeeld alleen voor een spaarrekening of spaarproduct van spaarbank veranderen: veranderen van spaarbank geeft meer rente en invloed. De hypotheek en andere zaken laat u bij de grootbank en in aanvulling daarop neemt u een spaarrekening bij een andere bank. Velen gingen u voor. De kleinere maar veilige banken geven op spaarrekeningen en deposito’s al gauw tot 4% procent rente per jaar.

Een extra spaarrekening kost u niets

Online een nieuwe spaarrekening bij een bank openen kost u niets. U moet zich bij de bank identificeren en een tegenrekening hebben bij een andere bank. Dat is geen probleem, omdat iedereen wel bij een bank een betaalrekening heeft die als tegenrekening kan fungeren. U mag van elke rekening op uw nieuwe spaarrekening storten. Vaak mag u meerdere tegenrekeningen opgeven. En de zelfde tegenrekening mag u bij een andere bank ook weer gebruiken. Het openen van een goede spaarrekening kost u zo alleen naar een paar minuten, om uw gegevens door te geven, meer niet.

Depositogarantiestelsel als spaargarantie

Spaart u elders veilig, is dan de vraag. Welnu, de banken die in Nederland gevestigd zijn, ook de kleinere banken, vallen onder het Depositogarantiestelsel van de Nederlandse bank. Daarmee is gegarandeerd dat als de bank failliet gaat, u maximaal 100.000 euro terug krijgt via de Nederlandse bank. Hoe meer verschillende banken, hoe groter de totale garantie voor u is.

Veilig de hoogste spaarrente

Een groot voordeel van uw spaargeld en hypotheek niet bij dezelfde bank te plaatsen, is het volgende:
  • Als een bank omvalt, worden eerst uw schulden en uw spaartegoeden gesaldeerd.
  • Het saldo komt dan in aanmerking voor de garantiestelling en bankgarantie van De Nederlandse Bank.
  • Het saldo is dan veilig bij een bank tot een maximum van 100.000 euro per persoon.
  • Oplossing hiervoor is uw hypotheek af te sluiten bij een grote bank en spaargeld te laten bij een veilige kleine bank. Zo is namelijk saldering binnen een bank onmogelijk.

Snel overstappen naar een andere bank

De vraag is dan ook wat u nog belet om over te stappen of gedeeltelijk over te stappen. Waarschijnlijk is het een kwestie van even tijd vrij maken. En dat hoeft niet lang te duren, want via internet kunt u zo contact leggen met een bank en een betaalrekening, spaarrekening of deposito aanvragen. U krijgt de papieren thuis en kunt er eenvoudig op ingaan. Echt iets om gewoon even te doen in een verloren uurtje.

Hoogste spaarrente 2017, waar vind ik die?

Momenteel vindt u in ons land de hoogste spaarrente vooral bij de Nederlandse banken en niet de Turkse. Voor een overzicht met de 10 hoogste spaarrentes in ons land verwijs ik u naar het artikel: hoogste rente sparen bij Nederlandse banken.

Slot

Een spaarrekening is via internet snel geopend. Het geld laten staan op een spaarrekening met rente kost eigenlijk geld. Dus, wat let u, want geld verdienen met een hoge spaarrente is een gemakkelijke manier om geld verdienen. Zet uw geld veilig weg tegen een hoge rente. Vergelijk die spaarrente eens met wat u nu krijgt op uw rekening en stap dus over naar de bank die uw geld wel weet te waarderen.
Gerelateerde artikelen
De internet jaar spaarrekening van ABN AMRODe internet jaar spaarrekening van ABN AMROU vindt bij ABN AMRO interessante spaarrekeningen met een aantrekkelijke spaarrente. De overbekende internet jaar spaarr…
Ohra biedt hoge spaarrente en mooie beleggingsfondsenOhra biedt hoge spaarrente en mooie beleggingsfondsenHoge rente bij Ohra. Ohra geeft 0,45% rente op uw spaargeld en heeft een aantal andere spaarrekeningen met hoge rente, z…
Sparen met de hoogste rente bij kleinere bankSparen met de hoogste rente bij kleinere bankSparen bij een kleinere bank kan aantrekkelijk zijn en is tegen de hoogste rente. Kies bij het sparen ook in 2016 en 201…
ATB InternetSpaarrekening biedt 5% spaarrenteATB InternetSpaarrekening biedt 5% spaarrenteOp de ATB internet spaarrekening van de AT Bank krijgt u 1,1% rente of tot 2% met een spaardeposito. Dit is een spaarban…
Sparen hoogste spaarrente Aegon BankSparen hoogste spaarrente Aegon BankEigen Stijl Sparen van de Aegon Bank, heet nu Aegon sparen en flexibel sparen. Deze spaarrekening geeft u een hoge spaar…

Reageer op het artikel "Veilig de hoogste spaarrente bij een bank"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 31-12-2016
Gepubliceerd: 08-01-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Schrijf mee!