InfoNu.nl > Financieel > Geld > Cash Passport van GWK Travelex: altijd geld bij je!

Cash Passport van GWK Travelex: altijd geld bij je!

Cash Passport van GWK Travelex: altijd geld bij je! Als je op reis gaat wil je er zeker van zijn dat je altijd op een veilige manier geld voor handen hebt. Cash Passport van GWK Travelex bied je die garantie. De kaart is verkrijgbaar in verschillende valuta, waardoor hij voor de meeste bestemmingen uitermate geschikt is. Het biedt nog meer veiligheid dan een gewone creditcard.

Cash Passport, wat is het?

Het Cash Passport is een prepaid creditcard. Je “laadt” het geld dat je nodig hebt voor je vakantie of andere buitenlandse reis op je Cash Passport bij een vestiging van GWK Travelex en je kunt hem vervolgens gebruiken bij miljoenen geldautomaten ter wereld, zo lang deze maar het logo dragen van Visa, Plus of MasterCard (afhankelijk van het type Cash Passport dat je gebruikt).

Maar natuurlijk kun je hem ook gebruiken voor andere zaken die je normaal met een credit card doet. Zo kun je in hotels en restaurants mee betalen of hem ergens gebruiken waar je anders een borg zou moeten betalen. Daarnaast geldt ook de aankoopverzekering voor producten die normaal ook verzekert zijn met een normale creditcard. Een winkelier ziet het verschil niet eens!

Hoe veilig is een Cash Passport?

Een Cash Passport is eigenlijk nog veiliger dan een reguliere betaalpas, en wel omdat hij niet is gekoppeld aan je bankrekening. Het geld dat je stort op je kaart kan afkomstig zijn van je gewone bankrekening, maar dit betekent niet dat deze aan elkaar gekoppeld zijn. Bovendien is het ook mogelijk cash geld te brengen bij GWK en dit op de kaart te laten storten. Je ontvangt geen papieren overzichten of rekeningen. Transacties kun je online inzien via een optioneel aan te maken account.

De kaart zelf bevat een handtekening die bij gebruik gecontroleerd wordt. Ook heeft de pas uiteraard een pincode voor geldopname. Veel mensen ervaren een dergelijke kaart als gemakkelijker dan Traveller Cheques. Vooral in Amerika kom je nog weleens banken tegen die moeilijk doen over deze cheques en bijvoorbeeld maar een klein bedrag per keer willen omwisselen. Daar heb je met je Cash Passport geen last van!

In geval van verlies of diefstal van je Cash Passport kun je altijd contact opnemen met 24/7 Global Emergency Assistance. Zij helpen je dan zo snel mogelijk aan een vervangende kaart.

In welke valuta is het Cash Passport beschikbaar?

Het Cash Passport is er in zeven verschillende valuta*. Het gaat om de volgenden:
  • Euro
  • Amerikaanse Dollar
  • Australische Dollar
  • Britse Pond
  • Canadese Dollar
  • Nieuw-Zeelandse Dollar
  • Zuid-Afrikaanse Rand

*Bij Nederlandse filialen van GWK Travelex zijn de kaarten alleen verkrijgbaar in Euro's, Britse Ponden en Amerikaanse Dollars. Wil je een Cash Passport in een van de andere valuta, dan kun je het beste ter plekke met je gewone pas geld uit een automaat halen en dit op een Cash Passport laten storten bij een lokaal filiaal.

Wat doe je na de vakantie met je pas?

Sommige mensen nemen een Cash Passport voor een eenmalige trip en verkiezen thuis of op andere reizen een ander betaalmiddel. Je kunt dan het geld dat op de kaart staat gewoon opnemen bij een automaat. Als het bedrag te klein is om op te nemen of je wilt niet met geld over straat, dan kun je het overgebleven saldo ook bij een GWK uit laten betalen.

Uiteraard kun je je geld ook op andere manieren opmaken. Als je nog een klein bedrag hebt open staan kun je het bijvoorbeeld ook online gebruiken in een webshop. Wanneer zijn Mastercard accepteren, dan accepteren ze ook je Mastercard Cash Passport.

Meer weten?

