InfoNu.nl > Financieel > Hypotheek > Snel een flitshypotheek, weekhypotheek of turbohypotheek

Snel een flitshypotheek, weekhypotheek of turbohypotheek

Snel een flitshypotheek, weekhypotheek of turbohypotheek Snel een hypotheek regelen, binnen een week? Volgens de Rabobank kan er binnen een week een getekende hypotheekofferte bij u liggen. Met deze weekhypotheek koopt u snel uw woning. Snel geld lenen is bekend van de flitslening, maar dan gaat het om relatief kleine bedragen. Bij snel of met spoed een hypotheek regelen, gaat het om veel meer geld. De turbohypotheek en de flitshypotheek zijn ook in opkomst.

Snel een hypotheek regelen

Met een woningmarkt die in 2016 records brak en wellicht in 2017 nog eens breekt, zien we enerzijds dat er zoveel hypotheken worden aangevraagd dat banken de aanvraag niet altijd even goed aankunnen en anderzijds een consument die snel een woning wil kunnen kopen en de boot op de woningmarkt niet wil missen. Deze kopers zien dat woningen snel van de hand gaan en er zelfs regelmatig boven de vraagprijs van de woning wordt geboden. Velen hebben hierdoor haast. Bovendien zal een verkoper liever verkopen aan iemand die al een hypotheekofferte op zak heeft dan aan iemand die nog maanden moet zoeken om er achter te komen of de financiering wel rond zal komen. Verscheidene banken en geldverstrekkers spelen hier handig op in.

De Rabobank, een hypotheek binnen een week

De Rabobank adverteert in 2016 en 2017 met de slogan dat u binnen zeven dagen een getekende hypotheekofferte kunt bezitten en zo snel uw droomhuis kunt kopen. Sterker nog, de Rabobank garandeert dit als u het stappenplan van de bank volgt:
  1. Maak een afspraak met de bank.
  2. Houd een telefonisch gesprek met de Rabobank zodat helder wordt wat mogelijk is en wat er van u verlangd wordt.
  3. Vu het Rabobank hypotheekdossier in.
  4. Er is een adviesgesprek bij de Rabobank.
  5. U ontvangt de hypotheekofferte binnen zeven dagen.

Maar dat is dan nogal wat. Zowel u als de bank moeten dus wel aanpoten. En bedenk dat er in het hypotheekdossier wel de juiste informatie moet zitten en dat het dossier volledig moet zijn. Meestal wordt er om een officieel taxatierapport gevraagd, uw inkomensgegevens zijn nodig, soms ook een werkgeversverklaring en een gezondheidsverklaring. Voordat u dit allemaal hebt, zullen een aantal dagen voorbijgaan, misschien wel een paar weken. Bereid u dus vooraf goed voor zodat u optimaal van de garantie van de Rabobank gebruik kunt maken, want de garantie op een weekhypotheek is natuurlijk nog niet binnen als het hypotheekdossier onvolledig is. Anderzijds is het natuurlijk top dat de Rabobank zich inzet voor een snelle afhandeling. Daarmee wordt duidelijk in een behoefte voorzien.

Met spoed een turbohypotheek

Ook met de turbohypotheek wordt geadverteerd. In dit geval door Amstelgeld. Deze geldverstrekker heeft dit product in de markt gezet voor wie snel geld nodig heeft. Bijvoorbeeld voor wie is gescheiden en met spoed een andere hypotheek wil afsluiten. Natuurlijk kunnen ook anderen hier snel geld lenen. Het is geen weekhypotheek, maar Amstelgeld zal natuurlijk zijn best doen om de lening snel voor u te regelen.

De flitshypotheek regelen

De flitshypotheek is een snelle hypotheek die u volledig online regelt met execution only. Execution only houdt in dat de hypotheekaanbieder een aanbod doet op basis van de gegevens die u zelf hebt aangeleverd. Het is vaak een goedkope en zeker een snelle manier van hypotheek verstrekken, maar voordat u er gebruik van kunt maken moet u een aantal vragen online beantwoorden om aannemelijk te maken dat u weet waar het om gaat. Logisch, want het kan om grote bedragen gaan. De hypotheekverstrekker verschaft dan geen hypotheekadvies, maar blijft wel verantwoordelijk voor het verstrekken van de hypotheek. Er zijn in 2016 een aantal hypotheekverstrekkers die zo werken. Bij Dynamic Credit bijvoorbeeld kunt u zo tot een bedrag van 250.000 euro online lenen. In 2016 en 2017 worden nog meer initiatiefnemers op de hypotheekmarkt verwacht.

Conclusie: de weekhypotheek van de Rabobank

Toen het een tijdje minder ging op de woningmarkt, hebben nogal wat banken de afdeling hypotheken binnen de bank verkleind. Nu er in 2016 en 2017 veel vraag is naar woningen en dus naar hypotheken, moeten deze banken weer een inhaalslag gaan maken. Daar bovenop komt dat kopers en verkopers graag snel duidelijkheid willen hebben over de financiering van een woning. Daarom is het goed dat een grote bank als de Rabobank nu haast maakt. Of de weekhypotheek ook binnen een week haalbaar is, zal niet alleen van de bank afhangen maar ook van de snelheid waarmee u alle gevraagde hypotheekgegevens (waarde woning, inkomen, werkgeversverklaring) aan de bank kunt aanleveren. Als u zich hierop voorbereidt, kunt u sneller dan ooit uw hypotheek rond hebben.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hypotheken zonder aflossing tijdens looptijdEr is een aantal hypotheekvormen waarbij u niet of slechts beperkt aflost tijdens de looptijd van de hypotheek. Naast de…
Aflossingsvrije hypotheek: Wat mag er nog vanaf 2013?Aflossingsvrije hypotheek: Wat mag er nog vanaf 2013?Vanaf 1 januari 2013 is het niet meer toegestaan om rente op een aflossingsvrije hypotheek af te trekken van de belastin…
Voor de crisis: Opmars hypotheken zzp'ers en schuldenarenVoor de crisis: Opmars hypotheken zzp'ers en schuldenarenOndanks schulden is het in 2007 geen probleem om een hypotheek te krijgen. In Nederland kan je ondanks een BKR-codering…
De verschillende soorten hypotheken in NederlandDe verschillende soorten hypotheken in NederlandHet kopen van een huis is voor iedereen vaak een spannende aangelegenheid. Vragen schieten door uw hoofd zoals: Kan ik h…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Snel een flitshypotheek, weekhypotheek of turbohypotheek"

Infoteur: Zeemeeuw
Laatste update: 24-03-2017
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Hypotheek
Schrijf mee!