InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Lenen direct contant geld via stadsbank van lening

Lenen direct contant geld via stadsbank van lening

Lenen  direct contant geld via stadsbank van lening In 2017 direct contant geld krijgen van een bank? Dit kan, super snel door te lenen met of zonder onderpand. 100 euro, 500 euro, 1000 euro, 1500 euro of meer lenen. Wie direct contant geld wil, kiest een flitslening of gaat naar de pandjesbaas, pandjeshuis of stadsbank van lening. Snel geld lenen betekent een paar honderd euro of veel meer. Wie wil lenen, kan bij een gewone bank lang wachten voordat de lening akkoord is. Misschien is een saneringskrediet een oplossing als u schuldhulpverlening wilt.

Inhoud

Wat is een onderpand als u gaat lenen bij bank van lening of pandjeshuis?

Als u bij de bank geld gaat lenen, wil de bank van alles van u weten. Uw inkomen, gezinssamenstelling en of u ook ergens anders geld hebt geleend. Dat kan voor u een bezwaar zijn. Bovendien is niet elke lening even goedkoop. Een onderpand, zoals een huis, juwelen en dergelijke helpen u om snel een lening te vinden. De bank loopt minder risico, omdat er een onderpand is en u krijgt direct uw geld.

Direct contant geld lenen is snel geld lenen tegen onderpand

Direct contant geld in handen kan via de bank van lening. Nederland kent meerdere vestigingen van een Stadsbank of gemeentelijke bank van lening. Er is er altijd wel eentje bij uw woonplaats in de buurt. U gaat wel naar de bank met een bepaalde onderpand van waarde, maar het verlengen van de belening en het betalen van de rente kan online via het internet. Dat scheelt, want het kan bij de bank van lening druk zijn. Bij de bank van lening of pandjesbaas kunt u allerlei goederen verpanden.

Taxeren van het onderpand om hoogte lening te bepalen

U kunt dus allerlei soorten van onderpand meenemen naar de bank en verpanden. De bank taxeert het en geeft u direct geld mee. Denk bijvoorbeeld aan:
  • Juwelen;
  • Goud;
  • Horloges;
  • Digitale camera;
  • Lcd tv;
  • Spelcomputer;
  • Laptop;
  • Elektrisch gereedschap.

Eigenlijk kan alles wat van voldoende waarde is, bij de bank worden beleend. De taxateur van de bank taxeert eerst de waarde van wat u hebt meegenomen en bepaalt vervolgens hoeveel geld u daarvoor contant in handen krijgt. U krijgt niet de werkelijke waarde, maar de de beleende som. Dat is de waarde die op een veiling zeker kan worden opgehaald minus de kosten die voor een veiling gemaakt zouden worden. Het is immers niet denkbeeldig, dat u het onderpand nooit meer komt ophalen en de bank dus met het onderpand blijft zitten. De bank wil bij gedwongen verkoop geen verlies maken.

Snelle manier van lenen is direct lenen met onderpand bij bank van lening

Belenen via de bank van lening en pandjesbaas, is een snelle manier van lenen. U betaalt dus ook rente. Elke zes maanden, dat u het onderpand bij de bank laat, betaalt u rente en kunt u beslissen of u uw onderpand weer komt ophalen. Vaak wordt het onderpand niet direct opgehaald en wordt het artikel nog eens voor zes maanden beleend. Als u niet binnen zes maanden de rente betaalt aan de bank, wordt u gewaarschuwd dat binnenkort het onderpand geveild zal worden. Als u het op een veiling laat aankomen, krijgt u de waarde op de veiling minus de gemaakte en verschuldigde kosten, uitgekeerd. Brengt de veiling minder op, dan is dat het risico van de bank. Er zijn regelmatig veilingdagen en kijkdagen. Meestal is ook online te volgen welke goederen geveild gaan worden.

Wie kan met onderpand direct lenen bij bank van lening

Iedereen die ouder is dan 18 jaar kan een onderpand belenen bij de bank van lening, zonder toetsing bij het BKR. U krijgt als bewijs van uw lening een pandbewijs mee met daarin de beleende som, de looptijd van de lening, een beschrijving van het onderpand en de te betalen rente. Het is een snelle manier van lenen, voor wie een onderpand heeft. U kunt bovendien het onderpand zo vaak belenen als u wilt.

Saneringskrediet 2017

Een saneringskrediet is hetzelfde als een nieuwe lening bij de kredietbank met als doel om andere schulden af te lossen. Als dit tegen een lage rente kan, bent u geholpen. Voorwaarden zijn:
  • Uw situatie moet stabiel zijn, wat wil zeggen dat er structureel geen nieuwe schulden mogen ontstaan.
  • Eventuele schuldeisers bij een schuldsanering moeten akkoord gaan.
  • U moet zo in staat zijn om binnen uiterlijk drie jaar uw schulden te voldoen.
  • Uw inkomen mag niet meer zijn dan 130% van het minimuminkomen.

Conclusie direct contant geld lenen via bank van lening in 2017

Voor wie graag anders wil lenen, zijn er natuurlijk ook vele andere mogelijkheden om snel aan geld te komen. Bekijkt u bijvoorbeeld het artikel: direct snel geld lenen snel en geld in handen zonder BKR, snel lenen en de flitslening. Snel lenen zonder BKR kan dus heel goed in ons land en daarmee zijn weer velen voor kortere of langere tijd geholpen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Stadsbank van leningZit je erg krap en heb je snel geld nodig? Ga dan eens langs bij de stadsbank van lening. De stadsbank van lening geeft…
Lenen bij de StadsbankLenen bij de StadsbankVoor mensen die niet veel geld te besteden hebben is het mogelijk om geld te lenen bij de Stadsbank. De meeste grote gem…
Lening afsluiten zonder BKR: geld lenen met onderpandLening afsluiten zonder BKR: geld lenen met onderpandLenen is er niet makkelijker op geworden sinds de economische crisis van 2008 en de nasleep ervan. Banken zijn strenger…
Lenen met onderpand: voordelen lenen met onderpandEr zijn verschillende vormen van lenen op onderpand. De bekendste lening is de hypothecaire lening, waarbij de woning he…

Reageer op het artikel "Lenen direct contant geld via stadsbank van lening"

Reactie

Watson Jc, 08-12-2015 11:38 #1
In hoeveel maanden kan ik mijn sieraden belenen. bvb 6 maanden, 9 maanden? Reactie infoteur, 08-12-2015
Beste Watson,
Bij de gemeente is de looptijd zes maanden en die periode kunt u daarna weer verlengen.
Met vriendelijke groeten,
Zeemeeuw

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 05-02-2017
Gepubliceerd: 28-01-2010
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Special: Lenen en krediet
Reacties: 1
Schrijf mee!