InfoNu.nl > Financieel > Sparen > Knab: bank voor sparen en spaardeposito

Knab: bank voor sparen en spaardeposito

Knab: bank voor sparen en spaardeposito Knab is een hippe internetbank, zelfstandig en tegelijkertijd onderdeel van Aegon Bank. Met de bijbehorende bankgarantie van het depositogarantiestelsel dus. Zoals MoneYou onderdeel is van ABN AMRO, maar met Knab beschikt u bovendien over vele digitale tools en pakketten. U kunt er sparen, betalen en altijd terecht voor financieel beheer en vermogensadvies. Het digitale dashboard is mooi en geeft u direct inzicht in uw situatie. Bovendien kunt u gebruik maken van alerts die zijn afgestemd op uw persoonlijke situatie, zoals bij rood staan op uw betaalrekening. Een bankrekening openen is eenvoudig bij deze bank en de spaarrente is er aantrekkelijk. De Knab bank heeft ook een zakelijke rekening voor zzp'ers en kleine ondernemers en geeft rente op de betaalrekening. Wilt u snel rente ontvangen, gebruik dan de rentecasher.

Knab voor particulieren en zakelijk een uitstekende bank

Wie is Knab bank?

Het woord Knab is het woord bank, maar dan andersom opgeschreven. Bovendien begint het wordt zo met een hoofdletter K wat aangeeft dat bij deze nieuwe bank de klant centraal staat. Niet zo zeer zijn de producten van de bank de producten die verkocht moeten worden, maar is uw financiële situatie het uitgangspunt. Op het digitale scherm, het dashboard, kunt u direct inzicht krijgen in uw financiële situatie. Ook inzicht in het geld en vermogen dat u bij andere banken hebt. Zo kunt u uw situatie snel verbeteren en waar nodig ook direct financieel advies inwinnen bij Knab.

De betaalrekening van Knab

U kunt bij deze bank niets doen zonder een betaalrekening en juist die betaalrekening levert de bank geld op. Er wordt 15 euro per maand voor gevraagd, meer dan de grootbanken voor een betaalpakket in rekening brengen. Knab doet dit omdat de winst van de bank niet zit in aantrekkelijke marges op de spaarrente, hypotheekrentes, ingewikkelde hypotheekproducten of verkeringen. Deze aanpak is niet onlogisch, maar het is de vraag of de bank dan wel voor iedereen aantrekkelijk genoeg wordt. Eigenlijk moet u nu bij een vergelijking met de producten bij andere banken ook rekening houden met de extra kosten van de verplichte betaalrekening.

Sparen of spaardeposito

Bij Knab kunt u sparen op een direct opneembare rekening, een kwartaalrekening of een spaardeposito. De rente is aantrekkelijk genoeg:
  • Flexibel sparen met spaarrente van 0,55% (29 juni 2017);
  • Kwartaalsparen met een spaarrente van 0,65%,
  • Spaardeposito met een spaarrente van 1,2% voor vijf jaar vast.

De rentecasher gebruiken

Interessant is ook de nieuwe rentecasher bij flexibel sparen die inhoudt dat u de rente kunt laten uitbetalen wanneer u dat wilt. Daarmee is niet alleen uw geld direct opneembaar, maar ook de opgebouwde rente. Ook bij een spaardeposito bent u zelf aan zet in die zin dat u zelf de looptijd kunt kiezen. De maximale looptijd is vijf jaar en de minimale inleg bedraagt 1.000 euro. U krijgt voor het einde van de looptijd een alert. Het geld storten op sparen en het geld opnemen van uw spaarrekening verloopt via uw betaalrekening bij Knab.

Rood staan is toegestaan

Rood staan is toegestaan voor maximaal dertig dagen, maar alleen maar mogelijk als u voldoende saldo op andere rekeningen van de bank heeft. Daardoor is de debetrente relatief laag. Handig is weer de mogelijkheid van de alert bij rood staan die u zelf kunt instellen. U kunt ook aangeven dat u een roodstand automatisch vanuit uw spaarrekening wilt aanvullen.

