InfoNu.nl > Financieel > Geld > Rijkste mensen ter wereld in 2013/2014 - top 10

Rijkste mensen ter wereld in 2013/2014 - top 10

Rijkste mensen ter wereld in 2013/2014 - top 10 Wie is de rijkste man of mens ter wereld in 2013/2014? En wie zijn de andere rijkste mensen van de wereld? En wie zijn de rijkste Nederlanders?? Hier vind je een analyse en top 10 van de Forbes lijst van rijkste mensen van de wereld. In 2013 mag de Mexicaan Carlos Slim zich nog steeds de rijkste in de wereld noemen noemen. Miljardair Bill Gates komt wederom binnen op de tweede plek. Nu ook de rijkste Nederlanders 2013/2014.

Forbes overzicht van de rijkste mannen en vrouwen ter wereld 2013-2014

Elk jaar wordt er wereldwijd weer smachtend gewacht op de lijst met de rijkste mensen ter wereld van het Amerikaanse blad Forbes. Forbes is een van de meest toonaangevende tijdschriften voor de internationale zakenwereld. Het voorziet in al het wereldnieuws op het gebied van zaken en financiën. Leuk om ook te bekijken is de lijst van rijkste fictionele karakters, aangevoerd door Dagobert Duck.

Conclusies op te maken uit de Rijkste mensen ter wereld lijst 2013

Het onderzoeksteam van Forbes Magazine heeft vast gesteld dat er in maart 2013 maar liefst 1426 miljardairs op deze aarde rondlopen, waarvan de Verenigde staten nog steeds die meest miljardairs als inwoners heeft. Daarvan ligt de hoogste concentratie in Moskou, Rusland als de stad met de meeste miljardairs. Samen hebben alle rijke mensen een vermogen van maar liefst 5.4 triljoen (12 nullen). Dit was in 2011 nog 4.5 triljoen. In de lijst van dit jaar zitten ook de broertjes Koch die de zesde plek delen.

Rijkste man 2013 - Carlos Slim

Dit jaar stond voor de derde maal Carlos Slim op de eerste plaats met 73 Miljard dollar. Dit is 1 miljard minder ten opzichte van 2011. Deze 71-jarige man is een grootheid in de telecom en heeft verschillende bedrijven op zijn naam staan. Naast dat hij de rijkste man van de wereld is, is hij ook de 12e machtigste man van de wereld in 2013.

Tweede Rijkste man in 2013 - Tweede plaats voor Bill gates

Bill Gates is in de gedachten van de meeste mensen nog steeds de rijkste mens ter wereld. Dit is nu echter al een tijdje niet meer zo. Hoewel hij natuurlijk heel lang op nummer 1 heeft gestaan, moet hij nu toch al voor de derde maal de titel aan zijn neus voorbij laten gaan aan Carlos Slim. Het verschil is echter al een stuk kleiner aan het worden. In 2011 was het verschil nog 18 miljard en nu in 2013/2014 is het slechts 6 miljard. H

Rijkste mensen van Europa 2013/2014

In de lijst met rijkste mensen van Europa hebben behoorlijk wat verschuivingen aangepast. De lijst wordt nu aangevoerd door Amancio Ortega van Zara, die zich de rijkste man van Europa mag noemen. Lillian Bettencourt en Bernard Arnault zitten nog net in de top 10 op nummer negen en tien. Vooral Arnault heeft ten opzicht van 2011 een flinke val gemaakt van plekker nummer 4 naar 10.

  1. Amancio Ortega - Zara
  2. Lillian Bettencourt - L'Oreal
  3. Bernard Arnault - LVMH
  4. Stefen Persson - H&M
  5. Karl Albrecht - Aldi

Rijkste Nederlanders 2013/2014 - top 5 van de Quote en Forbes

Quote 500 kwam in 2013 uit met een nieuwe lijst van de 500 rijkste Nederlanders.
Dit is de top 5 van dit jaar. Heineken erfgename staat nu op nummer een en is dus de rijkste Nederlander. Dus niet alleen de rijkste vrouw, maar nu ook de rijkste mens.

1. Charlene Carvalho-Heineken van Heineken.
2. Frits Goldschmeding van Randstad Uitzendburea.
3. Wijnand Pon van Pon Holding
4. Dirk Wessels van Volkerwessels
5. John de Mol van Talpa

Volgens Forbes is echter John de Mol de 3e rijkste Nederlander en behoren verder in 2013 Hans Melchers en Joop van de Ende in het lijstje van rijkste Nederlanders thuis.

Top 10 Rijkste mensen ter wereld 2013/2014

PositieNaamMiljard ($)NationaliteitInkomsten bron
1Carlos Slim73.0MexicoTelmex, América Móvil, Grupo Carso
2Bill Gates67.0AmerikaMicrosoft
3Amancio Ortega57.0SpanjeZara
4Warren Buffett53.5AmerkaBerkshire Hathaway
5Lawrence Ellison43Verenigde StatenOracle Corporation
6Charles Koch34Verenigde StatenDiversified
6David Koch34Verenigde StatenDiversified
8Li-Ka Shing31Hong KongDivers
9Lillian Bettencourt30FrankrijkL'Oreal
10Bernard Arnault29FrankrijkLVMH

Voor meer leuke en interessante cijfers, feiten en weetjes over Nederland (beste universiteiten, rare namen, academische titels, boeken en films) en de positie van Nederland in de wereld (rijkste, veiligste, gevaarlijkste en beste landen om te wonen) 2013 - 2014 en nog veel meer kun je bij mijn special terecht:
Lijsten over Nederland: Cijfers, Feiten en Weetjes over Nederland

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wie heeft de kenmerken om miljardair te worden?Wie heeft de kenmerken om miljardair te worden?In de wereld zijn er gerekend in dollars in totaal 678 miljardairs. De rijkste is het ene jaar Bill Gates en het andere…
Rijkste mensen ter wereld (2008)Rijkste mensen ter wereld (2008)In dit artikel vind je de top 10 rijkste mensen ter wereld, er zijn mensen bij van heel de wereld. Van VSA, Mexico, Saud…
De nieuwe rijkste man ter wereld: Warren Buffet (2008)De nieuwe rijkste man ter wereld: Warren Buffet (2008)Al heel lang is Bill Gates de rijkste man ter wereld, iedereen kende hem door zijn miljarden dollars. Maar hij is sinds…
Grootste verliezers door de kredietcrisisGrootste verliezers door de kredietcrisisHet leven van miljardairs is niet zonder zorgen. Door de kredietcrisis hebben de miljardairs van 2008 fors moeten inleve…
Bronnen en referenties
  • http://www.forbes.com/wealth/billionaires/list
  • Quote 500 - www.quote500.net

Reageer op het artikel "Rijkste mensen ter wereld in 2013/2014 - top 10"

Infoteur: Euromark
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!