InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen bij Wehkamp

Geld lenen bij Wehkamp

Geld lenen bij Wehkamp Het is sinds een aantal jaren mogelijk om geld te lenen via Wehkamp.nl. Het bedrijf Wehkamp biedt deze mogelijkheid aan naast het kopen op afbetaling. Het is mogelijk om maandelijks een bedrag tot 150 euro te lenen. Er zijn wel een aantal voorwaarden waar u aan moet voldoen. Zo mag u geen registratie bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) hebben. Ook moet u een balansrekening afsluiten. Lees er alles over in dit artikel. Het is mogelijk om geld te lenen bij Wehkamp.nl. Het is een extra service die de site aanbiedt. Mensen kunnen niet alleen kleding of andere spullen kopen bij het postorderbedrijf, maar kunnen ook, zoals Wehkamp het zelf noemt, “geld bestellen”. Het is daarvoor wel belangrijk dat u een account heeft bij Wehkamp. Wehkamp probeert vooral in te zetten op consumenten die nu al makkelijk spullen op afbetaling kopen. Dit publiek is immers gevoelig voor het afnemen van iets zonder dat ze er direct voor moeten betalen. Wehkamp gaat er vanuit dat het met lenen een zelfde soort effect in het spel is.

Geld bij lenen via Wehkamp

Het is mogelijk om maandelijks tot 150 euro bij te bestellen. Dit is allemaal online te regelen. Het is belangrijk dat u daarvoor een account bij Wehkamp heeft. Deze heeft u sowieso nodig wanneer u via Wehkamp iets gaat bestellen. Ook moet Wehkamp de beschikking hebben over bijvoorbeeld uw adresgegevens en uw bankgegevens, zoals uw rekeningsnummer. Ook moet Wehkamp in het bezit zijn van een kopie van uw paspoort. Dit is wettelijk verplicht, want anders mag Wehkamp u geen geld uitlenen. Deze regels gelden voor alle instanties die een vergunning hebben om geld uit te lenen.

Balansrekening bij Wehkamp aanvragen

Wehkamp maakt het geld over op uw eigen bankrekening zodra de aanvraag is goedgekeurd. U kunt grotendeels zelf bepalen in welk tempo u het geld wilt terugbetalen. Zo is het mogelijk om alles in een keer terug te betalen, maar u mag het bijvoorbeeld ook in tien termijnen doen. Wehkamp brengt wel een bepaalde rente in rekening, dus des te langer u erover doet om de lening af te betalen, des te hoger de kosten dus ook zullen oplopen. Soms stelt Wehkamp van te voren een verplichting in dat u het geld, of een deel van het geld, binnen een bepaalde termijn moet terugbetalen. Dat zal ze vooral doen in het geval dat het om een groot bedrag gaat.

Geld lenen bij Wehkamp met registratie bij het BKR

Er zijn wel belangrijke voorwaarden waar u aan moet voldoen. Zo moet u in het bezit zijn van een balansrekening van Wehkamp. Ook mag u geen registratie hebben bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel. Iedereen die een lening afsluit of bijvoorbeeld meer dan drie maanden rood staat krijgt een registratie bij het BKR. Ook in het geval dat u uw telefoonrekening niet snel genoeg afbetaald of een conflict heeft gehad met uw deurwaarder krijgt u een registratie. Deze registratie blijft voor een periode van vijf jaar staan. Het BKR is in het levne geroepen door verschillende financiële instanties. Zij doen dat omdat het daardoor lastiger voor mensen wordt om massaal schulden aan te gaan. Het wordt op deze manier namelijk veel lastiger om heel veel verschillende leningen af te sluiten bij meerdere instanties. Dat gebeurde in het verleden nog wel regelmatig.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Geld lenen bij Wehkamp"

Reactie

Babb, 30-09-2013 17:04 #1
Vraag of je ook een bedrag van € 2.000,-- of minder bij wehkamp kunt lenen? Zo ja hoe zou je dit het beste kunnen regelen als het om een doorlopend krediet gaat.

Infoteur: Simcha
Laatste update: 09-10-2015
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 1
Schrijf mee!