InfoNu.nl > Financieel > Lenen > Geld lenen met een negatief BKR

Geld lenen met een negatief BKR

Geld lenen met een negatief BKR Iedereen die geld wil lenen krijgt te maken met BKR, sommige van ons hebben een negatief BKR. In dit artikel kunt u lezen wat nou BKR is en doet en hoe u geld kunt lenen met een Negatief BKR.

Wat is BKR

Iedereen die geld leent of een lening afsluit krijgt te maken met BKR. Om te beginnen staat BKR voor: Stichting Bureau Krediet registratie. Het BKR is in 1965 door het financiële bedrijfsleven opgericht en is een Centraal krediet informatiesysteem. In de krediet informatie systeem staat alle betalingsverplichtingen van alle Nederlanders die in Nederland een krediet in de afgelopen 5 jaar hadden.

Je staat voor 5 jaar geregistreerd

Ongeveer 9 miljoen mensen hebben een krediet afgesloten. In totaal zijn er 18 miljoen kredieten afgesloten in Nederland. De kans dat u ook bent geregistreerd is dan ook zeer groot. In Nederland is iedereen met een krediet bij het BKR bekend. Mensen blijven vanaf het begin tot 5 jaar na de aflossing bekend bij het BKR. Na deze 5 jaar worden de gegevens uit de database verwijderd.

Wat wil het BKR

Het BKR is er voor de consumenten en het voorkomen van maatschappelijke problemen. Het BKR beschermt de consumenten tegen teveel leven. Elk jaar komen er ongeveer 1 miljoen nieuwe kredieten bij. BKR is een neutrale factoor bij het bepalen van uw lening of krediet want het adviseert niet over uw lening het verstrekt puur en alleen gegevens van de geldlener

Negatief BKR

Bij het BKR wordt precies bijgehouden hoe de betalingen zijn per persoon die kredieten heeft. Als er om wat voor reden dan ook een betalingsachterstand oploopt kan je een A coderingen krijgen. Een A codering wil zeggen een negatieve BKR. Deze codering kan je al krijgen op het moment dat je 2 tot 4 maanden betalingsachterstand hebt. Voordat je deze codering krijgt hoor je gewaarschuwd te zijn.

Wat staat er allemaal bij het BKR geregistreerd

Leningen die bij het BKR staan geregistreerd zijn o.a. persoonlijke leningen, doorlopende kredieten, creditcards, salariskredieten, winkelpassen en effectenlease. Een uitzondering hierop zijn onderhandse leningen en studieleningen bij het IBG.

Geld lenen met een negatief BKR

Er zijn vele geldschieters die een BKR toetsing noodzakelijk vinden voor het uitlenen van krediet.
Die zullen dan ook geen krediet verschaffen voor een persoon met een negatieve BKR. Maar toch zijn er instellingen die je wel geld willen lenen. Je moet dan wel rekening houden met bepaalde voorwaarden en het te lenen bedrag niet zo hoog zal zijn als gewenst. Het is erg verstandig om dit goed na te vragen bij de bank of instelling waar u geld wilt lenen.

Geld lenen zonder BKR toetsing

Mocht je door een negatieve BKR problemen hebben met geld lenen dan zijn er een aantal kredietverstrekkers waar je wel geld kan lenen. Deze kredietverstrekkers doen geen BKR toetsing, zij zullen dan dus ook niet naar uw BKR informeren. Bij het lenen van krediet word er naar je inkomen en vaste lasten gekeken net zoals bij andere krediet verstrekkers. Dit wordt gedaan om vast te stelling wat het maximale te lenen bedrag zal zijn dit bedrag heet het krediet plafon. Het is erg aan te raden om een aantal offertes aan te vragen bij verschillende krediet verschaffers omdat u zo de beste lening kunt kiezen.

Risico’s

Je loopt het risico dat je een lening afsluit en dat je niet aan je financiële verplichtingen kunt voldoen. Je moet in ieder geval elke maand de kosten kunnen betalen anders kan je erg gemakkelijk in grote financiële schulden terecht komen. Ook gebeurt het wel eens dat mensen een krediet zonder BKR toetsing nemen om andere schulden af te betalen.
© 2008 - 2017 Lucdejager, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Geld lenen: Consumptief kredietGeld lenen: Consumptief kredietEr zijn verschillende manieren om geld te lenen, waaronder het afsluiten van een consumptief krediet. Het krediet is voo…
Snel geld lenen – consumptief kredietSnel geld lenen – consumptief kredietWanneer je geld nodig hebt om zaken of diensten voor alledaags gebruik aan te schaffen, kun je een consumptief krediet a…
Groot geldbedrag lenenGroot geldbedrag lenenGeld lenen is tegenwoordig zo moeilijk niet meer, de advertenties voor goedkope leningen vliegen je om de oren. Maar er…
De financiële producten van SantanderDe financiële producten van SantanderWie tegen een relatief lage rente een persoonlijke lening of een doorlopend krediet wil afsluiten kan daarvoor bij finan…
Bronnen en referenties
  • http://www.krediet-informatie.com/geld-lenen-met-bkr.html

Reageer op het artikel "Geld lenen met een negatief BKR"

Reacties

Gerrit, 26-06-2010 11:07 #3
Wat meneer vos zegt klopt helemaal, als je idd probeert te lenen met een negatieve BKR bij de bedrijven die hier beschreven zijn als geldverstrekkers ongeacht je een negatieve BKR hebt doen ze het dus mooi niet.

Vos, 06-02-2010 07:57 #2
Ik wil reageren op dat de Ribank, Amstelgeld enz nog beter onder de loep moet worden genomen met hun creteria over "bkrlening" zij verstrekken die niet. Heb diverse malen geprobeerd bij Amstelgeld en telkens krijg ik te horen meer inkomen of bkr registratie. Dit zijn maar een paar er zijn nog meer aanbieders die jullie hebben die geen lening verstrekken.

Jeffies, 07-06-2009 19:17 #1
Mooi opgehelderd :)

Jeffies

Infoteur: Lucdejager
Laatste update: 25-09-2008
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Lenen
Reacties: 3
Schrijf mee!