Veilig sparen want Knab is onderdeel Aegon Bank

De Aegon Bank bezit alle aandelen van de nieuwe bank en Knab maakt gebruik van de banklicentie van Aegon Bank. Dat betekent dat uw geldt valt onder het depositogarantiestelsel van Aegon bank. U spaart dan veilig voor maximaal 100.000 euro per persoon. Op een en of rekening bedraagt de spaargarantie dus 200.000 euro. Het is dus een internetbank met een veilige achtervang. Overigens kunt u ook altijd direct bij Aegon Bank zelf sparen. Daar hebt u Knab niet voor nodig, maar dan mist u wel de mooie overzichtelijke informatie die Knab u wel geeft.

Knab bank zakelijk

In 2017 is naast het particuliere assortiment ook mogelijkheid geopend voor een zakelijke rekening voor zzp'ers en kleine ondernemers. Knab zakelijk is voor vele kleine ondernemers een uitkomst. U krijgt allerlei tools tot uw beschikking zonder overbodige opsmuk. Knab wijst u proactief op allerlei financiële voordelen die u kunt behalen. Zo is bekend dat nogal wat zzp-ers rente mislopen door hun geld op de de betaalrekening te laten staan tegen geen of een lage rente. Knab zakelijk komt met gerichte oplossingen. Samen met uw zakelijke betaalrekening kunt u ook zakelijk sparen (29 juni 2017):
  • Flexibel sparen tegen 0,25% rente.
  • Kwartaal sparen tegen 0,35%.
  • Spaardeposito tegen 0,8%.

Wat kost een rekening bij Knab bank als online bank?

De kosten zijn als volgt:
  • Knab basis is gratis, maar wordt pas na drie maanden aangeboden;
  • Knab plus: 5 euro per maand;
  • Knab premium: 7,50 euro per maand
  • Knab zakelijk: 5 euro per maand.

Conclusie Knab bank, particulier en zakelijk

De vele tools van Knab maken bankieren bij deze bank tot een groot voordeel. U kunt meerdere pakketten 90 dagen gratis proberen en als u hier alleen wilt sparen als particulier, kiest u daarna voor het pakket Knab basis, want dat is altijd gratis.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Aegon flexibel sparen  internetsparen met hoge renteAegon flexibel sparen internetsparen met hoge renteEen spaardeposito of de flexibel sparen rekening van Aegon bank is in 2017 sparen tegen een hoge spaarrente tot 1,3%. Fl…
Sparen hoogste spaarrente Aegon BankSparen hoogste spaarrente Aegon BankEigen Stijl Sparen van de Aegon Bank, heet nu Aegon sparen en flexibel sparen. Deze spaarrekening geeft u een hoge spaar…
Sparen bij OhraSparen bij OhraAls u een goede spaarrekening zoekt, kunt u ook eens kijken bij Ohra. Ohra is niet alleen een verzekeringsmaatschappij,…
Sparen met de hoogste rente bij kleinere bankSparen met de hoogste rente bij kleinere bankSparen bij een kleinere bank kan aantrekkelijk zijn en is tegen de hoogste rente. Kies bij het sparen ook in 2016 en 201…
Zzp-hypotheek Knab en Aegon: maximale hypotheek voor zzp'erZzp-hypotheek Knab en Aegon: maximale hypotheek voor zzp'erJe hebt je droomhuis gezien en wilt dit financieren met een hypotheek. Natuurlijk wil je een zo groot mogelijk bedrag le…
Bronnen en referenties
  • Knab bank

Reageer op het artikel "Knab: bank voor sparen en spaardeposito"

Reactie

J. Verkerk, 14-01-2016 12:46 #1
Ik wil alleen sparen bij knab bank, is dat mogelijk? Reactie infoteur, 14-01-2016
Beste J. Verkerk,
Flexibel Sparen is onderdeel van het Plus pakket ( 5 per maand) of Premium pakket ( 15 per maand).
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 29-06-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Sparen
Special: Hoogste spaarrente 2017
Reacties: 1
Schrijf mee!