InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Lenen Buitenland

Lenen Buitenland

Lenen Buitenland Lenen in het buitenland. Tegenwoordig hoor je veel over leningen die worden afgesloten in het buitenland, vanwege de gunstige voorwaarden. Waar moet u echter opletten bij het afsluiten van een lening in het buitenland, en waarin verschillen de voorwaarden ten opzichte van een nederlandse lening?

Lenen buitenland

Tegenwoordig is het heel aantrekkelijk om in het buitenland een lening af te sluiten. Vanwege de globalisatie van de economie is het zeer makkelijk voor consumenten om over de grens een lening af te sluiten. Zo kan bijvoorbeeld al geruime tijd gemakkelijk een hypotheek worden verkregen uit het buitenland. Er wordt dan gebruik gemaakt van hypotheekverstrekkers die ook internationale hypotheken afsluiten.

Geld lenen buitenland

Er zijn tal van redenen om in het buitenland een lening af te sluiten. Aangezien de Nederlandse markt maar een zeer beperkt is wat betreft de lening kan het slim zijn om een naar een buitenlandse leningverstrekker te kijken, simpelweg omdat er een groter aanbod van verschillende leningen is. Het kan bijvoorbeeld zo zijn dat er in het buitenland leningen worden verstrekt met een veel langere aflossingstijd dan in het Nederland het geval, maar wel met een lagere rente, en dat deze lening daarom beter bij u zou kunnen passen. Het is in ieder geval absoluut geen kwaad als u van plan bent om een lening af te sluiten om de mogelijkheden van het lenen over de grens te onderzoeken!

Voorwaarden geld lenen buitenland

In deze paragraaf zullen enkele speciale voorwaarden van het lenen van geld in het buitenland worden toegelicht. Hierdoor krijgt u een beter beeld van wat lenen in het buitenland nou precies inhoudt.
  • Ook in het buitenland bestaat de mogelijk dat de bkr toetsing uitgevoerd zal worden. Dit om te voorkomen dat mensen zonder bkr toetsing zich onnodig in de schulden werken.
  • Vanaf heden zijn er ook formulieren in de omloop die ervoor zorgen dat vergelijken van leningen in het buitenland vergemakkelijkt wordt. Mocht u dus een papieren offerte aanvragen dan zal deze volgens een standaardformulier naar u verstuurd worden. Voordeel hiervan is dat het vergelijken van leningen veel duidelijker wordt.
  • Een lening in het buitenland kan voortijdig afgelost worden, de leningverstrekker zal dan echter een boete uitkeren van 1% van het geleende bedrag.
  • Wat ook zeer voordelig kan zijn is dat wanneer u een lening heeft afgesloten in het buitenland u binnen twee weken van deze lening af kunt zien.

Overzicht rentes bij lenen in het buitenland

In onderstaande tabel een overzicht van verschillende rentes bij kredietverstrekkers in europa. De waarden voor de rentes zijn effectieve jaarrentes, en gebaseerd op een leenbedrag van 50.000 euro.

Krediet verstrekkerMinimale RenteMaximale Rente
Santander Doorlopend Krediet5,50%5,50%
Interbank EuroFintus WOZ5,90%7,90%
Santander Persoonlijke Lening6,30%6,30%
DEFAM WOZ Krediet Select6,40%6,40%
Interbank IJssel budget WOZ6,50%8,50%
DEFAM Select doorlopend krediet6,70%6,70%
DEFAM Select persoonlijke lening 6,70%6,70%
Moneyou Doorlopend krediet6,70%6,70%
Directa Doorlopend Krediet6,80%6,80%
Directa Persoonlijke Mening6,85%6,85%

Kosten besparen

Het doel van het afsluiten van uw lening in het buitenland is om zoveel mogelijk kosten te besparen. U moet immers niet vergeten dat lenen geld kost. Daarom is het altijd handig om zoveel mogelijk offertes aan te vragen om uzelf zo goed mogelijk op de buitenlandse markt te oriënteren. Staar uzelf echter niet blind op een lening in het buitenland! Vergeet nooit om ook met vergelijkbare Nederlandse leningverstrekkers te vergelijken. Dit omdat in Nederland leningverstrekkers aan bepaalde regels zijn verbonden en u dus niet met een wurgcontract op kunnen zadelen, maar in het buitenland hoeft dat niet het geval te zijn.
© 2009 - 2014 Teajay, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Snel geld lenen in het buitenland: voordelig?Snel geld lenen in het buitenland: voordelig?Als je wilt lenen ga je automatisch op zoek naar de lening met de beste voorwaarden. Je probeert een zo voordelig mogeli…
Lening bij gemeentelijke kredietbank (sociale lening)Lening bij gemeentelijke kredietbank (sociale lening)Geld lenen om schulden af te lossen, klinkt dat niet tegenstrijdig? In sommige gevallen is het echter noodzakelijk om ee…
Lenen in BelgiëVoor Nederlanders kan het aantrekkelijk zijn om een lening af te sluiten in België. De rente op leningen is hier over he…
Lening afsluiten zonder BKR: geld lenen met onderpandLening afsluiten zonder BKR: geld lenen met onderpandLenen is er niet makkelijker op geworden sinds de economische crisis. Banken zijn strenger geworden in het verlenen van…
Bronnen en referenties
  • http://www.homefinance.nl/lening/laagste-rente-leningen-vergelijken.asp

Reageer op het artikel "Lenen Buitenland"

Reactie

Roos, 16-10-2009 22:26 #1
Ik heb wel eens geprobeerd een lening aan te vragen in Belgie maar dan moet je een rijksregisternr. invullen en die hebben wij niet.

Infoteur: Teajay
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 1
Schrijf mee!