Heb je meer vragen over het Cash Passport of wil je er een aanvragen? Ga dan naar een filiaal van GWK Travelex of kijk op de website.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Cash Passport: creditcard voor op reisCash Passport: creditcard voor op reisWanneer je op reis gaat, krijg je te maken met allerlei soorten valuta en alle andere zaken met betrekking tot (het opne…
Prepaid creditcard: MoneybookersPrepaid creditcard: MoneybookersHet gebruik van de creditcard neemt steeds meer toe in populariteit. Dit is mede te danken aan dat Internetwinkels en be…
Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Creditcard: hoe krijg je een creditcard zonder BKR-toetsing?Een creditcard is een uiterst handig betaalmiddel dat je overal ter wereld kan gebruiken. Wie een creditcard wil aanvrag…
Prepaid creditcard Nederland: Weg met hoge rentesBestaat de prepaid credit card in Nederland? Wat kun je ermee? Waar kun je hem aanvragen? Al deze vragen worden beantwoo…
De Prepaid Credit Card; Gewone Creditcards, maar dan andersDe Prepaid Credit Card; Gewone Creditcards, maar dan andersIedereen kent we de oude vertrouwde Creditcard. Maar tegenwoordig zijn er ook prepaid creditcards. Wat zijn prepaid cred…

Reageer op het artikel "Cash Passport van GWK Travelex: altijd geld bij je!"

Reacties

Andre, 25-10-2014 10:33 #6
Ik heb hem pas besteld in de GWK € 135. Opgezet en een poging gedaan om een internet- aankoop te doen bij GRAND ILLUSSIONS alles ging goed tot het eind werd de transactie op de een of Andere reden afgewezen. Ik heb lichte paniek maar hoop dat dit goedkomt. Weet u wat dit is en wat ik moet doen…?

San, 22-01-2013 23:17 #5
Ik heb nog 25 euro op mijn cash passport en staat er op mijn account gegevens suspended.
Waarom? En Ik kan de kaart niet meer gebruiken. Toch stom dat is mijn 25e. Reactie infoteur, 23-01-2013
Beste San,

Ik denk dat je het beste even met je pasje langs een kantoor van GWK kunt gaan. Waarschijnlijk kunnen zij het geld wel voor je uitkeren. Die melding kun je om verschillende redenen krijgen zoals dat je hem heel erg lang niet gebruikt hebt, de kaart verlopen is of er verdachte activiteit is waargenomen onder jouw pasnummer. Maar ik zou zeggen, ga het bij hen even navragen!

Groet,
Dessal

B. Bisou, 06-03-2012 13:13 #4
Kunt u mij een overzicht geven van alle aan deze kaart gerelateerde kosten en tijdsduur van de aanvraag. Wellicht handig in geval van calamiteiten met reguliere betaalmiddelen. Reactie infoteur, 10-03-2012
Hallo B,
Ik heb hierover niet de beschikking, maar het is het handigst om op de website van het GWK te kijken. Bij het GWK zijn bovendien papieren folders beschikbaar waarin een overzicht van kosten staat alsmede de belangrijke contactgegevens.

Mvg,
Dessal

Rene, 17-09-2011 12:34 #3
Ik wil een Cash Passport aanvragen nu is mijn vraag ik ga naar Amerika en heb het alleen nodig voor de borg in het hotel maar welke valuta moet ik op de kaart zetten Euro´s of dollars.
Alvast bedankt voor U antwoord.

GR:Rene Reactie infoteur, 18-09-2011
Hoi Rene,
Dan moet je er dollars opzetten anders betaal je ook de wisselkoers!

Groet,
Dessal

Marjo, 09-07-2011 18:30 #2
Als ik een eurokaart aanschaf kan ik die dan ook in Amerika gebruiken? Reactie infoteur, 12-07-2011
Ja dat kan, alleen je moet er dan wel rekening mee houden dat bij iedere transactie de wisselkoers wordt toegepast die op dat moment door het GWK wordt gehanteerd, en dat is altijd ongunstiger dan wanneer je een dollarkaart hebt of geld uit de muur pint met je Nederlandse bankpas.

Mvg,
Dessal

Gerard, 13-03-2011 20:18 #1
Ja ook ik heb de kaart aangeschaft, maar ben er inmiddels niet meer zo happy mee. GWK heeft nl. besloten dat de klanten nu moeten gaan betalen om hun kaart op te waarderen, pure diefstal vindt ik dit 1% van het bedrag met een minimum van 5 euro en een max. van 10 euro. Leuk he, nu vele de kaart hebben worden we weer met deze bullshit geconfronteerd. Ik raad iedereen aan te gaan klagen bij het GWK, dit kun je doen op hun website door een email te sturen naar de klachten afdeling.

Het moet dus niet gekker gaan worden, als ze deze idiote regel niet intrekken zal ik de kaarten die ik heb inleveren het geld eraf halen, en tevens eis ik de kosten terug voor de aanschaf van deze kaarten.

Infoteur: Dessal
Laatste update: 27-10-2014
Rubriek: Financieel
Subrubriek: Geld
Reacties: 6
Schrijf mee!