InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen zonder BKR

Geld lenen zonder BKR

Geld lenen zonder BKR Geld lenen zonder BKR toetsing kan erg moeilijk zijn. Maar gelukkig zijn er een aantal instellingen die mensen toch wilt helpen. In dit artikel leest u meer over BKR coderingen, Bureau Krediet registratie en hoe u geld kunt lenen zonder BKR toetsing.

BKR Bureau Krediet Registratie

Het Bureau Krediet Registratie houdt van elke persoon met een in Nederland afgesloten krediet een elektronisch dossier bij in het Centraal Krediet Informatiesysteem (CKI). Het BKR slaat onder andere afgesloten kredietcontracten, zoals leningen, creditcards en debetfaciliteiten op betaalrekeningen. Telefoonbedrijven die zijn aangesloten bij het BKR kunnen hun telefoonabonnementen ook laten registreren. Naast registratie van de kredieten en telefoonabonnementen, worden ook betalingsachterstanden op deze contracten geregistreerd.

Ongeveer 11 miljoen mensen zijn bij BKR geregistreerd. De bedoeling van het BKR is de kredietwaardigheid te kunnen beoordelen van mensen die een lening aanvragen. De grootste reden voor een geldverstrekker om geen lening te verstrekking is als men een betalingsachterstand heeft opgelopen en dat bij het BKR bekend is.

Een ander belangrijke functie van het BKR is het voorkomen van maatschappelijke problemen, doordat het BKR de consumenten beschermt tegen teveel lenen (overkreditering). Daarnaast worden bedrijven en instellingen beschermd tegen consumenten die hun krediet of lening niet kunnen aflossen. Per jaar komen er ongeveer 1 miljoen nieuwe kredieten bij het BKR binnen. De gegevens over een krediet of lening worden tot 5 jaar na afloop van het contract bewaard. Hypotheken zijn hier een uitzondering van deze worden niet geregistreerd tenzij de geldlener het geld niet op tijd terug betaald

Wat is een BKR Codering

In het centrale systeem van het Bureau Krediet Registratie (BKR) in Tiel worden de betalingsverplichtingen opgeslagen van alle consumenten die de afgelopen vijf jaar een lening of telefoon abonnement hadden. Vijf jaar na beëindiging van een lening, verdwijnt de registratie weer uit de database van het BKR.

De registratie die bekend is bij het BKR zegt helemaal niets over het betalingsgedrag van de consumenten. Het is zelf zo dat ongeveer 94% van de consumenten zijn betalingsverplichtingen gewoon nakomt. Voor ongeveer 4% tot 6% van de consumenten hebben last met het nakomen van financiële lasten en verplichtingen. Nadat er een mededeling naar de consument wordt gestuurd mogen krediet verstrekkers een notering bij het BKR maken

Welke codes worden er gebruikt
In het geval van een betalingsachterstand wordt er gewerkt met codes. Er zijn verschillende codes waarmee het BKR werkt. De A code spreekt van een betalingsachterstand. De H code is er om aan te geven dat de betalingsachterstand is ingelopen. De H code wordt alleen gebruikt voor lopende leningen en zal na het einde van de looptijd worden weggehaald uit de database van het BKR

Het is fijn om te weten dat een achterstandsmelding niets zegt over het geleende bedrag en de achterstand op de lening. Maar let goed op de codering blijft 5 jaar na het verloop van de lening staan en kan dus 5 jaar lang ervoor zorgen dat u moeite heeft met het lenen van geld.

Geld lenen zonder BKR

Geld lenen zonder een BKR toetsing zal zeer moeilijk zijn en er zijn maar een paar kredietverstrekkers die dit doen. Doordat u niet wordt getoetst bij het BKR zal de lening vrijwel altijd duurder zijn dan als er wel een BKR toetsing zal zijn. Dit is omdat de kredietverstrekker niet dezelfde zekerheid heeft als bij een BKR toetsing.
Voordat u geld leent bij een krediet verstrekker is het handig om verschillende offertes te laten opstellen. Zo kunt u rustig zien wat het voordeligst voor u is. Ook is het verstandig om niet overhaast geld te lenen bekijk eerst alle opties en zet die op papier.

