InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Autolening met bkr

Autolening met bkr

Autolening met bkr Auto lening met BKR registratie U heeft de auto van uw dromen zien staan maar u heeft niet genoeg geld om hem te kopen. Nu kunt u wachten tot u het geld bij elkaar heeft of het bedrag lenen. U wilt toch liever het bedrag lenen want dan bent u natuurlijk veel sneller eigenaar van deze droomauto. Nu heeft u alleen 1 probleem en dat is dat u negatief geregistreerd staat bij het BKR. Kan er dan wel een autolening worden afgesloten?

Autolening met een BKR registratie

Natuurlijk is het mogelijk om een autolening afsluiten met een negatief BKR registratie. Alleen moet u zich afvragen of dit wel verstandig is. Heeft u bijvoorbeeld wel genoeg geld om de lening ook maandelijks weer af te lossen? En vergeet u ook niet de rente die bij een autolening komt kijken. Geld lenen kost geld. Veel bedrijven zijn niet aangesloten bij het BKR waardoor zij dus ook geen BKR controle kunnen uitvoeren. U heeft daarmee het voordeel dat u een lening kunt afsluiten ondanks dat u negatief geregistreerd staat bij het BKR.

Rente

De rente die u betaald is afhankelijk van de lening en de looptijd die u afsluit. Kiest u voor een lange looptijd dan bent u veel duurder uit dan bij lening met een korte looptijd. Het is verstandig om van te voren uit te rekenen hoeveel geld u uiteindelijk kwijt bent aan de rente van de lening.

Vooruit kijken

Voordat u besluit om een lening af te sluiten moet u zich wel afvragen of u de hele looptijd ook echt het bedrag maandelijks beschikbaar heeft voor de lening. Stel dat er zich een onverwachte situatie voordoet in de tussentijd. U raakt bijvoorbeeld werkloos, heeft u dan nog wel genoeg geld om de lening elke maand af te betalen? Het is belangrijk dat u in de toekomst probeert te kijken want u zit een aantal jaar vast aan de lening.

Sparen

De meest verstandige optie is het bedrag bij elkaar sparen. Vindt u het sparen te lang duren dan kunt u eens kijken of u ergens anders op kunt besparen. U kunt bijvoorbeeld een vakantie uitstellen of een extra baantje nemen om het geld voor uw droomauto bij elkaar te krijgen.

Met minder tevreden zijn

Ziet u de lening en het sparen toch niet zitten en dan kunt u er natuurlijk ook voor kiezen om een minder dure auto te kopen van het geld dat u nu bij elkaar gespaard heeft. Het voordeel hiervan is dat u niet vast zit aan een lening en dat u hem gelijk kunt kopen. Wanneer u voor een goedkope auto gaat dan hoeft dat niet te betekenen dat het geen goede auto is.
© 2011 - 2017 Alice85, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Autolening met bkr"

Infoteur: Alice85
Laatste update: 17-05-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Schrijf mee!