InfoNu.nl > Financieel > Geld > Top 5 van rijkste jonge miljonairs 2011 in Nederland

Top 5 van rijkste jonge miljonairs 2011 in Nederland

Top 5 van rijkste jonge miljonairs 2011 in Nederland De 100 rijkste selfmade miljonairs onder de 40 jaar in Nederland, bezitten dit jaar een gezamelijk vermogen van 2.011.000.000,-. Dit is een lijst van de 5 meest succesvolle miljonairs met het meeste vermogen.

Top 100 rijkste selfmade miljonairs onder de 40 jaar

Elk jaar maakt Quote een top 100 van rijkste selfmade miljonairs onder de 40 jaar in Nederland. In deze lijst staan elke keer weer nieuwe verrassingen. In de lijst van 2011 staan onder andere twee nieuwe internetondernemers, Michael van Beers en Dirk Jan Koekoek, die hun bedrijf Emesa (het moederbedrijf van oa. Vakantieveilingen.nl) verkocht hebben en zodoende ineens een eigen vermogen hebben ieder van ongeveer 13 miljoen euro.

Dit is een opsomming van de 5 meest succesvolle nederlandse miljonairs van 2011 die jonger dan 40 jaar zijn en die hun vermogen zelf bijelkaar gescharreld hebben op een buitengewoon succesvolle manier.

Nummer 5

Op nummer 5 staat de antilliaanse Andruw Jones met een eigen vermogen van 55 miljoen euro.
Andruw is 34 jaar en dankt zijn vermogen aan een zeer succesvolle carriëre als honkballer in Amerika. Hij wordt gezien als één van de beste honkballers die Curaçao ooit heeft voortgebracht. Hij zal dit jaar de overstap maken naar de beroemde New York Yankees.

Nummer 4

Op nummer 4 staat de bekende voetballer Ruud van Nistelrooy met een eigen vermogen van 56 miljoen euro.
Ruud, 35 jaar heeft een vermogen bij elkaar gevoetbald. Hij heeft bij de volgende clubs gevoetbald FC Den Bosch, SC Heerenveen, PSV, Manchester United, Real Madrid en Hamburger SV.

Nummer 3

Op nummer 3 staat Roger Hodenius met een eigen vermogen van 65 miljoen euro.
Roger Hodenius, 37 jaar, is de hoogste nieuwe binnenkomer in de lijst van 100% selfmade miljonairs. Hij verdient hoofdzakelijk zijn geld als market maker, wat zoveel inhoudt als profiteren van kleine koersverschillen op internationale effectenbeurzen, bij Flow Traders, een bedrijf wat hij in 2004 samen met Jan van Kuijk heeft opgericht.

Nummer 2

Op nummer 2 staat televisieproducent Reinout Oerlemans met een eigen vermogen van 83 miljoen euro.
Reinout mag met zijn 40 jaar nog net in de lijst. Hij is ooit begonnen als acteur en presentator en richtte in 2001 zijn eigen productiebedrijf "Eyeworks" . Reinout is met zijn Eyeworks de achtste onafhankelijke televisieproducent ter wereld met vestigingen in 11 landen.

Nummer 1

Op Nummer 1 staat financieel topman David Slager met een eigen vermogen van 270 miljoen euro.
David, 38 jaar, staat bekend als erg mediaschuw en is een van de meest mysterieuze jonge rijken uit de Quote 100% selfmade lijst. Hij is zelden in Nederland en verkeert vooral in het parallelle universum van Wall Street en de Londense City. David was eerst aandelenhandelaar bij Goldman Sachs, maar is nu manager van Hedgefond Atticus Capital in New York.
© 2011 - 2017 Montyrulezz, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Waar wonen de miljonairsWaar wonen de miljonairsIn vrijwel alle gemeenten in Nederland wonen miljonairs. Via de website van Quote kunt u de rijkste inwoner van uw gemee…
De rijkste selfmade miljonairsSelfmade miljonairs hebben hun vermogen zelf weten op te bouwen. Deze miljonairs zijn in tegenstelling tot veel andere m…
Waar wonen de meeste miljonairs?Jaarlijks publiceert de Quote een overzicht van de rijkste Nederlanders. Op basis hiervan hebben ze een lijst samengeste…
Rijkste mensen ter wereld in 2016 - top 10Rijkste mensen ter wereld in 2016 - top 10Wie is de rijkste man of mens ter wereld in 2016? En wie zijn de andere rijkste mensen van de wereld? En wie zijn de rij…
Top 10 rijkste landen ter wereld 2017Top 10 rijkste landen ter wereld 2017Wat zijn de rijkste landen ter wereld in 2017? Wat is het rijkste land ter wereld? En wat zijn de rijkste landen van Eur…
Bronnen en referenties
  • www.quotenet.nl
  • www.nuzakelijk.nl

Reageer op het artikel "Top 5 van rijkste jonge miljonairs 2011 in Nederland"

Infoteur: Montyrulezz
Gepubliceerd: 23-07-2011
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Schrijf mee!