Hoe vind ik een instantie die mij geld wil lenen zonder BKR toetsing.
Je kunt heel gemakkelijk in Google naar krediet verstrekkers zoeken.
zoek Bv. Op:
  • krediet lenen zonder BKR toetsing
  • geld lenen zonder BKR
  • Geld lenen zonder BKR toetsing

Voor meer informatie verwijs ik u naar Geld lenen zonder BKR of BKR registratie wat nu? en BKR registratie wat nu?
© 2008 - 2014 Lucdejager, gepubliceerd in Lenen (Financieel) op . Het auteursrecht van dit artikel en antwoorden op reacties ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde links
Krediet-informatie, Geld lenen zonder BKR, Lenen open startpagina, Alles Over Kredieten.nl en BKR registratie wat nu?.
Gerelateerde artikelen
Geld lenen met een negatief BKRGeld lenen met een negatief BKRIedereen die geld wil lenen krijgt te maken met BKR, sommige van ons hebben een negatief BKR. In dit artikel kunt u leze…
Geld lenen met een negatief BKRGeld lenen met een negatief BKRJe staat negatief geregistreerd bij het BKR maar wilt toch een lening afsluiten? Tegenwoordig is dat bij een aantal bedr…
Geld lenen: lenen zonder BKR toetsing - Let op!Geld lenen: lenen zonder BKR toetsing - Let op!Met een BKR registratie kun je wel geld lenen. Geld lenen zonder BKR toetsing kan ook. Het gaat alleen op een andere man…
Wat houdt de BKR toetsing precies in?Wat houdt de BKR toetsing precies in?Meestal wordt er een BKR toetsing gedaan door de kredietverstrekker als je een nieuwe lening wilt afsluiten. Wat houdt d…
Lenen met een negatief BKR, hoe zit dat?Lenen met een negatief BKR, hoe zit dat?Lenen kan soms ingewikkeld zijn, bijvoorbeeld wanneer u een negatief BKR heeft. Wilt u weten wat het BKR precies is en h…
Bronnen en referenties
  • http://www.krediet-informatie.com/geld-lenen-zonder-bkr.html http://www.allesoverkredieten.nl/bkr-registratie-wat-nu

Reageer op het artikel "Geld lenen zonder BKR"

Reacties

Limbo, 17-05-2009 20:47 #7
Mijn vriendin heef een "nul-uren contract" maar heeft toch een (redelijk) vast inkomen. Bij de diverse berekeningen online is ons salaris voldoende voor een lening naar wens. Hierbij hebben we het salaris van mijn vriendin laag aangehouden. Zodra we contact opnemen met geldverstrekkers is het "nul-uren contract" steevast het probleem; Dit wordt NIET meegenomen in de berekeningen en dus is ons inkomen weer te laag voor een lening. Wie heeft een tip waar wij terecht kunnen? Waar ze dus een "nul-uren contract" accepteren als inkomen. Alvast bedankt!

Eline, 03-04-2009 07:24 #6
Als je niet geregistreerd staat kan dat ook tegen je werken. Wij hebben nooit geleend. Wij kopen niet op afbetaling en staan niet geregistreerd bij het BKR. Bij het aanvragen van een kretiet bij een grote bank werd gezocht naar een BRK registratie. Grote banken gebruiken de BKR registratie blijkbaar om te beoordelen of je betrouwbaar bent in het afbetalen van schulden. Wij konden geen lening krijgen omdat wij geen BKR registratie hadden.

Suverein, 27-01-2009 23:41 #5
Ik wil graag een paar honderd euro lenen
ik heb al meer suikerziekte en volledig aggekeur'.
Kunt u mij helpen?
Dimi

Id, 09-07-2008 21:03 #4
Hallo Willem, ik heb hetzelfde probleem… geld gestort maar het mail contact is dood… maar nu… nog meer ellende.

Willem, 01-07-2008 14:21 #3
Hallo Luc, Ik wilde een bedrag lenen bij de BDO advies groep in Zoetermeer. Kreeg zelfs een contract maar na een aantal zaken te hebben gedaan die ik volgens hen moest doen b.v. een bedrag per Moneytransfer sturen naar Thailand hoor ik niets meer. Zijn er meer mensen ingetrapt en weet jij misschien waar ik de site kan vinden waar deze mensen zich melden?

Lucdejager (infoteur), 15-06-2008 10:51 #2
Bedankt voor de reactie zal het even doornemen.

Cine, 15-06-2008 01:29 #1
Luc, het klopt niet wat je schrijft. Lees op de site van BKR en bijv. op http://www.lening-geld-lenen.nl/geld-lenen-zonder-bkr/geld-lenen-zonder-bkr dat iedere bank controleert bij het BKR!

Het enige wat er toe doet is HOE men geregistreerd staat daar.

Infoteur: Lucdejager
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 7
Schrijf mee!